Raar geluid

Gestart door Guusdebul, 16-12-2012 18:26:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guusdebul

Goedenavond allen!

Gisteren mijn 'nieuwe' 855 T5 opgehaald en sinds vanochtend hoor ik een vreemd geluid. Als ik de koppeling indruk hoor ik een soort geruis/kraak/ijzer over ijzer geluid. Heeft ook wel iets weg van een oude, verroeste veer die in- en uitgetrokken wordt. Niet heel hard, maar wel aanwezig. Het is dus alleen bij het intrappen van de koppeling. Bij niet koppelen is er niks aan de hand. Geen schokken, geen slippende koppeling of wat dan ook.
Iemand een idee waar ik aan moet denken? Lees verhalen over drukgroep, koppelingsplaten ed, maar ben niet technisch genoeg om e.e.a. te beoordelen.

Alvast dank!
Frans

-D©©©L-

Citaat van: Guusdebul op 16-12-2012 18:26:04
Goedenavond allen!

Gisteren mijn 'nieuwe' 855 T5 opgehaald en sinds vanochtend hoor ik een vreemd geluid. Als ik de koppeling indruk hoor ik een soort geruis/kraak/ijzer over ijzer geluid. Heeft ook wel iets weg van een oude, verroeste veer die in- en uitgetrokken wordt. Niet heel hard, maar wel aanwezig. Het is dus alleen bij het intrappen van de koppeling. Bij niet koppelen is er niks aan de hand. Geen schokken, geen slippende koppeling of wat dan ook.
Iemand een idee waar ik aan moet denken? Lees verhalen over drukgroep, koppelingsplaten ed, maar ben niet technisch genoeg om e.e.a. te beoordelen.

Alvast dank!
Frans

Hoor je dit  geluid met lopende motor ?

Guusdebul

Ja, met lopende motor.

-D©©©L-

En met stilstaande motor ?

Guusdebul

Geen geluiden, geen probleem.

dielie850

Drukgroep/lager kapot?

Guusdebul

Stel dat de drukgroep kapot is... kan ik dan nog even doorrijden? Of meteen morgen laten fixen? Rij ongeveer 40km in de week, dus gaat nergens over.

Sbv

Citaat van: Guusdebul op 16-12-2012 19:10:59
Stel dat de drukgroep kapot is... kan ik dan nog even doorrijden? Of meteen morgen laten fixen? Rij ongeveer 40km in de week, dus gaat nergens over.

Met 40km per week zou ik gaan fietsen

Guusdebul

Lopen of op de skelter zou ook kunnen. Maar ik wil graag met de auto. Vandaar.

dielie850

Citaat van: Guusdebul op 16-12-2012 19:10:59
Stel dat de drukgroep kapot is... kan ik dan nog even doorrijden? Of meteen morgen laten fixen? Rij ongeveer 40km in de week, dus gaat nergens over.

Denk dat je dat het beste zelf kan beoordelen.
Bij de 850 van mn vriendin was het druklager compleet weggesmolten door te lang doorrijden.

Guusdebul

Ok. Duidelijk. Heeft iemand een indicatie van de kosten? Dan kan ik bepalen of ik morgen ga of na de feestdagen :-)

Vulk

Als je het druklager vervangt, dan neem je best gelijk de koppeling mee (prijsverschil is niet veel, de kost zit hem in het werk).

Je mag rekenen op 700-900 euro.

Jack v

Citaat van: Vulk op 16-12-2012 20:12:08


Je mag rekenen op 700-900 euro.
of zelf een dikke dag sleutelen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mikep

Citaat van: Guusdebul op 16-12-2012 18:26:04
Goedenavond allen!

Gisteren mijn 'nieuwe' 855 T5 opgehaald en sinds vanochtend hoor ik een vreemd geluid. Als ik de koppeling indruk hoor ik een soort geruis/kraak/ijzer over ijzer geluid. Heeft ook wel iets weg van een oude, verroeste veer die in- en uitgetrokken wordt. Niet heel hard, maar wel aanwezig. Het is dus alleen bij het intrappen van de koppeling. Bij niet koppelen is er niks aan de hand. Geen schokken, geen slippende koppeling of wat dan ook.
Iemand een idee waar ik aan moet denken? Lees verhalen over drukgroep, koppelingsplaten ed, maar ben niet technisch genoeg om e.e.a. te beoordelen.

Alvast dank!
Frans
hoi
Als de motor warm of koud is maakt dat nog wat uit voor het geluid ?

gr


Guusdebul

Citaat van: mikep op 16-12-2012 23:43:21
Citaat van: Guusdebul op 16-12-2012 18:26:04
Goedenavond allen!

Gisteren mijn 'nieuwe' 855 T5 opgehaald en sinds vanochtend hoor ik een vreemd geluid. Als ik de koppeling indruk hoor ik een soort geruis/kraak/ijzer over ijzer geluid. Heeft ook wel iets weg van een oude, verroeste veer die in- en uitgetrokken wordt. Niet heel hard, maar wel aanwezig. Het is dus alleen bij het intrappen van de koppeling. Bij niet koppelen is er niks aan de hand. Geen schokken, geen slippende koppeling of wat dan ook.
Iemand een idee waar ik aan moet denken? Lees verhalen over drukgroep, koppelingsplaten ed, maar ben niet technisch genoeg om e.e.a. te beoordelen.

Alvast dank!
Frans
hoi
Als de motor warm of koud is maakt dat nog wat uit voor het geluid ?

gr



Ja, nou je het vraagt: als ie koud is is het geluid er nauwelijks. Pas als de temperatuur netjes in het midden van het metertje staat begint het.

Gr. Frans