kachel s70 wordt niet goed warm...

Gestart door catsailor, 04-12-2012 13:21:02

Vorige topic - Volgende topic

catsailor

Hallo, de kachel van mijn S wordt niet goed warm.. lauwwarme lucht , ook als je de knoppen op "heet "zet gebeurd er niet veel ..iemand hier een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken... wil komende winter toch graag in een warme S rijden :D

volvobug

Hoe is de motortemperatuur, loopt die gelijkmatig op en blijft de temperatuurmeter horizontaal kwart over drie staan?

Als die lager staat meest waarschijnlijk thermostaat kapot.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Vooral op de snelweg zal die dan onder kwart over drie zaken. Typisch een kwaaltje dat aan het begin van de winter zich openbaart. Was bij mij ook zo, precies drie jaar geleden.

Thermostaat vervangen stelt niet zo veel voor, het bedrag ook niet. Grootste risico zit in de twee torxboutjes die zich maar moeilijk gewonnen geven.

Staat hier heel, heel veel over geschreven.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

StefanCJ

En bij het vervangen van de thermostaat: veeeeel wd40 spuiten vooraf.

catsailor

hey..das snel... klopt viel me ook al op dat de temp van de motor erg laag blijft.. zal eens kijken bij de dealer wat een nieuwe plaatsen kost en anders zelf maar ff vieze handen krijgen...ehhh waar zit de thermostaat trouwens ...  ::)

aardigebas

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49165.msg1020100.html#msg1020100

Ik heb het toen bij de deal laten doen, voor rond de 70 euro ben klaar.
Geen risico voor afbreken of vieze handen  ;)

jeroen74

Ik heb het vorig jaar gedaan, de thermostaat vervangen. Die boutjes gaven zich zonder problemen gewonnen ;D

The Demon

Anders nieuwe boutjes halen bij de dealer en de kopjes eraf dremelen.
Als het koppie eraf is draai je de rest met de hand eruit.

Groet,
The Demon.

catsailor

Net ff de thermostaat laten vervangen bij de volvo dealer op de hoek.. geen zin om in de sneeuw te gaan staan sleutelen, en na het lezen van de verhalen over vastzittende boutjes..;-)..68 euries  en gratizzz koffie..

NinaPaul

Citaat van: The Demon op 04-12-2012 20:52:55
Anders nieuwe boutjes halen bij de dealer en de kopjes eraf dremelen.
Als het koppie eraf is draai je de rest met de hand eruit.

Groet,
The Demon.

Of je de rest er dan met de hand uit draait is maar de vraag/kwestie van geluk, de meeste zullen gecorrodeerd zijn.
(ga je nu iets zeggen in de trant van: maar een sleutel/schroevendraaier is ook met de hand?)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Citaat van: catsailor op 05-12-2012 12:38:25
Net ff de thermostaat laten vervangen bij de volvo dealer op de hoek.. geen zin om in de sneeuw te gaan staan sleutelen, en na het lezen van de verhalen over vastzittende boutjes..;-)..68 euries  en gratizzz koffie..
En, kachel ook weer warm?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

catsailor

Yep..kachel doet het weer als vanouds...:-)