Herintroduceren van de "groene"

Gestart door ZC3rr0r, 08-12-2012 18:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZC3rr0r

Hoi medeforummers,

Omdat ik het bij de blauwe was vergeten zal ik nu toch maar eens een berichtje posten over de opvolger.

Toen bekend werd dat onze trouwe blauwe (een GLT uit 1992) toch wel heel duur zou worden in de wegenbelasting als gevolg van de verhoging voor LPG auto's zijn vriendinlief (die er dagelijks mee rondrijd) en ik eens goed rond gaan kijken naar een manier om kosten te verminderen. Of door de onze op G3 te zetten (schier onmogelijk aldus Volvo en een berg inbouwers) of door een auto die voorzien is van een G3 installatie te kopen.

Na lang pijnzen en overtwijfelen had ik vorige week zondag (2 december) de stoute schoenen aangetrokken en toch eens contact opgenomen met medeforummer @aardigebas. Hij had namelijk een wel heel nette 850 2.5 10v op G3 te koop staan. Na enige inmasseren van het idee waarmee ik speelde en het feit dat 140 PK ook aardig wat is ging vriendinlief akkoord om de auto eens te bezichtigen, maar wel op voorwaarde dat ik hem niet gelijk zou kopen.

Een plezante rit later kwamen wij (in het donker) bij @aardigebas aan en hebben we zo goed en kwaad als het ging met een bouwlamp erbij de staat van de auto proberen vast te stellen en gezellig een proefritje gemaakt....

Ik was verkocht! Ik heb ongelogen nog nooit een 850 zo soepel horen lopen, schakelen etc.
Ook het interieur zag eruit alsof het pas nieuw was (interieur in onze 850 is overigens nog netter, maar dat is dan ook daadwerkelijk nieuw) en aan de buitenzijde was enkel een klein puntje blanke lak schade zichtbaar.

Helaas drong de tijd wel, Bas moest de auto voor 4 december verkocht hebben anderz ou hij hem inruilen op een andere wagen.

Direct de volgende dag de dealer gebeld en gevraagd hoe/wat de staat van de auto was. Hij bevestigde zowel de staat van de auto als de toewijding van de eigenaar.
Bas heeft de twee kleine kritiekpuntjes die ik had (rammeltje rechtsvoor en mijn bedenkingen bij de airco (een 850 met werkende airco, kan dat dan??)) ook direct nog na laten kijken die dag, en 's avonds heb ik na kort overleg met mijn vriendin de knoop doorgehakt.

Had hem het liefst dezelfde avond nog opgehaald, maar dat zat er niet in.
Dus, geld overgemaakt en afgesproken op vrijdag voor de overschrijving....

Tja, wat voor ellendig weer het vrijdag was hoef ik waarschijnlijk niemand uit te leggen, maar daar hadden we ff niet op gerekend. Dus dan maar met de trein (ohjee, het OV)...
Ben om iets over 9-en vertrokken in Den Bosch en rond de klok van half 3 was ik daadwerkelijk op de plek van bestemming...NS en sneeuw is nog immer geen gelukkige combi.

Nadat Bas de laatste rit had gemaakt met zijn roffel naar het postkantoor zijn wij onze wegen gescheiden en heb ik met een glimlach van oor tot oor de weg terug geroffeld, wat een wagen, helemaal goed!

Vandaag (na het luwen van de sneeuw en dalen van de vorst) heb ik de auto gelijk goed gewassen en in de wax gezet (Collinite 845), ik kan het als poetsgek natuurlijk nit laten gebeuren dat die blanke lak verder wegtrekt!
Ziehier het resultaat en een prachtige roffel waar ik hopelijk nog heel lang van mag genieten:








The Volvoboy

Mooie DOP! :D Roffelt lekker he zo'n 10V :eusa_dance:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

H_Rovers


ZC3rr0r

Citaat van: The Volvoboy op 08-12-2012 19:05:03
Mooie DOP! :D Roffelt lekker he zo'n 10V :eusa_dance:

Zeker, al viel me wel op dat de roffel in een 2.5 20v alter 1 een rauwer klinkt dan de roffel uit mijn 10v.
Lijkt meer op een S70 met dit geluid als een 850, kan iemand dit bevestigen van de alter 2?

Kleur word ik overigens wel blij van, heel poetsvriendelijk, beloont echt voor je werk :)

KXS70

Wat is 'ie nog in een prachtige staat deze 850 die ooit, bijna 3 jaren, in ons bezit was.

Ik herinner me nog goed de 1e (proef-)rit in de omgeving van Drachten/ Beesterzwaag; ik was meteen verkocht. Wat reed dat ding toch lekker. De 960 2.5 die we ook op het oog hadden, en waarmee we een dag eerder hadden gereden in Leiden, werd het definitief niet. De teller van de 850 stond toen net op 89.000 kilometers. De auto was een flink aantal jaren eigendom geweest van een ouder echtpaar uit Beesterzwaag.

Inmiddels zijn we een S70 verder, een 960 3.0 24V en, sinds kort, een V70 Classic 2.4 rijker. Het lekkerst rijdt toch echt de 850/S/V70 serie  :eusa_clap:.

Daarom: nog heel veel plezier met 'onze' 850 toegewenst.

Groet, KXS70


aardigebas

prachtig hoe je de auto hebt gepoetst  :eusa_clap: ik kijk er niet te lang naar want ben er nog steeds niet helemaal overheen dat die de deur uit is.
Helaas door verschillende omstandigheden was nu de keus aan het gezin en moest deze beslissing genomen worden, maar ik ben blij dat die een nieuw leven krijgt bij jou en ik hem nog eens kan volgen op het forum.

Het is echt een auto die emotie los maakt! Ik weet nog goed dat ik in 2009 bij een collega op bezoek was die in een kantoor in de wijk werkt (huismeester), tegenover hem zat KSX70 die dit kantoor ook gebruikte. Hij zat te mopperen over marktplaats en de reacties die hij kreeg op zijn auto. Zodoende vertelde hij over zijn 850, ik vroeg vervolgens of ik die (speciale auto volgens hem) eens mocht zien. Natuurlijk mocht dit en een stukje rijden was ook geen probleem, geloof het of niet maar 's middags was de deal gesloten.
KSX70 attendeerde mij op het 850forum en ben mij hierin gaan verdiepen, toen werd het geen auto meer maar een hobby object en "emotie"

Ik hoop dat je net zo van de auto geniet als ik gedaan heb (2x vakantie in Tsjechiƫ, 1x Polen, 1x Luxemburg en belgie, veel in Duitsland, verhuizing van Utrecht naar Hardenberg, dagelijkse woon-werk en die ene keer dat ik met spoed naar het ziekenhuis ben gereden waar onze dochter geboren is) allemaal herinneringen aan deze auto.

Ik blijf "sluimerend lid" en ga mij in betere tijden nogmaals voorstellen met een 850!

KXS70

Citaat van: aardigebas op 08-12-2012 20:58:50
prachtig hoe je de auto hebt gepoetst  :eusa_clap: ik kijk er niet te lang naar want ben er nog steeds niet helemaal overheen dat die de deur uit is.
Helaas door verschillende omstandigheden was nu de keus aan het gezin en moest deze beslissing genomen worden, maar ik ben blij dat die een nieuw leven krijgt bij jou en ik hem nog eens kan volgen op het forum.

Het is echt een auto die emotie los maakt! Ik weet nog goed dat ik in 2009 bij een collega op bezoek was die in een kantoor in de wijk werkt (huismeester), tegenover hem zat KSX70 die dit kantoor ook gebruikte. Hij zat te mopperen over marktplaats en de reacties die hij kreeg op zijn auto. Zodoende vertelde hij over zijn 850, ik vroeg vervolgens of ik die (speciale auto volgens hem) eens mocht zien. Natuurlijk mocht dit en een stukje rijden was ook geen probleem, geloof het of niet maar 's middags was de deal gesloten.
KSX70 attendeerde mij op het 850forum en ben mij hierin gaan verdiepen, toen werd het geen auto meer maar een hobby object en "emotie"

Ik hoop dat je net zo van de auto geniet als ik gedaan heb (2x vakantie in Tsjechiƫ, 1x Polen, 1x Luxemburg en belgie, veel in Duitsland, verhuizing van Utrecht naar Hardenberg, dagelijkse woon-werk en die ene keer dat ik met spoed naar het ziekenhuis ben gereden waar onze dochter geboren is) allemaal herinneringen aan deze auto.

Ik blijf "sluimerend lid" en ga mij in betere tijden nogmaals voorstellen met een 850!


Vergeet Zweden niet Bas! De wagen heeft heel wat van Europa gezien en is dus duidelijk een reiswagen geweest. Wij zaten veel in Kroatiƫ, Berlijn en in het zuiden van Duitsland. Inderdaad heel veel herinneringen en veel lange ritten dus.

Groet, KXS

el diablo

welkom en veel plezier met die blinkende slee ;D
T5 '96