850 GLT 2.5 20V gekocht

Gestart door AppieV, 20-02-2015 20:15:41

Vorige topic - Volgende topic

The Gordo

Safety is a beautiful thing, especially when it's beautiful

V50 2.0D 2005 - 415.000 km
V70 2.5 10V 1998 - 434000
850 2.5 20V 1995 - 380.000 km
S60 2.4D5 2002
V70 2.4D5 2001
C70 2.3T5 1999

AppieV

Bedankt voor jullie reacties! De 850 begint steeds beter te rijden. Er is wel een naar persoon geweest die in mijn hele straat alle benzine uit alle auto's gestolen heeft! Dus de benzineklep is eraf gesloopt Erg zonde omdat de auto volledig vrij van schade was. De auto rijdt nog steeds heerlijk, nog steeds niet zo fel als een Audi 90 maar dat accepteer ik maar want de auto heeft andere kwaliteiten die de A90 niet had, zo is de wegligging en het comfort beter. Maar de A90 was wel een stuk feller. En ook die motor van zelfs de A90 10V is minstens net zo fel die van de Volvo. Het verschil in gewicht is een logische verklaring. Ik wil best wat foto's plaatsen, maar dat is op dit forum niet zo makkelijk. Wie kan er in het kort uitleggen hoe dit hier moet? Ook is de distributieriem een zorgpunt, er is niets dat er op wijst dat deze kapot is, maar ik wil graag zelf checken hoe ik deze kan controleren. Wie heeft er tips? Alvast bedankt!

henry classic v70

Ik gebruik tinypic, is makkelijk in gebruik (vind ik..)
Hieronder een link met beschrijving  ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

AppieV

Hallo Allen,

Bedankt voor de tips en sorry voor de trage reactie. Ik had even een drukke periode (in het ziekenhuis gelegen o.a., niets ernstigs maar wel tijdrovend). Heb inmiddels heel veel plezier van de 850 en ik heb er net een heel lang stuk in gereden. De auto is inmiddels helemaal niet meer traag en loopt als een zonnetje. Ik moet deze week wel even naar de startmotor laten kijken. De auto start soms wat moeilijk en het lijkt erop dat de koppeling met de startmotor niet helemaal lekker is. Uiteindelijk start de auto altijd wel, maar hij is het waard om er even naar te laten kijken. Maar de garage waar de vorige eigenaar de auto in onderhoud had, vertelde me dat ik me daar niet zo'n zorgen over hoef te maken. Het was redelijk eenvoudig op te lossen, is me verteld. Ze vertelden me ook dat ze de auto kenden en dat deze nog erg lang mee kan. De tellerstand loopt niet op. Dit is naast een defecte stoelverwarming het enige defect. Dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel de auto heeft gelopen. Ik vind het ook niet zo erg, want het is voor de verzekeringskosten wel prettig, haha. En hier 2 foto's.

Groeten,

AppieV

twotone

Mooie wagen hoor   :eusa_clap: Die koelvloeistofdop word binnenkort geld waard ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

henry classic v70

links naast de foto staat deze colom:

als je met je muis op IMG-code voor forums & berichtenforums gaat staan
1x links klikken (wordt 't zwart) 1x rechts klikken (dan verschijnt kopiëren) dit aanklikken en plakken in je bericht..
Lijkt lastig maar stelt echt niets voor hahaha

henry classic v70

Ah, je had het voor mekaar gekregen  ;D

AppieV

Dank voor de reacties. Wat is er zo bijzonder aan de vloeistofdop? De hoeveelheid koelvloeistof? De hoeveelheid was wat aan de krappe kant. Zo eens in de 2000 km moet er wat bij, heb ik gemerkt. Maar niets schrikbarends.

Ik heb ook 2 leuke foto's gemaakt in de parkeergarage onder de supermarkt. Een stukje evolutie. :)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75796.0.html

Nog een fijne vrije dag!

Groeten,

AppieV

twotone

Bijna alle grijze doppen zijn ondertussen lek en vervangen voor een groene :P En nu we 't daar toch over hebben, misschien een goed idee om er eentje te bestellen bij de dealer en als reserve bij je te hebben, kan je een hoop ellende schelen.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

AppieV

Ok, bedankt voor de tip!!! Ik zal dan die nieuwe erop draaien en de originele koesteren!

Nog een fijne dag!!