Vraag van leek op remgebied over rem upgrade

Gestart door timj, 10-12-2012 00:20:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timj

Ik lees aantal topics over de vraag wat de best betaalbare optie is om je remmen te upgraden t.o.p.v  standaart volvo remmerij

Nu het volgende : wat ik eigenlijk mis in deze discussies is dat er nog ander upgrad emogelijkhedne zijn toch..? :eusa_think:

I.p.v de 302 optie en de 280 (voor zover ik het begrijp) zijn er toch ook de EBC/Brembo en andere merken die de standaart schijven en blokken kunnen vervangen.?

of sla ik de plank nu helemaal mis.?

grt
tim

Martijn_B

Neehoor, maar zonder nu direct al te diep de materie in te duiken: daar ligt het probleem niet. Jet hoge gewicht van de 850 en x70 serie icm de standaard onderbemeten remklauwen en redelijk kleine schijven wel. Om dus echt te upgraden zal je of grotere schijven, of grotere klauwen moeten monteren. Meeste bbk's combineren dit.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

snix

Gewoon nieuwe standaard remklauwen, 280mm schijven, mevius remblokken en een set rvs remslangen met nieuwe remvloeistof was voor mij al een behoorlijke upgrade. Het verschil tussen mijn ver versleten spul was groot.
Waarom lijkt een BBK altijd zo goed??  Omdat alleen dan ook de klauwen mee vervangen worden. Ik heb gemerkt dat het monteren van nieuwe klauwen heel veel scheelt met het goed kunnen doseren tijdens het remmen.

Ook met aanhanger erachter. Ik heb geen turbo dus haal geen rally fratsen uit met dat ik vaak moet remmen omdat ik veels te hard accelereer :D

Luc

Ik ben met snix...

Bij mij kar zijn de remklauwen achter vervangen, gelijk met de remslangen rondom (voor stalen exemplaren) , en de blokken rondom. Verschil met voorheen is groot : remmen bijten veel meer, veel happiger.

Als je ervan overtuigd bent dat je blokken en schijven rondom in goede staat zijn, vervang dan de remslangen rondom eens door "stalen" (cq met staal omwikkelde) exemplaren. Krijg je geen spijt van.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

mehn

Goede schijven in de standaardmaat met een goede remblok en goed functionerende remklauwen voldoen voor normaal straatgebruik prima.

Ik heb zelf al de 2e set CTF DTM schijven in 280mm i.c.m. Mevius remblokken en ben zeer tevreden. Ze zijn een wel duurder dan "normale" remschijven maar lang niet zo duur als een big brake kit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

timj

dus deze CTF DTM standaart schijven met die blokken en daarbij de RVS remleidingen zijn dus al de moeite waard..? :eusa_think:

want de behoorlijk dure "big brake" remmenset (die geloof ik rond de 1000 euro liggen qua prijs) zijn voor mij niet haalbaar dus ik zoek een ander alternatief

en hoe kan ik mijn remklauwen betaalbaar upgraden..?

Johann

Voor normaal NL slak verkeer zijn de 280 schijven prima. Denk alleen dat mocht je aan het vervangen van remdelen toe zijn dat je dat wel de afweging zou kunnen/moeten maken om op te waarderen naar 302, mocht dit willen (!) De kosten van de vervangingsdelen zijn vrijwel gelijk. De kosten van de brackets komt er dan overheen.

timj

Citaat van: Johann op 10-12-2012 09:58:02
Voor normaal NL slak verkeer zijn de 280 schijven prima. Denk alleen dat mocht je aan het vervangen van remdelen toe zijn dat je dat wel de afweging zou kunnen/moeten maken om op te waarderen naar 302, mocht dit willen (!) De kosten van de vervangingsdelen zijn vrijwel gelijk. De kosten van de brackets komt er dan overheen.

wat zijn de prijsverschillen tussende 302 en de standaart oplossing dus de CTF schijven/mevius blokken..?

Sbv

302 remmenset origineel schijven en blokken denk ik dat je moet rekenen op ca 180 a 200 euro met wat korting etc.
Brackets zal je dan nog wel moeten hebben. Er staat me iets van bij 80 euro

CTF etc zou ik niet weten

mehn

CTF bestaat in beide maten. Bij Europeantuning kosten ze resp. 147 en 160 per stuk.

Zoals Johann zegt heb je wel andere brackets nodig als jeoverstapt naar 302mm. Tevens past dat niet achter alle 16"velgen (15"al helemaal niet).


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rob850turbo

vind de 302 upgrade altijd wel goed werken ,  let wel op de maat van je velgen , 16 inch staal of een grotere maat. dus 15 inch past niet meer.