T5 Prestaties vergeleken andere sportwagens?

Gestart door Robertjuhh, 26-09-2004 13:49:11

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

JCviggen

de Mustang V8 (GT) heeft een 402 meter tijd van ~13.6 aan 99-100 mijl per uur. Vergelijkbaar met standaard S60R manueel, een fractie sneller misschien.

Vlot, maar zeker niet heel erg snel.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

furin

als je de snelste wilt zijn en niet tegen verliezen kan, ( en veel geld hebt ) kan je altijd overwegen de nieuwe Pagani Zonda F te kopen. wel even sparen, maar dan heb je ook wat. ik ben nieuw op deze forums, ik heb nog niet zoveel verstand van auto's, maar ben wel liefhebber. ik hoop nog veel van jullie te kunnen leren. dus reken het mij niet te hard aan als ik iets verkeerds zeg. ( whahoohw, mijn eerste POST)

jaap

Citaat van: Luc op 19-01-2005 05:24:53
Weet trouwens iemand waar de NIEUWE Ford Mustang V8 in dit rijtje eindigt?
Ik verwacht dat-ie iets sneller is dan de Subaru Impreza GT Turbo, en ik ga ervan uit dat deze wagen relatief goedkoop in de markt zal vallen.
Ik ben geen Ford-fan, maar deze wagen spreekt me echt wel aan.

Van de tijden weet ik niet zo veel, maar ik ben toevallig gisteren bij zo`n nieuwe mustang wezen kijken.
Nieuwprijs voor de Mustang GT ligt in nederland rond de 50, 55 duizend euro. En in amerika ongeveer 30000 dollar.
De wagen staat overigens in Franeker bij een handelaar in nieuwe amerikanen.
Volgens de manne van KR8 rijd die auto goed, zij hebben um al een tijdje terug in amerika gereden.

Jaap
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HaRdCoRe-WeZ

De nieuwe Mustang is idd een hele stoere bak. Hij zal denk ik gelijk liggen in de sprint naar 100 met een Impreza WRX STI. Het blijft een echte Amerikaan qua onderstel en motorblok.

emielC70

FF over de audi's !! Ik denk of beter gezegd weet zeker dat je een audi s2 of s4 niet gaat pakken als je het eerlijk vergelijkt!! ze zijn gewoon een stukje ligter en qua vermogen gelijk!!

Ga je tunen dan is er bij metname de s2/s4 (vanaf 98) veeeel meer vermogen uit te halen !! Zo ken ik iemand met 500 pk uit een s2 waar hij normaal op de straat mee rijd! Verder ken ik iemand van de streetrace (legaal op circuit) die tegen de 1000 pk uit zijn s4 heeft gehaald!! Is alleen nie echt normaal mee te rijden!!

KeesKist

Stil eens ;D
Een van de redenen dat ik een T5 gekocht heb is een van de snelsten op de weg te zijn.

Je bent jong en je wilt je bewijzen he ;D

Maar ik vraag me trouwens af wat voor aanpassingen deze kennis dan gedaan heeft om op 500pk te komen.

Deze auto's zijn trouwens ook wel een andere prijsklasse. De 850 T-5/R hebben een zeldzaam goede prijs/pk verhouding denk ik
Violence solves everything

M

De R'en en Tee-vijven hebben dan wel een flink aantal pk's, maar ook het gewicht van een klein vakantiehuisje....zeker de estates.
Er zijn genoeg autos te vinden met een veel gunstigere gewicht/pk verhouding, waardoor je het op de eerste paar honderd meter echt kan vergeten.
Sommige Volvos hebben wel weer een hoge topsnelheid en goede tussenacceleratie t.o.v. andere autos.
Bij een doorsnee 993/WRX/Impreza/Mitsubishi Evo/ M5/M3 met een behendige bestuurder zul je met een T5 in het begin toch tegen de achterkant aan moeten kijken,denk ik.

emielC70

ik denk zelfs dat als jij een a3 pakt en heb chipt ( dat kan met kleine aanpassingen tot 210 a 220 pk) dat deze a3 het dan gewoon wint van de meeste T5's !! Vergeet niet dat die a3 200 tot 250 kilo lichter zijn!! das gelijk aan 3 mensen!! Reken maar dat dat scheelt!!

Ik reed hiervoor een corrado vr6 (190 pk 245 nm) en die weegt 1240 nou ik durf te beweren dat tot de 140 km/p uur de vr6 minimaal bij blijft bij een T5 !!

Vandaar dat mijn T5 ook naar ET gaat volgende week want dat kan natuurlijk niet!!

M

Citaat van: emielC70 op 23-06-2005 12:27:02
ik denk zelfs dat als jij een a3 pakt en heb chipt ( dat kan met kleine aanpassingen tot 210 a 220 pk) dat deze a3 het dan gewoon wint van de meeste T5's !! Vergeet niet dat die a3 200 tot 250 kilo lichter zijn!! das gelijk aan 3 mensen!! Reken maar dat dat scheelt!!

Dat zeg ik toch, vakantiehuisje....... ;D

martijn.

Citaat van: emielC70 op 23-06-2005 12:27:02

Ik weet zeker dat je het wint.
Ik heb ooit tegen een S3 gereden toen mijn auto nog orgineel 240 pk had, we zaten er met z'n vieren in en hij alleen.
Vanaf 70 kmh allebij volgas, we bleven echt naast elkaar.
Ik moest even mijn gas lichten omdat aan zijn kant een auto reed, toen heb ik hem voorgelaten . Maar ik kwam er toen niet meer bij.
Denk wanneer ik alleen had gezeten , dat ik hem net voorbij was gegaan.

emielC70

Vergeet niet dat een gechipt normale a3 sneller is dan een gewone s3!!! De s3 heeft 4 wielaandrijving en is daarom geloof ik ruim 100 kilo zwaarder!! Als je rollende sprintjes doet met een gechipt gewone a3 is die sneller dan een standaard s3!!

JCviggen

Citaat van: M op 23-06-2005 12:17:26
De R'en en Tee-vijven hebben dan wel een flink aantal pk's, maar ook het gewicht van een klein vakantiehuisje....zeker de estates.
Er zijn genoeg autos te vinden met een veel gunstigere gewicht/pk verhouding, waardoor je het op de eerste paar honderd meter echt kan vergeten.
Sommige Volvos hebben wel weer een hoge topsnelheid en goede tussenacceleratie t.o.v. andere autos.
Bij een doorsnee 993/WRX/Impreza/Mitsubishi Evo/ M5/M3 met een behendige bestuurder zul je met een T5 in het begin toch tegen de achterkant aan moeten kijken,denk ik.

Beetje rare vergelijking. M3 en M5 zijn beide zwaarder dan een 850, een M5 zelfs heel véél zwaarder. Een 993 vergelijken met een 850 is ook nogal vaag, en een standaard impreza delft sowieso het onderspit buiten de eerste meters dan. Een standaard EVO is een erg taaie klant.

Je verrast best veel mensen met een 850 + turbo en modificaties, maar je moet de lat ook weer niet te hoog gaan leggen. Maar qua gewicht zijn de 850s echt wel goed te doen, "nieuwe" wagens tegenwoordig wegen veeeeel meer dan wagens 10 jaar geleden.

M a r c

Zojuist nog een 993 mijn achterkant laten zien  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: MH op 23-06-2005 22:14:29
Zojuist nog een 993 mijn achterkant laten zien  ;D

ja in vergelijking met de -6 en -7 bv waren ze nogal tam ;)