gasklep probleem

Gestart door zoefzoefdehaas, 28-09-2004 16:57:52

Vorige topic - Volgende topic

zoefzoefdehaas

Ik heb een probleem waarvan ik de oorzaak al van weet, dat is in ieder een stap in de goede richting  :) . Wat is nu het geval, stationair liep de auto rond de 1400 a 1500 toeren, ik heb de gasklep gedemonteerd en schoongemaakt, nu bleek dat de klep kon bewegen op het asje zodat er soms een spleet zit bij stationair waar de lucht lekker door kan blazen. Kan ik nu het beste nieuwe schroefjes plaatsen of kan ik ook locktite tussen as en klep laten vloeien zodat de klep op zijn plek blijft zitten ?
Lidnummer 0903322

thuur

Ik neem aan dat je geen nieuwe gaskleppakking ertussen hebt zitten?

Anders vloeibare pakking gebruiken..

En als de schroefjes niet meer goed zijn, gewoon nieuwe pakken.

Gr 8)

zoefzoefdehaas

jawel, er zit netjes een nieuwe pakking tussen
Lidnummer 0903322

dennis850

Citaat van: gw850 op 28-09-2004 20:07:51
Nieuwe schroefjes gebruiken om de klep vast te zetten, wel eerst even een drupje loctite aan doen om ze te borgen. Als ze lostrillen en meegezogen worden het blok in, dan wordt je misschien niet vrolijk van de mogelijke gevolgen.

die boutjes zitten niet in je inlaat kanaal hoor ???

dennis850

hmmm ???, inderdaad, soms zien mijn ogen dus niet wat mijn hersens willen lezen, of anders om 8) , ik was werkelijk in de waan dat er over bouten werden gesproken

thuur

Dan lijkt het me niet zo verstandig om er loctite tussen te laten vloeien... De klep moet wel kunnen draaien!  :-\

Dan zou ik een nieuwe gasklep halen..

Gr 8)

zoefzoefdehaas

Het zijn inderdaad die boutjes, maar ik haal wel nieuwe en zet ze met locktite vast, weet je zeker dat het weer goed zit !!!
Lidnummer 0903322

thuur

Oh ja, daar zitten de boutjes die je bedoelt!

Lijkt me inderdaad de beste optie wat je zegt.

Gr 8)