4-koloms brug

Gestart door SjamaaN, 17-12-2012 21:22:56

Vorige topic - Volgende topic

SjamaaN

Ik heb een heel mooi hobby schuurtje waar ik vaak te vinden ben en daar staat een 2-koloms brug in voor algemeen gebruik. Nu wil ik een eigen brug (dan kan ik ook is wat laten staan als het moet) en kan die van mn werk overnemen. Het is een nette brug 4 tons brug van Ravaglioli. Ik moet hem alleen zelf demonteren en weer in elkaar zetten, das niet heel erg een probleem denk ik. Maar ik heb dit dus nog nooit gedaan. Is er iemand die ervaring heeft hiermee en me kan vertellen waar ik moet beginnen en/of waar ik op moet letten??

Alvast bedankt!
SjamaaN

Broabander

Denk dat het vooral een kwestie is van goed stevig waterpas ankeren in beton, zorgen dat alle leidingen en koppelingen fris en luchtdicht zijn en dat de veiligheid in orde is!

Het lijkt me dat een brug eigenlijk niet moeilijker in en uit mekaar gaat dan een Ikea kastje.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

NinaPaul

"Stekker" eruit, Olie, pomp, kettingen/rollen uitlijnen aftekenen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

patrick uit oss

hij hoeft niet waterpas testaan als de poten maar haaks staan zodat je plateu niet gaat klemmen of los lopen

kennis van me heeft tijdje terug een brug gekocht ook een 4k
die heeft de oprijwagen er onder gezet en de brug laten zaken zodat de poten omhoog gingen

welk merk en type brug het is geen idee

Broabander

Waterpas lijkt me toch wel aan te raden; je wil niet dat je auto ineens begint te rollen als je een keer goed kracht zet. En als hij al schuin moet staan (omdat je vloer afloopt ofzo) dan liever in de breedte dan in de lengte.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

SjamaaN

Hij moet natuurlijk wel waterpas staan ;) Ik ga ook de oprijwagen eronder zetten en hem daarom laten zakken, dan kan ik makelijk de poten demonteren. Misschien laat ik hem wel gewoon op de grond staan, ik vond vandaag een documentje op internet waarin staat dat dat beter is voor het loskoppelen. Ik ga het nog even uitpluizen
SjamaaN

V70geRwin

is je vloer sterk genoeg?

SjamaaN

Ja die is sterk genoeg. Het is een opslagloods geweest en daarna verbouwd voor tractor-onderhoud.
SjamaaN