Spiegel gekraakt door motorrijder

Gestart door mathh, 27-09-2004 15:14:21

Vorige topic - Volgende topic

mathh

twee weken geleden stond ik op zondagmiddag op de A2 in Maastricht voor het rode licht te wachten op de linkerbaan (derde of vierde plek van voren).  Links van ons komt een groep motorrijders langsrijden die langzaam doorrijden naar voren. Opeens komt er eentje rechts langs me door met een behoorlijke snelheid, schat in dat het net niet gaat lukken, remt, kraakt mijn rechterspiegel en valt al vloekend bovenop de kap en spatbord van een mercedes S320 die naast me staat. We stappen uit, excuses, excuses en we spreken af dat we voorbij het stoplicht alles zullen afhandelen.
De schade aan de mercedes was aanzienlijk groter dan die aan mijn auto. De eigenaar wilde de schade buiten de verzekering om regelen en gaf ons zijn (Duitse) rijbewijs (met naam en woonplaats in NL) waar we alle gegevens van hebben overgenomen. Tevens hebben we het kenteken van de (Nederlandse) motor genoteerd, hebben we zijn Duitse email adres genoteerd en zijn Duitse telefoonnummer (volgens zijn zeggen van het werk).
Ik heb hem 's maandags middels email de kosten laten weten (plm 175 euro) en hij bevestigde de ontvangst met de mededeling dat hij binnen een dag iets zou laten weten. Dit is het laatste wat ik van hem gehoord heb: hij reageert niet meer op e-mails en het telefoonnummer geeft contimu een bezettoon. Ik heb hem gemeld dat als hij niet reageert dat ik alsnog aangifte bij de politie zal doen: geen reactie.
Nu wil ik weten of er op internet een mogelijkheid is waar ik op een of andere manier zijn privé- of werkadres kan achterhalen zodat ik hem in ieder geval op de man af kan vragen wat de bedoeling is.
Iemand zoiets al eens meegemaakt?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

Gisteren naar de gemeentepolitie gegaan met alle gegevens. De motorfiets staat in ieder geval op zijn eigen naam, maar hij heeft een geheim telefoonnummer en zelfs de politie krijgt dit niet zomaar, dat moeten ze aanvragen.
De agent gaf aan dat ze hem een officieel emailtje gingen sturen om zich te melden naar aanleiding van een door hem veroorzaakte schade.
Als hij hier niet op reageert zullen ze justitie vragen om zijn privé gegevens te mogen vrijgeven zodat ik ze kan gebruiken om hem via mijn rechtsbijstand aansprakelijk te stellen.
Benieuwd hoe het afloopt.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

na een week meldt de gemeentepolitie zich met de mededeling dat de eigenaar niet op de email gereageerd heeft. Ze zullen hem nu een brief gaan sturen met de mededeling zich te melden zoniet wordt het een strafrechterlijke vervolging.
Gisteren kreeg ik van de motorrrijder opeens een email uit Duitsland (zelfde email-adres) dat het geld was overgemaakt en door een vergissing op een verkeerd rekeningnummer terecht was gekomen !!!  :o ::) ??? Of ik wilde kontroleren of het op de rekening stond. Inderdaad het staat erop! Ik wil eerst nog even contact met de agent van hier of ik dit als afgehandeld moet beschouwen of dat het nog een staartje krijgt voor de motorrijder. Daarna reageer ik pas.
Maar toch hulde aan de gemeentepolitie  8), ik had er niets meer van verwacht :D.