ANWB Prijsverhoging, terechte gang van zaken?

Gestart door thuur, 04-12-2012 23:40:58

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: sammie op 06-12-2012 22:27:39
Volgens een afspraak van het verbond van verzekeraars kun je alle verzekeringen na een jaar lopen per maand opzeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn. Iedereen kan dus de verzekering van de ANWB gewoon opzeggen per 1-2-2013 als je dat nog niet gedaan hebt. Er zal gewoon restitutie van premie gegeven worden over de rest van het jaar.

Let op dat je voor het buitenland wel een automobilisten hulpverzekering bij je reisverzekering afsluit. Is niet standaard. Dat kost ongeveer 20 a 30 euro per jaar.

CiteerOpzegtermijn voor verenigingen
Bij verzekeringen geldt na automatische verlenging met een jaar een opzegtermijn van een maand. Dit is geregeld in de Wet Van Dam. Maar omdat deze wet niet van toepassing is op verenigingen, zitten alle ANWB-leden tot eind 2013 aan hun lidmaatschap vast.

sammie

Ik ben zelf geen lid, maar is het een verzekering, dan geldt deze regel, net als dat er dan assurantie  belasting gerekend wordt. Geen ass.bel, dan is het geen verzekering en kan de verenigingsregel gelden. Van beide walletjes eten lijkt me wat teveel.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

-D©©©L-

Gewoon lid worden van de ADAC.  Zelfde hulp is 48% goedkoper. :-)

ANWB  Europas Service + Woonplaats Service + Aanhangwagen + Vervangende Service Nederland en buitenland =  152.24
ADAC  PlusMitgliedschaft  Schutz auf allen Reisen, egal welches Verkehrsmittel Sie benutzen Gültig für alle Fahrzeuge, auch Geschäftswagen oder geliehene Fahrzeuge
Weltweit sicher durch Leistungen in Deutschland, Europa und weltweit.  = 79,50 euro.

Volvo S70

ik ben zelf ook jaren lid geweest. ik heb vaak gehoord van kennissen die pech hadden in het buitenland (Duitsland), uren moesten wachten. Kheb er van een paar zelfs gehoord dat ze rond 5 uur hebben staan wachten ! En als je pech hebt in het buitenland , proberen ze de beloofde vervangende auto waar je recht op hebt, niet te willen geven door een andere oplossing op te dwingen zoals het nemen van een taxi of andere o.v die zij dan willen betalen (achteraf!)   :eusa_naughty:

rovelra

Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2012 23:39:21
Gewoon lid worden van de ADAC.  Zelfde hulp is 48% goedkoper. :-)

ANWB  Europas Service + Woonplaats Service + Aanhangwagen + Vervangende Service Nederland en buitenland =  152.24
ADAC  PlusMitgliedschaft  Schutz auf allen Reisen, egal welches Verkehrsmittel Sie benutzen Gültig für alle Fahrzeuge, auch Geschäftswagen oder geliehene Fahrzeuge
Weltweit sicher durch Leistungen in Deutschland, Europa und weltweit.  = 79,50 euro.

mee eens

Zelf ook al jaren naar alle tevredenheid lid.
Vollidige pakket , inclusief partner lidmaatschap met eigen auto voor 90euro per jaar

BBS

Die duutse ADAC klup is wellicht een nader onderzoekje waard :eusa_think: Maar hoe werkt het dan als je een keer beroep moet doen op hulp onderweg ???

Maar op de ANWB terug te komen; op onze totale nota van €175,98 is de assurantiebelasting "slechts" € 2,08 en dat is inclusief de verhoging ::)
Als je dat weer doorrekent is de verhoging uiteindelijk maar een centenkwestie, maar het gaat er vooral om op de manier waarop het gebeurd.

Opzeggen moet je doen vóór 15 november en de dagtekening van de factuur is 16 november :eusa_wall:
En dat is niet de eerste keer dat de ANWB je voor een verdongen feit zet...
Bij de autoverzekering plofte er laatst een brief op de mat dat de ANWB eenzijdig de verzekering veranderd had omdat ze de autoassist beëindigd hadden.
Blijkbaar kon het niet uit. Daarmee samenhangend zouden we de rekening voor de ANWB pechhulp weer apart ontvangen. :eusa_snooty: Terwijl wij hier bewust niet voor gekozen hadden.
Dus 2 dagen nadat die brief op de mat plofte heb ik de verzekering opgezegd en ben overgegaan naar een andere maatschappij ;)
Volvoloos....

rovelra

Citaat van: BBS op 09-12-2012 11:25:43
Die duutse ADAC klup is wellicht een nader onderzoekje waard :eusa_think: Maar hoe werkt het dan als je een keer beroep moet doen op hulp onderweg ???

Maar op de ANWB terug te komen; op onze totale nota van €175,98 is de assurantiebelasting "slechts" € 2,08 en dat is inclusief de verhoging ::)
Als je dat weer doorrekent is de verhoging uiteindelijk maar een centenkwestie, maar het gaat er vooral om op de manier waarop het gebeurd.

Opzeggen moet je doen vóór 15 november en de dagtekening van de factuur is 16 november :eusa_wall:
En dat is niet de eerste keer dat de ANWB je voor een verdongen feit zet...
Bij de autoverzekering plofte er laatst een brief op de mat dat de ANWB eenzijdig de verzekering veranderd had omdat ze de autoassist beëindigd hadden.
Blijkbaar kon het niet uit. Daarmee samenhangend zouden we de rekening voor de ANWB pechhulp weer apart ontvangen. :eusa_snooty: Terwijl wij hier bewust niet voor gekozen hadden.
Dus 2 dagen nadat die brief op de mat plofte heb ik de verzekering opgezegd en ben overgegaan naar een andere maatschappij ;)

Bij pech in Nederland de Adac bellen en die sturen dan gewoon de Anwb!

BBS

Volvoloos....

StefanCJ

Jammer dat ik dat bericht over de Adac nu pas lees, ik zit dus weer een jaar aan de ANWB vast. Ik vind het gewoon een erg veilig gevoel, waar je ook bent, je word altijd geholpen met noodreparatie of vervangend vervoer.
:)

rovelra

Als iemand interesse heeft in de aanmeldings formulieren moet diegenige mij een Pb sturen .
Maat van mij werkt bij de ADAC.
Formulieren kan ik dan toesturen .

Chris

Citaat van: Taranis op 06-12-2012 20:02:47
Citaat van: Sbv op 05-12-2012 22:02:05
misschien maar 1 maal per jaar bij dealer op bezoek, dan heeft deze het ook

Ook als ie ouder is dan 10 jaar?

Ik weet vrijwel zeker dat je hem dan niet meer krijgt.

Chris

Citaat van: Chris op 09-12-2012 19:05:45

Ik weet vrijwel zeker dat je hem dan niet meer krijgt.

Alhoewel :eusa_think:. De website van Volvo zegt dit:
Hoe lang heb ik recht op Volvo Assistance?

Volvo Assistance wordt u gratis ter beschikking gesteld door de Volvo-dealer in Nederland. Zolang uw Volvo nog geen 3 jaar oud is na de eerste datum van registratie heeft u altijd recht. Enige voorwaarde is dat uw Volvo bij een geautoriseerde Volvo dealer in Nederland het fabrieks voorgeschreven onderhoud krijgt.

Is uw Volvo ouder dan 4 jaar, dan heeft u recht op de gratis Volvo Assistance als u het door de Volvo fabriek voorgeschreven onderhoud bij de Volvo dealer in Nederland laat uitvoeren.

Mijn Volvocard is al een tijdje verlopen en nog steeds geen nieuwe gehad ondanks dat ik de dealer dit jaar genoeg gespekt heb. Wel laatst de KNMV pechservice opgezegd die ik al jaren voor nop betaalde.
Binnenkort eens uitzoeken wat voor pechservice ik via de Interpolis autoverzekering heb, anders kan de ANWB er ook uit. Ik ben 2x naar volle tevredenheid door ze geholpen, maar op die manier een tariefsverhoging doorvoeren vind ik niet netjes.

Jouw 'probleem' zit hem dan ook in het feit dat je (volgens mij) je voorgeschreven onderhoud (beurten) niet bij de dealer laat doen.

Sbv

Niet alle beurten, maar ik wissel ook sneller de olie dan volgens fabriek noodzakelijk is

Chris

Citaat van: Sbv op 09-12-2012 19:33:45
Niet alle beurten, maar ik wissel ook sneller de olie dan volgens fabriek noodzakelijk is

1 beurt per jaar is inderdaad genoeg. Maar als je niet jaarlijks 1 beurt bij de dealer laat uitvoeren, maar wel reparaties, dan heb je er nogsteeds geen recht op.

Emiel

Assistance kost bij een auto ouder dan 10 jaar ongeveer 40 euro. Mijn 850 had ook assistance destijds.

Word alleen aangeboden bij onderhoud.