[Einde oefening] Geluid bij multi/distributie - riem

Gestart door _RRM_, 10-12-2012 14:42:11

Vorige topic - Volgende topic

_RRM_

In de regio van het distributie - huis komt wisselend een nieuw geluid voor.
Het lijkt wel of er zo nu en dan "zand tussen zit", een knarsend geluid.
Dan is het weer meer een tikkend geluid alsof metaal op metaal vastloopt.

Ik heb de plastic kap al van de distributie riem afgehad, maar eronder zag het er weer net anders uit dan in andere topics.
Het gaat om een 854 tdi (1996).
Het enige plaatje wat ik zo snel kon vinden en op mijn situatie lijkt, staat hieronder.

Het lijkt erop dat het knarsend / tikkend geluid van de rood omcirkelde eenheid komt.
Uit alle verhalen had ik hoog ingezet op een vastgelopen waterpomp, maar ben nu het spoor bijster.
Bij mij lijkt het namelijk niet hier op http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30616.msg610267.html#msg610267.

thuur

Motor starten zonder multiriem. Als het geluid dan weg is kun je de poelies van het multiriemgebeuren meteen inspecteren op ruw lopende lagers en speling. Als het geluid blijft raad ik je aan zsm de distributieriem compleet met rollen en waterpomp te laten vervangen.

Gr 8)

_RRM_

Om die riemen te verwijderen moet ik toch nog eens door de diverse handleidingen heen bladeren.
Dacht dat het simpel was, maar de werkruimte is toch klein.
De rechter voorband eraf geeft meer overzicht en werkruimte?

thuur

Niet voor het multiriemgebeuren nee.

Gr :D

_RRM_

Hmm, nieuw fenomeen erbij.
In de langzame bocht naar rechts gaan alle lampjes op het dashboard branden.
Het is dat het geen geld meer mag kosten van de vrouw, maar anders ging 'ie op de ambulance richting dealer voor onderhoud.
Wordt flink lezen en een weekeinde knutselen als niet monteur of frequent sleutelaar.

Hengeveld

Valt de motor dan ook uit? Losse accupool of ander contact?

Benny03

Citaat van: _RRM_ op 10-12-2012 23:36:37
Hmm, nieuw fenomeen erbij.
In de langzame bocht naar rechts gaan alle lampjes op het dashboard branden.
Het is dat het geen geld meer mag kosten van de vrouw, maar anders ging 'ie op de ambulance richting dealer voor onderhoud.
Wordt flink lezen en een weekeinde knutselen als niet monteur of frequent sleutelaar.

Contactslot!

thuur

Zit de dikke pluskabel op de dynamo wel vast?

Gr :eusa_shifty:

_RRM_

De motor valt niet uit, maar veel lijkt het niet te schelen.
Begin van het jaar heb ik de accupolen vervangen, zal eens controleren of ze vast zitten.
Kijk dan ook meteen naar de dynamo.
Zou dit ook te meten zijn op de plus - pool van de accu als de kabel van de dynamo los zit?

Waar moet ik kijken voor het contactslot. Bedoel je dan in de auto of ook ergens onder de motor kap?

Weet iemand zo'n filmpje als dit https://www.youtube.com/watch?v=IK_zH8g8Fow maar dan voor een 850 diesel ergens te staan?
Ondanks alle foto-reportages en verslagen, zou mij dat enorm helpen.

_RRM_

Gister met zweet op de rug richting dealer gereden.
Probleem was zoals gedacht alleen de ravage groter dan verwacht.
Set van riemen, spanrollen, waterpomp, poelie nagenoeg aan gort.
Kosten: 1500
Bij voorkeur ook de lekkende radiator maar meenemen voor 500 ex.

Na 60K KM gereden te hebben met deze fantastische bolide, is dit teveel voor mij, als kleine hobbyist en qua budget.
Hoor nog van de dealer wat 'ie nog voor mij kan opbrengen (handel/sloop).

Hartelijk dank voor het enthousiasme en de enorme database!

UserID6342

Wat voor auto praten we eigenlijk over ?

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Dan zou ik Pul in Urk eens bellen om te vragen wat hij er voor wilt hebben en de radiateur kan zowiezo al veel goedkoper vervangen worden.

_RRM_

Dealer (Den Bosch) geeft er 150 voor, waar weer 75 vanaf gaat voor wat "speur" werk.

Pul in Urk klinkt als een goed idee, maar moet er ook nog naar toe.
Zelf rijden is wel spannend maar niet meer zo slim.
Ambulance/aanhanger klinkt leuk, maar gaat mij ook geld en tijd kosten.

Heb me er een beetje bij neergelegd.
Motorisch is 'ie prima, maar zo langzaamaan vervang ik alles eromheen.

-D©©©L-

Heesh, dan zit je redelijk dicht bij dennis toch ?