ANWB Prijsverhoging, terechte gang van zaken?

Gestart door thuur, 04-12-2012 23:40:58

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Forummers,

Velen van jullie met mij hebben vast weer de nieuwe ANWB acceptgiro op de mat gekregen. Ik werd meteen achterdochtig toen ik de forse verhoging zag. Zeker kan de overheid wel een belastingverhoging invoeren, maar de manier waarop de ANWB dit door je strot probeert te duwen is weer om van te janken.. Er lopen inmiddels meerdere discussies op internet, o.a. of de verzekering wel een echte verzekering is (want: geen polis) en de daarmee samenhangende opzegtermijn van slechts 1 maand. En niet dus 1 jaar en lekker op je website om vijf voor twaalf een melding plaatsen. O, dit zou al in de Kampioen gemeld zijn? Kom op, wie leest dat nou.. (Maar we betalen het wel onvrijwillig). Wat me ook ontzettend stoort is dat de factuur niet gespecificeerd is zodat ik niet kan achterhalen waar ik nou precies voor betaal en of die verhoging inderdaad 1 op 1 is doorberekend aan mij als zeergewaardeerd lid.

Ik lees veel dat de telefoon niet wordt opgenomen en mails niet beantwoord worden, wat een sof zeg. De ANWB een vereniging voor hun leden? Volgens mij gewoon een groot commercieel bedrijf met maar weinig belangen :eusa_hand: Overigens is dit niet de eerste verassing van die firma, zo werd onlangs de gratis credit card niet meer gratis. Die heb ik uiteraard per direct opgezegd. En de 1-Euro-50-kosten acceptgirobetaling.. Kom op zeg, wat kosten 4.000 riemen voorbedrukt papier en een postzegel? U :oitgaand dat de helft van de leden al via incasso betaalt en je een vaste drukker hebt. Dat is toch weer leuk centje voor de Golfclinic en kerstbonus van 2013 denk ik.

Hier wat achtergrond info:
http://www.anwb.nl/wegenwacht/wegenwacht-service/service-van-de-wegenwacht/veelgestelde-vragen-overzicht
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=64325&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/assurantie-belasting/
http://www.telegraaf.nl/incoming/21127040/__ANWB-tarieven_omhoog__maar_opzeggen_niet_meer_mogelijk__.html

Is er nog een manier om het "lidmaatschap" op te zeggen voor komend jaar? Voor degene die het nog niet was opgevallen, ik ben er helemaal klaar mee!

Gr >:(

blauweroffel

Ik had eigenlijk niet gedacht dat jij een ANWB lidmaatschap nodig had...... ;D

volgens mij kunnen velen beter bij jou een lidmaatschap afsluiten ;D

IK begon meteen achterdochtig te worden toen ik een tijdje geleden las dat er verschillende lidmaatschapskaarten komen: van "koper"t/m "platina"...........hoe langer lid, des te edeler de kaart...... :eusa_wall:

BR

thuur

Citaat van: blauweroffel op 04-12-2012 23:52:07

Ik heb ooit Alfa gereden..

Gr ;D

blauweroffel

Citaat van: thuur op 04-12-2012 23:55:16
Citaat van: blauweroffel op 04-12-2012 23:52:07

Gr ;D

Volgens mij heeft de ANWB haar bestaansrecht daaraan nog te danken, en omdat er steeds miner alfa's op de weg rijden, moet de anwb wel een en ander verhogen, want er is gewoon minder werk voor de mobiele monteurs.

Ik had altijd bijv de reis en krediet brief (meer dan 20 jaar) Nooit nodig gehad, maar ook nooit opgezegd, stel je vor dat je het jaar na afzegging het wel nodig had........ angst regeert soms meer dan je denkt  ;D

BR

The Demon

Gr ;D
Iedereen maakt fouten, ik heb ooit eens een Skoda Favorit gereden  :eusa_shifty:

Maar even On-Topic: Ik heb al sinds mijn eerste auto het lidmaatschap met europa dekking, vervangende auto e.d. en ik geloof niet dat ik het zomaar op zal zeggen nu want het is in de loop der jaren zowiezo altijd steeds duurder geworden en de keren dat ik het nodig had was toch een prettige ervaring.

Ik heb altijd basis gereedschap mee maar als mijn koppeling eruit klapt (om maar iets te noemen) op de eerste dag van mijn vakantie dan geeft dat pasje me toch een rustig gevoel.

Maar wat ik begreep is dat de discussie erover gaat of de ANWB die verhoging wel door mag voeren omdat het een vereniging is en geen verzekering.
Hier zal binnen afzienbare tijd wel een antwoord op komen en als ze het niet mogen doen moet er een compensatie naar de leden komen, ik wacht het even af nog.

Groet,
The Demon.

blauweroffel

Citaat van: The Demon op 05-12-2012 00:05:26

Gr ;D
Iedereen maakt fouten, ik heb ooit eens een Skoda Favorit gereden  :eusa_shifty:

Maar even On-Topic: Ik heb al sinds mijn eerste auto het lidmaatschap met europa dekking, vervangende auto e.d. en ik geloof niet dat ik het zomaar op zal zeggen nu want het is in de loop der jaren zowiezo altijd steeds duurder geworden en de keren dat ik het nodig had was toch een prettige ervaring.

Ik heb altijd basis gereedschap mee maar als mijn koppeling eruit klapt (om maar iets te noemen) op de eerste dag van mijn vakantie dan geeft dat pasje me toch een rustig gevoel.

Maar wat ik begreep is dat de discussie erover gaat of de ANWB die verhoging wel door mag voeren omdat het een vereniging is en geen verzekering.
Hier zal binnen afzienbare tijd wel een antwoord op komen en als ze het niet mogen doen moet er een compensatie naar de leden komen, ik wacht het even af nog.

Groet,
The Demon.

als ze echt opkomen voor de belangen van hun leden dan lijkt een extra ledenraadpleging niet meer dan redelijk.

BR

elmarconi

Ik heb opgezegd toen ik de V70 kocht. Pure bluf. ;)

Gaat al 8 jaar goed.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Daarbij ben ik via mijn gewone verzekering ook verzekerd tegen o.a. pech in het buitenland, compleet met afslepen, overnachtingen en vervangend vervoer.

Het gaat me helemaal niet om de belastingverhoging, maar wel op de manier waarop ze dit weer "presenteren". @BR: denk je echt dat ze een ledenraadpleging gaan doen...?

Gr :eusa_think:

Remko

Ik heb opgezegd....
Ook blijf ik dat blad een achterlijk iets vinden. Met hele irritante reclames.

Maar dat vind ik........

Chris

Aangezien ik min of meer over ben naar een andere woning check ik mijn postbus maar zo nu en dan, heb dit dus ook nog niet gezien. Ik moet er morgen toch zijn dus zal eens kijken of ik hem ook heb. Naar aanleiding van dit topic ga ik wel even kritisch kijken naar die factuur en wat ik hiervan vind.

Ondanks dat ik Volvo-assistance heb, heb ik de ANWB aangehouden aangezien ANWB op naam is en de Volvo-card op kenteken. Geeft me toch een prettig gevoel dat ik altijd op hulp kan rekenen, in wat voor auto ik ook rijd. Dat heeft zich in het verleden ook al bewezen. Maar wat ik nu lees in de links van Thuur vind ik niet helemaal in de haak, overigens verbaast het mij ook dat je hier assurantiebelasting over betaalt. Het is het verder ook wel waard om eens uit te zoeken wat mijn verzekering verder allemaal dekt, naar aanleiding van Thuur zijn laatste post bedenk ik me dat ik dat eigenlijk helemaal niet weet.

Walter

Ben blij met Volvo Assistance. ANWB Wegenwacht heb ik nooit gehad, wel lidmaatschap voor de AutoKampioen. Maar ook dat in 2004 opgezegd. De eerste jaren toen ik Toyota reed, geloofde ik het wel :) En toen de Volvo's kwamen, was er Assistance. Als ik iets met korting wil kopen of routekaarten nodig heb, gooi ik de postcode van mijn vader wel in de strijd :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Volvo Assistance krijg je alleen als je je wagen bij de Volvodealer laat onderhouden (in jouw geval logisch  ;D). Veel Volvo eigenaren doen dit zelf. Ik ook. Geen recht op Volvo Assistance, dus  :eusa_shifty:

Ik heb Roetmobiel twee keer een onderhoudsbeurt bij Hooftman laten geven. Het ene jaar heb ik wel een card gekregen, het jaar daarna bleek, tot mijn verbazing, mijn card vervallen. Daarna besloten om alle onderhoud zelf te doen.

Ik ben al jaren lid van de Wegenwacht. Mijn vrouw ook. We hebben in al die jaren ieder een keer aanspraak moeten maken op hulp. Als ik ga optellen wat ik in die jaren kwijt ben aan lidmaatschap, zijn het wel dure pechgevalletjes geweest  :eusa_think:

)()()sT

Ja, maar als je zo gaat denken is je autoverzekering ook duur. Je weet het immers nooit :D

Chris

Citaat van: V70R AWD op 05-12-2012 08:02:18
Ik heb opgezegd....
Ook blijf ik dat blad een achterlijk iets vinden. Met hele irritante reclames.

Maar dat vind ik........

Ik lees dat blaadje eigenlijk ook nooit. Verdwijnt ongelezen de prullenbak in meestal, tenzij ik op de voorkant iets zie staan dat m'n aandacht trekt.

Citaat van: elianmars op 05-12-2012 09:50:12
Ik ben al jaren lid van de Wegenwacht. Mijn vrouw ook. We hebben in al die jaren ieder een keer aanspraak moeten maken op hulp. Als ik ga optellen wat ik in die jaren kwijt ben aan lidmaatschap, zijn het wel dure pechgevalletjes geweest  :eusa_think:

Blijkbaar wel nuttig geweest dus, daarom snap ik je opmerking ook niet helemaal.

Ik zou redeneren dat het vooral erg duur is als je er toch nooit gebruik van maakt. Jij hebt er tenminste nog iets aan gehad ;). Tenzij je bedoelt dat je in al die jaren beide één (1) keer gebruik ervan hebt gemaakt. Zoals het er nu staat lees ik dat je ieder jaar allebei een keer gebruik ervan hebt gemaakt.

FRANQ

Ik heb de brief ook nog niet ontvangen. Dus ik ben ook erg benieuwd wat er precies in staat en hoe dat voor mij uit gaat pakken.

Wel vind ik de (we zullen het nu dan maar premie noemen) premie altijd al flink hoog.
Ik ben destijds met een studenten voordeel binnen gekomen met europa+nederland+woonplaats service met vervangende auto en aanhanger.
Destijds is zonder enige waarschuwing de premie van acceptabel studententarief naar normaal tarief gegaan toen ik nog studeerde.  Toen wilde ik het ook al opzeggen maar had me erbij neergelegd dat ik te laat was. Toevallig 2 weken later de ANWB nodig gehad. Nu ben ik al weer 5 jaar verder, en nooit de ANWB meer nodig gehad.
Dus eigenlijk is het van de zotte dat ik lid ben van die club.

De te laat gecommuniceerde tariefverhoging (door belastingverhoging) met geen enkele mogelijkheid om je lidmaatschap nog voor volgend jaar op te zeggen vind ik gewoonweg onbeschoft en daar kan ik me ook erg kwaad om maken.

Gaat me hierin dan niet om de tariefwijziging, maar gewoon om het feit dat je geen keus hebt. Er is geen mogelijkheid tot uitschrijven.

Met de BTW verhoging is de WW eigenlijk dus een verzekering en geen vereniging, dus je zou in principe maandelijks moeten kunnen opzeggen.

Qua hun standpunten met betrekking tot de wegenbelasting en ander politiek gedoe kan ik me ook niet vinden. Ze komen helemaal niet op voor de automobilist.

Mijn lidmaatschap zeg ik in ieder geval op, dit jaar nog.
Uiterlijk eind 2013 ben ik dan van die club af.

Neem ook mijn woonhuis/inboedel/reis/auto/wa verzekering mee naar een ander.
En die creditcard mogen ze ook doorknippen.

Denk dat ik alles maar bij m'n bank onder breng. (Al is de ING nou ook niet meer wat het was)
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"