T5 Prestaties vergeleken andere sportwagens?

Gestart door Robertjuhh, 26-09-2004 13:49:11

Vorige topic - Volgende topic

PaulBroere

Citeernog een keer vergelijken met een porsche dus karel...

Probeer nou niet te gaan vergelijken met Porsche...  ;)

Ik heb een 911 Turbo uit 1987

wat metingen (met geijkte snelheidsmeter)

80-120:  2,7 seconden

100-200: (starten in 3e versnelling, terwijl zijn 2 tot 140 gaat, dus kan nog een stuk sneller)
11,5 seconden

non-turbo Porsches zullen het moeilijk hebben met flink getunede 850's

Maar eh, als je een keer in de buurt ben, durf ik de vergelijking wle aan.
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

pwassink

Citaat van: t5karel op 18-05-2007 21:42:14
http://img50.imageshack.us/img50/6285/hpim0695af0.th.jpg

Zoiets ;D.

Ziet er heerlijk uit .. !

Gebruik je nu de warmte van de koelaggregaten om worst te drogen ?

Doe je ook postorder Karel ?    :eusa_pray:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

t5karel

Was jij ook diegene die er met een standaard t-5 een Audi tt quatro er uit trok ;D.Las ik ergens op autoweek .nl :eusa_shifty:.Maare die Porse ;D.loopt maar 260 hoor :P.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

T o m

Citaat van: PaulBroere op 18-05-2007 21:51:53
Citeernog een keer vergelijken met een porsche dus karel...

Probeer nou niet te gaan vergelijken met Porsche...  ;)

Ik heb een 911 Turbo uit 1987

wat metingen (met geijkte snelheidsmeter)

80-120:  2,7 seconden

100-200: (starten in 3e versnelling, terwijl zijn 2 tot 140 gaat, dus kan nog een stuk sneller)
11,5 seconden

non-turbo Porsches zullen het moeilijk hebben met flink getunede 850's

Maar eh, als je een keer in de buurt ben, durf ik de vergelijking wle aan.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13217.msg259934#msg259934

:evil:

PaulBroere

Citeerloopt maar 260 hoor

de standaard 911 Turbo.

Ik heb:
1. de Turbo S (dus 30pk meer)
2. Een meer gestroomijnde buitenkant

oftewel: ik haal 275

Ik was iderdaad degene die een Audi TT quatro (225pk) eruit trok, vanaf 110 - 200  ==> Ik bleef op zijn bumper hangen in zijn slipstream, en ik gaf waarschijnlijk nèt iets eerder gas, waardoor ik al een klein voordeeltje had . Een maat van me zat er naast en was ook redelijk verbaast.
Ik had inmiddels net een nieuwe turbo toen + veel onderhoud gedaan.

Later nog ff met de TT staan praten, hij gaf toch echt volgas

Ben trouwens voornamelijk jaloers, omdat ik mijn 850 niet meer heb, want een ongelooflijk lekkere motor!!!
Auto's:
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

PaulBroere

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13217.msg259934#msg259934

ik haal met de p-car dus 11,5 als ik NIET in optimale versnelling zit, ik heb dan een vrij groot turbo gat in het begin.

Maar laten we er geen grote wedstrijd van maken.
Een volvo rijdt ook nog comfortabel en 1:10 als je wil. (mijn Porsche rijdt rustig op de snelweg 1:7,5 tot 1:4 als je lekker doorrijdt binnendoor.
Op circuit moet ik echt niet gaan berekenen wat het verbruik is.

;D jaja mensen, ik ben Volvo fan, maar nog ietsje meer Porsche-gek. Als iemand een utidagend topic opend, T-5 in vergelijking met andere sportwagens, dan MOET ik gewoon ff reageren.   ;D

Auto's:
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Johann

Citaat van: PaulBroere op 18-05-2007 23:33:27;D jaja mensen, ik ben Volvo fan, maar nog ietsje meer Porsche-gek. Als iemand een utidagend topic opend, T-5 in vergelijking met andere sportwagens, dan MOET ik gewoon ff reageren.   ;D

Prestaties is natuurlijk niet alleen hoe snel een auto in de rechte lijn wil.
Kan met de S70 ook wel een, nu vorig model, GT3 de baas op heel veel punten maar tegen een GT3 met de juiste baandjes kom je in de bochten toch heel erg veel tekort. En dan heeft mijn auto nog een sper diff, zonder sper sta je alleen maar bandjes op te roken en heb je uiteindelijk gewoon een Cuore met een leuke CV..  ;D

Kijk je naar de ervaringen op de Ring dan kun je gerust stellen dat de 800 serie met een paar aanpassingen toch heel serieus mee kan doen. Hij doet in heel veel opzichten zeker niet onder voor "klasse genoten" als de M3 en de Porsche's om en nabij de 300 PK. Ga je verder aanpassen, gaat natuurlijk ook voor de "andere sportwagens", dan komt het meer neer op de juiste keuzes maken voor de juiste omstandigeheden en heb je dan gekozen voor een rechte lijn kanon dan heb je kans dat je het in de bochten moet afleggen of andersom.

T5's met het redelijk standaard chip en uitlaat werk zijn zeker auto's om rekening mee te houden.

PaulBroere

Met sperr-diff en aangepast onderstel zal een 850 zeker een serieus snelle auto worden. Maar het blijft toch een wat loggere auto als uitgangspunt.

Een Porsche is al sportwagen als uitgangspunt.

Wel superknap dat je een (vorig model) GT3 aardig kan bijhouden, we hebben het dan over een serieus snelle en gooede Porsche

Op top-gear circuit verslaat de GT3 de Ferrari 360, en de GT3 RS de 360 CS.

Maar zag ik jou niet in een filmpje (full lap 30 april) van binnenuit.
Je hebt aardig moeite om die verlaagde Panda met race banden voorbij te komen. Geen idee wat daar dan allemaal aan gebeurt is hoor trouwens.

Ik ben trouwens met mijn standaard Panda a.s. zondag op de Ring.

Nog mensen van dit forum die zondag naar de Nürburgring gaan??

Ik zou trouwens best wel eens mee willen rijden met iemand die de Ring aardig kent EN die een wat snellere auto heeft.

Mijn Pa komt a.s. zondag met zijn Porsche, maar we kennen het circuit niet, dus doen rustig aan...
Auto's:
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

JCviggen

Citaat van: PaulBroere op 19-05-2007 00:02:56
Maar zag ik jou niet in een filmpje (full lap 30 april) van binnenuit.
Je hebt aardig moeite om die verlaagde Panda met race banden voorbij te komen. Geen idee wat daar dan allemaal aan gebeurt is hoor trouwens.

Was mijn filmpje

Panda reden we toch voorbij alsof ie stilstond? Enige bocht waar ie even hard doorging was een heel trage 90° rechts off-camber bocht...als je daar met zo'n licht kistje niet snel doorheen kan dan weet ik't ook niet meer ;) 850 stond op konis en zonder limited slip.

Overigens trok uit diezelfde bocht een ronde eerder een 911 Targa 4 er uit (dacht 997 misschien 996) :eusa_whistle:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: PaulBroere op 19-05-2007 00:02:56

Als hij moeite zou hebben gehad met een panda, was hij niet een hele ronde niet ingehaald ;)

If it's not blown, it sucks...

PaulBroere

akkoord, het was een lichtelijk provocerende opmerking. Ik rijdt zelf tegenwoordig met een Pandaatje mijn dagelijkse kilometers.

Standaard gaat zo'n ding absoluut NIET de bocht om, veel overhellen, en de michelin-eco bandjes hebben GEEN grip.

De Panda uit het filmpje gaat beter de bocht om.

Citaat van: JCviggen op 19-05-2007 11:41:58
Overigens trok uit diezelfde bocht een ronde eerder een 911 Targa 4 er uit (dacht 997 misschien 996) :eusa_whistle:
RESPECT...

Ben je er zondag?? OF iemand anders van het forum?
Auto's:
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Eugene

Als er een pakketje uit Duitsland binnenkomt vanmiddag zou ik het nog wel overwegen om morgen te gaan....

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

Citaat van: PaulBroere op 19-05-2007 13:13:40

Ben je er zondag?? OF iemand anders van het forum?

Nee ik ben er iig niet :(

Niet dat ik die Porsche er overigens echt afreed maar ik liep een meter of 2-3 uit tot 160 kmh waar ie wel van schrok denk ik :)

Daarvoor op de Autobahn nog gespurt tegen een andere 997 van 140 naar 240 en die kwam er helemaal niet over....totdat mn drukslang in 2 stukken ging  :eusa_doh:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

T o m

Ik bedoel maar er zijn echt wel Volvo's die sneller zijn dan de gemiddelde porsche!  :evil:

Rayman

Citaat van: T o m op 19-05-2007 15:55:12
Ik bedoel maar er zijn echt wel Volvo's die sneller zijn dan de gemiddelde porsche!  :evil:

Wat was dat ook alweer met appels en peren? :evil: