lambda permanent geen signaal???

Gestart door el diablo, 10-12-2012 11:21:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

el diablo

beste allemaal,

na een paar dagen storingsvrij te hebben rondgereden, kwam het beruchte lampje weer aanschijten bij het wegrijden na 3 minuten stationair te hebben gedraaid. weer even naar huijsmans volvo in steenbergen geweest voor een uitlees actie en gaf de computer aan dat ik permanent geen lambda signaal heb? gezien er een splinternieuwe sonde in zit en ik 5 dagen storingsvrij hebben gereden vind ik dit toch vreemd?!

zou dit fenomeen te maken kunnen hebben met een nieuwe kapotte lambda, of eerder een draadbreuk van de computer naar de stekker? of misschien een slecht contact in de stekker?

de sonde is overigens van beru...

de code zelf weet ik eerlijk gezegd niet :eusa_whistle:
T5 '96

Ries van de Zilverschuit

Hmmm, Beru. Ik begreep dat als het om sensoren gaat, alleen die van Bosch garant staan voor probleemloze werking bij ons motormanagementsysteem (ook van Bosch). Grote kans dat dat ook geldt voor de lambdadsonde dus.

Anders zou je inderdaad denken aan een kabelstoring ergens. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

el diablo

van deze post word ik ff niet zo vrolijk ;D ik hoop dat je ongelijk hebt wat betreft de beru lambda. nu is de storing gereset en ben benieuwd hoe lang hij nu weg blijft...
bedankt voor je input!

zijn er misschien ervaringsdeskundigen die dit geval al eens hebben gehad en wat hiervan de oorzaak was?
T5 '96

mehn

10 kleppers hebben een NGK lambdasonde en de rest een Bosch.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

el diablo

hmmm... misschien toch wel een vette miskoop gedaan... thanks!
T5 '96

henry classic v70

Citaat van: el diablo op 10-12-2012 15:22:03
hmmm... misschien toch wel een vette miskoop gedaan... thanks!

Dat geldt ook voor bougiekabels, bougies, rotor, verdelerkap, bobine...... beter om deze origineel volvo te kopen; misschien iets duurder maar wel het juiste materiaal waardoor je er bijna zeker van bent dat de wagen prima loopt en geen vreemde storingen geeft.
Ik heb dit 1x gehad met bougies...(bougies gehaald die speciaal bedoeld waren voor lpg > beroerd lopen, originele volvo bougies erin > als een naaimachine) daarna nooit meer iets anders want uiteindelijk betaal je het onderdeel dus 2x: 1x immitatie troep en 1x origineel
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

el diablo

Bedankt henry, duidelijk verhaal. Het ging ook niet om bezuiniging o.i.d. Maar om wat de automaterialenboer bestellen kon voor me. Nu weet ik het, bedankt voor de tip...
T5 '96

Lampje

Ik heb een Bosch lampdasonde, 2 maanden oud, die kuren vertoont en de Bosch dealert (ja, u leest het goed) zegt dat ik beslist geen Bosch moet inbouwen, maar de originele van Volvo, ook al staat daar Bosch op het doosje. Is tóch anders, zegt hij!  ???

Kan dat kloppen?

KIM

Volgens mij kan dat dan alleen om de stekker gaan.

Lampje

Bedoel je dat de stekker dan passend gemaakt moet worden bij een niet originele Volvo (afknippen en solderen)? Dat was bij mijn Bosch overigens niet het geval; click en klaar.

el diablo

beetje late toevoeging misschien, maar de lambda ellende is opgelost met een originele van bosch en die beru rotzooi is terug naar waar het vandaan kwam... ik rijdt nu inmiddels weer een week of drie rond zonder storing met 500+km.
T5 '96

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

el diablo

T5 '96