HELP! Alarm op hol! OPGELOST

Gestart door Guusdebul, 17-12-2012 17:16:18

Vorige topic - Volgende topic

Guusdebul

Hoi!

Heb een Guard 1 systeem in mn T5 die niet doet wat ik wil...
Gaat netjes open, lampje van het alarm stopt met knipperen, standje 1 en 2 van het contact geen probleem. Bij starten gaat de hele bende af.
Geprobeerd 'm in de service-mode te krijgen, zekering 6 eruit gehaald (en weer erin, want daar ging ie helemaal van uit z'n dak).

Krijg 'm dus niet gestart en het alarm loeit de hele tijd!
Wil graag zo naar huis :-), dus als iemand even een quick-fix weet, graag!

Dank!
Frans

The Demon

Relais 210/211 eruit trekken, zit onder je dashboard bij de pedalen.

Let wel op je hebt dan ook geen centrale vergrendeling meer en je binnenverlichting doet het niet meer.

Groet,
The Demon.

Guusdebul

Citaat van: The Demon op 17-12-2012 17:28:10

Let wel op je hebt dan ook geen centrale vergrendeling meer en je binnenverlichting doet het niet meer.

Groet,
The Demon.

Nou dat zal me op dit moment even aan mn &*$-roesten! Dank! Ga opzoek naar het relais.

Guusdebul

Citaat van: Guusdebul op 17-12-2012 17:32:54
Citaat van: The Demon op 17-12-2012 17:28:10

Groet,
The Demon.

Nou dat zal me op dit moment even aan mn &*$-roesten! Dank! Ga opzoek naar het relais.

Net gedaan, maar zonder succes. Alarm doet het idd niet, maar kan ook niet starten. Startonderbreker... Suggesties iemand?

UserID6342

Als je relais 210/211 eruit trekt kun je 'm nooit zo starten.  Je hebt of relais 210 nodig of kunt deze overbruggen met een dikke draad (dat doet relais 210 zelf immers ook).  Ik meen uit mijn hoofd dat je de aansluitpunten rechts en onder moet hebben als je er recht tegen aan kijkt.

The Demon

Je kan ook even een draadje aan de stuuraansluiting van de startmotor maken, en deze dan op de plus van de accu drukken om te starten, dan omzeil je de startonderbreker, op het dunne draadje en dus niet op de dikke plusdraad.

Let wel op dat je auto in zijn vrij staat anders wordt je overreden door je eigen auto.

Groet,
The Demon.

The Demon

Ben je alweer rijdende?

Groet,
The Demon.

Guusdebul

Citaat van: The Demon op 17-12-2012 19:15:59
Ben je alweer rijdende?

Groet,
The Demon.

Nee, heb 'm laten staan op de zaak. Was donker, niet het goede gereedschap en bovendien geen draden of wat dan ook in de buurt. Ga even kijken hoe ik aan een 210 kan komen en die er dan even opzetten. Lijkt mij de beste en netste oplossing.
Het is ook niet alsof het heel makkelijk rommelen is bij de relais; op je kop onder het dash en achter 100 andere snoeren... :-)

Tx for asking!

The Demon

Gaat niet werken op een Guard I alarm, helaas.

Er is vast wel iemand die een 210 relais heeft en hopenlijk bij jou in de buurt.

Ik heb dat startmotordraadje (goed verstopt) er gewoon inhangen omdat ik ook zo een keer stond op vrijdagavond op de zaak.
ANWB heeft het aangelegd en zonder ook maar een relais of zekering te verwijderen ben ik naar huis gereden zonder gillend alarm.

Groet,
The Demon.

P.S. bij mij was de batterij van de AB leeg en ik had geen reserve  :eusa_wall:

S. Brouwer

In plaats van het 210 relais aan te schaffen kun je deze zelf ook maken met 2 schuifstekkers en 10cm draad.

Het relais 210 doet niets meer dan 2 pootjes doorverbinden.

Bij mijn vorige 850 was het ook zo doorverbonden om het alarm af te sluiten.
Overige aansluitingen blijven het dan wel doen. Centrale vergrendeling en binnenverlichting etc.

Een afbeelding moet te vinden zijn via het forum, anders kan ik ook een foto voor je maken. Zal dan wel morgen avond worden. Stuur maar een pb als ik je ermee kan helpen.

Ludo

Citaat van: Guusdebul op 17-12-2012 20:07:28
Het is ook niet alsof het heel makkelijk rommelen is bij de relais; op je kop onder het dash en achter 100 andere snoeren... :-)

In dat geval kan je het jezelf makkelijker maken, door bij de dealer relais met onderdeelnummer 3545333 te halen.
Geen geklooi, is plug&play en klaar voor ±8euro...

Guusdebul

Jongens, super bedankt allemaal voor de tips en trucs!
Heb net een 210 besteld, zal overmorgen binnenkomen. Ga morgenochtend de doorverbind-truc proberen met de schuifstekkers. En als ik het echt niet meer weet het startmotordraadje. Kan ik morgen in ieder geval weer rijden.

Nogmaals dank!

EdenAli

ik kan mijn alarm (guard 1) aan of uit zetten via de kofferbaksluiting.

Misschien heb ik dan wel een heule bijzondere 850 :eusa_shifty:

Guusdebul

Citaat van: EdenAli op 17-12-2012 21:46:21
ik kan mijn alarm (guard 1) aan of uit zetten via de kofferbaksluiting.

Misschien heb ik dan wel een heule bijzondere 850 :eusa_shifty:

Nou, dat zeg je nou wel, maar volgens mij is de kofferbak bij mij het begin van alle ellende geweest... Heb vanmiddag via de AB het alarm eraf gedaan, kofferbak open gedaan (met de sleutel, want ging niet automatisch open) en daarna gestart. Dat deed ie dus niet en het alarm ging af. En toen nog 60x ongeveer :-).

Kan je vertellen hoe je het alarm weer uitkrijgt via de kofferbak?