850 GLT 2.5 20V gekocht

Gestart door AppieV, 20-02-2015 20:15:41

Vorige topic - Volgende topic

AppieV

Hallo!

Ik heb voor weinig een Volvo 850 GLT 2.5 20V gekocht. Hij was van een zeer vriendelijke particuliere eigenaar, hij moest de auto weg doen omdat hij vanwege een bedrijfsongeval alleen nog in een automaat kon rijden. Ik had hiervoor een leaseauto, welke ook een Volvo was, namelijk een V40 D2 kinetic uit december 2013. Dus nog mooi 14%. Ik ben na 1 jaar niet verder gegaan bij deze werkgever. Daarom had ik een 850 gekocht. Als ik een privé auto koop, kijk ik altijd welke auto's niet zo gewild zijn, maar dan onterecht. En ik vertik het daarom bewust om in kleine prutsautootjes te gaan rijden omdat ze 30 euro goedkoper in de belasting zijn en mogelijk iets minder verbruiken. Hiervoor had ik daarom een Lancia Lybra, die wil ook niemand hebben Dat terwijl ze heerlijk rijden, mits in goede staat. Het is natuurlijk appels met peren vergelijken, maar de 850 rijdt heerlijk. Al zou ik niet zeggen dat de auto 170pk heeft. Ik snap niet dat de KLPD hiermee durfde te patrouilleren, al hadden ze natuurlijk later de 850R. Ik heb in het verleden diverse audi's gehad met tevens 5 cilinder motoren, die waren veel krachtiger. Ondanks dat er bijvoorbeeld  'maar' 136pk voor werd opgegeven.  En de enige die ik met 170pk had, was echt een beest!! Dat valt van de Volvo niet echt te zeggen, maar toch bevalt de auto me prima. De auto is erg comfortabel, heeft me bijna niets gekost en is in prima staat. Wat de auto heeft gelopen, durf ik geen uitspraak over te doen..... ik denk dat het ook nit echt van belang is. Ik ben er erg blij mee, en het machtige geluid doet me denken aan de audi's. En wat dat betreft overtreft de 850 wel de Audi 90. Het prachtige geluid is er wanneer je het wil en als je geen herrie aan je hoofd wil en rustig rijdt, hoor je bijna niets.

Binnenkort zal ik wel weer een leaseauto krijgen. Ik denk dat ik de 850 er toch bij hou, omdat de auto met een youngtimerverzekering heel goedkoop te verzekeren is. Als leaseauto zou ik niet snel meer voor een nieuwe Volvo kiezen (als er te kiezen valt). En dat komt juist door de 850. Dat vind ik veel meer een Volvo dan die nieuwe V40. Niet dat dat zo'n slechte auto was... Maar ik vond de auto geen enkel karakter hebben. Misschien juist wel omdat alles zo perfect aanvoelde.

Tot slot vind ik het erg bijzonder dat ik toch ooit zelf een Volvo heb gekocht. Ik had immers als kind een enorme hekel aan de Volvo 245 van mijn ouders. Ik vond het maar een logge lelijke rottende koeienkont. Ik was zo blij dat ze op termijn weer Ford gingen rijden. En in principe wil ik alleen maar VAG auto's. Maar deze Volvo, de 850GLT heeft toch iets bijzonders. Ook alle elektra inclusief de climate controle werkt wonder boven wonder nog. Van mij mag hij nog wel een hele tijd blijven! En ik ga de auto goed onderhouden, dat verdient ie!

erik brouwers

Welkom.....!

Wel ff wat foto,s plaatsen van je nieuwe bolide
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

Jurijn R

Eens de onsteking vernieuwen, want die 20 klepperts zijn niet traag hoor ;-)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

V70geRwin

Onderstel en koets kunnen nog veel meer pk aan daarom "lijkt" het tegen te vallen  :evil:

Maar welkom hier en veel plezier met je GLT  :eusa_clap:

AppieV

Bedankt voor jullie reacties. Helaas lukt het me om de een of andere reden niet om foto's te plaatsen. Sinds de auto wat meer snelweg kilometers maakt begint de auto beter, soepeler en sneller te rijden. Verder nog geen enkel probleem gehad!

Boeijke

Sweij

Citaat van: AppieV op 26-03-2015 10:33:19
Bedankt voor jullie reacties. Helaas lukt het me om de een of andere reden niet om foto's te plaatsen. Sinds de auto wat meer snelweg kilometers maakt begint de auto beter, soepeler en sneller te rijden. Verder nog geen enkel probleem gehad!

Als de wagen alleen korte stukjes heeft gereden (waar ik mezelf ook schuldig aan maak...) dan kan het zeker schelen eens wat langere stukken te rijden. Wellicht met een flesje injector reiniger in de tank, een fles Forte motorolie flush en daarna schone olie en een schoon filter aanbrengen. En wat Jurrijn zegt, de ontsteking helemaal fris maken kan zeker schelen. Niet dat je topsnelheid er dik op vooruit zal gaan, maar het voelt allemaal wat scherper aan; juist wél dat gevoel van vermogen onder de rechter voet.

Succes! En laat de foto's maar volgen, ik ben benieuwd.

Taranis

Citaat van: Sweij op 26-03-2015 13:53:34
Niet dat je topsnelheid er dik op vooruit zal gaan

Dat kan wel: mijn GLT liep met verse ontsteking ruim 20 km/h harder op top :evil:

cornelis-b

Citaat van: Taranis op 26-03-2015 14:04:57
Citaat van: Sweij op 26-03-2015 13:53:34
Niet dat je topsnelheid er dik op vooruit zal gaan

Dat kan wel: mijn GLT liep met verse ontsteking ruim 20 km/h harder op top :evil:

Wat was ie mooi :D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marc-850

Citaat van: AppieV op 20-02-2015 20:15:41
Wat de auto heeft gelopen, durf ik geen uitspraak over te doen..... ik denk dat het ook nit echt van belang is.

En dáár zijn we hier juist benieuwd naar!
Hoe meer, hoe beter.

HuuuB

IDD appieV, opbiechten die kilometerstand! met een foto  ;D

is ook een leuk topic over elders op het forum, met veel hoge km-standen

Taranis

Citaat van: cornelis-b op 26-03-2015 15:20:43
Wat was ie mooi :D

http://gurb.deltaland.nl/ronald/850/DSCF0006_blanco.jpg

Shut up :P

Nog steeds een beetje buikpijn dat ik het ding voor 1500 euro ingeruild heb destijds en ie vervolgens gesloopt is maar ja, je kan nu eenmaal niet alles bewaren...  :-\

henry classic v70

Welkom op 't forum.
Een 850 is natuurlijk ook een kleine 200kg zwaarder dan een Audi 90... dus is het goed mogelijk dat voor je gevoel een 850 trager zou zijn. Heb zelf een Audi 100 CD op lpg gehad (136pk) en in vergelijking met een V70 2.5 10V LPI zit hier weinig verschil in behalve het rauwe gegrom van de Audi (wat ik overigens ook een super geluid vind)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thijs850

Welkom op het forum heb je al foto's van je bolide...
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500