Standkachel

Gestart door ruudkoot, 12-12-2012 15:41:18

Vorige topic - Volgende topic

ruudkoot

Net een gave 850 1995 gekocht, alles erop en eraan. Helemaal blij. Maar hoe werkt die standkachel??? Wie weet het?

maruska

als je wat meer vertelt over de auto kunnen we je wellicht ook verder helpen.. dus model, type, motor, type standkachel, foto etc etc etc..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ries van de Zilverschuit

En misschien iets over jezelf. Hebben we een voorsteltopic voor.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Hengeveld

Standkachel heeft twee timer-instellingen en direct aan en uit. Dat moet je instellen op het display onder de sigarettenaansteker voor de pook. Tenminste, als je een originele standkachel hebt.

Sbv

wat voor standkachel zit erin ?

T5turbo

Citaat van: Hengeveld op 12-12-2012 16:07:12
Standkachel heeft twee timer-instellingen en direct aan en uit. Dat moet je instellen op het display onder de sigarettenaansteker voor de pook. Tenminste, als je een originele standkachel hebt.

Dit geld volgens mij ook voor andere merken. Mijn webasto werkt net zo.
Natuurlijk kan de timer op een andere plek zitten.  ;)

Overigens heb ik ook een afstandbedienig maar dat even ter zijde.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Sem

Dit is een originele.

Je kan twee tijden instellen: T1 en T2. Als je bijv T1 even indrukt, gaat ie knipperen en kan je de gewenste vertrektijd invoeren.

De meest linkse knop zet je de kachel direct in werking zonder ingestelde tijd. Mijne deed het lang goed, maar gaf daarna stress en deed niets meer. Alleen opstarten, maar niet aanslaan. Na dik €600,- te inverteren bij de dealer deed ie het weer.. voor één winter dan.. :(
Ik heb het er verder bij laten zitten.

triton

Citaat van: Sem op 12-12-2012 20:27:45
Dit is een originele.

Je kan twee tijden instellen: T1 en T2. Als je bijv T1 even indrukt, gaat ie knipperen en kan je de gewenste vertrektijd invoeren.

De meest linkse knop zet je de kachel direct in werking zonder ingestelde tijd. Mijne deed het lang goed, maar gaf daarna stress en deed niets meer. Alleen opstarten, maar niet aanslaan. Na dik €600,- te inverteren bij de dealer deed ie het weer.. voor één winter dan.. :(

http://imageshack.us/a/img508/9779/dscf4573h.jpg

Hij heeft een 850 , is dit hetzelfde als een v70?
Professioneel raddraaier

Hengeveld

Ja, middenconsole is natuurlijk wel anders.

BBS

Iedereen die in het bezit is van een standkachel, zijn jullie op de hoogte dat je gedurende de maanden waarbij gebruik van de standkachel niet nodig is,dat je wel het ding wel 1x in de maand gedurende een half uurtje aan moet zetten?
Anders is de kans heel groot dat 'ie het echt niet meer doet als je hem nodig bent...

Volvoloos....

Sem

Citaat van: BBS op 12-12-2012 21:19:00
Iedereen die in het bezit is van een standkachel, zijn jullie op de hoogte dat je gedurende de maanden waarbij gebruik van de standkachel niet nodig is,dat je wel het ding wel 1x in de maand gedurende een half uurtje aan moet zetten?
Anders is de kans heel groot dat 'ie het echt niet meer doet als je hem nodig bent...

Lekker... had dat ff 5 jaar eerder gezegd!!  ;D

Citaat van: triton op 12-12-2012 20:37:45
Citaat van: Sem op 12-12-2012 20:27:45
Dit is een originele.

http://imageshack.us/a/img508/9779/dscf4573h.jpg

Hij heeft een 850 , is dit hetzelfde als een v70?
Ja... Het display is gewoon hetzelfde. Sterker nog... in een 440 is het volgens mij nog hetzelfde. :D

Overigens is dit "originele" Volvo systeem gewoon van Eberspacher.

Hengeveld

Volgens mij origineel van Webasto.

Sem

Citaat van: Hengeveld op 12-12-2012 23:02:29
Geloof me... ik heb een studie van mijn standkachel gemaakt... het is echt een Eberspacher. Ik heb zelf alle schema's aangeleverd aan de dealer, omdat ze er zelf niet meer uitkwamen.

Sbv

Ik  heb er 1 liggen voor de S70 dat is Ardic 091B, wel origineel Volvo

T5turbo

Citaat van: Sem op 12-12-2012 23:04:13
Geloof me... ik heb een studie van mijn standkachel gemaakt... het is echt een Eberspacher. Ik heb zelf alle schema's aangeleverd aan de dealer, omdat ze er zelf niet meer uitkwamen.

Ik kan dit bevestigen.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!