Gereedschap kar / wagen aanschaffen

Gestart door Driven2Shine, 26-12-2012 12:29:56

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke kar gevuld met gereedschap om zelf wat klusjes uit te kunnen voeren.
Nu hoeft dit geen top kwaliteit te zijn maar beter als kauwgom mag het wel zijn.

Iemand ervaring met de karren van Benson?

http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?benson,13

Ik heb nu een praxis kar welke niet fijn rijd (plastic wieltjes etc) met lege lades en ik zoek me altijd rot naar hetgeen ik nodig heb en dan met name de doppen aangezien alles los ligt.

thuur

Ik heb er geen ervaring mee, maar voor die prijs koop je normaal nog geen lege kar. Ik denk dat het zeker waar voor je geld is, maar ongeschikt voor de regelmatige sleutelaar.

Misschien is Kraftwerk of Mannesman een alternatief voor je? Kijk ook eens bij Datona.nl.

Gr ;)

Driven2Shine

Datona heb ik gekeken en daar heb ik al eens spul vandaan gehaald wat het toch net niet helemaal is.

Mannesman is zeker een alternatief maar ook gelijk een heel stuk duurder.
Ik ben en blijf een hobby klusser die het misschien 3 tot 5 keer per jaar ga gebruiken.

Ik ga rustig verder kijken en anders rijd ik van de week even naar Veenendaal om de sets te bekijken en vergelijken aangezien ze ook andere merken hebben staan.

Benson, Mannesmann, Ferax, Kraftwerk, Teng Tools

MVeldhuis

Ik heb op het werk een Kraftwerk kist gekocht, ding word altijd met een heftruck of kraan in en uit containers gehaaald dus heeft flink wat te verduren, vandaar dat ik het zonde vond om een dure kist daarvoor te nemen.

Het gereedschap sleutelt gewoon goed daar kun je niks van zeggen. Voor professioneel gebruik kun je merken dat het net wat minder is dan de onbetaalbare merken maar de enkele keer dat er wat sneuvelt (door misbruik van mij) koop ik voor een paar euro weer nieuw spul. Denk dat ik jaarlijks voor 5 tientjes aanvul en hou de set hiermee makkelijk tiptop.

Ik denk niet dat je voor een set moet gaan die nog goedkoper is, denk dat het dan ergerlijk gaat worden qua kwaliteit.

Tengtools schat ik ongeveer gelijk met Kraftwerk qua kwaliteit, de Mannesman greenline zit daar net wat onder maar is ook nog acceptabel.

arjenT5R

Tengtools heb je ook in verschillende kwaliteiten de dure versie is best goei spul  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RoelNL

Ik had een half jaar geleden bij de praxis een goeie aanbieding van de praxis. voor 100,- had ik een mooie koffer met een1/2 duims en1/8 ratel erin bougie doppen.

1/2 duims doppen uit mun hoofd van 8 tot 25 ofzo. 1/8 ratel 4 tot 16 en nog 2 kniestukken en een verleng stukken en natuurlijk het gewone spul steek en ring sleutel 10 tot 19 inbussetje verlengstukje met doppen kruis/plat/torx en inbus aantal tangen oa waterpomp en striptang en nog 1 en niet te vergeten hamer

heb ik al veel plezier van gehad. al het regulieren werk kun je ermee doen van remblokken/schijven tot tot bougies vervangen olie vervangen en al spul waar je geen kracht doppen voor nodig heb ideaal voor thuis.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

UserID6342

Kraftwerk, Tengtools, Stanley (en nog zoveel meer) is best aardig spul voor een hobbyist en voor degene die er niet dagelijks mee hoeven te werken.  Moet je dat wel ga je al heel snel over op ander kwaliteit en vaak ook vele malen duurder gereedschap.

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 26-12-2012 14:13:41
Kraftwerk, Tengtools, Stanley (en nog zoveel meer) is best aardig spul voor een hobbyist en voor degene die er niet dagelijks mee hoeven te werken.  Moet je dat wel ga je al heel snel over op ander kwaliteit en vaak ook vele malen duurder gereedschap.

Wat voor merk gebruik jij eigenlijk dirk?

MVeldhuis

Citaat van: arjenT5R op 26-12-2012 14:25:31
Kraftwerk, Tengtools, Stanley (en nog zoveel meer) is best aardig spul voor een hobbyist en voor degene die er niet dagelijks mee hoeven te werken.  Moet je dat wel ga je al heel snel over op ander kwaliteit en vaak ook vele malen duurder gereedschap.

De hoefsmid uit de middeleeuwen die Dirk zijn tools maakte gebruikte geen merknaam :P

Driven2Shine

Thanks voor alle tips. Ik ga vrijdag even kijken en misschien is er nog wat te onderhandelen.

UserID6342

Merendeel wat ik momenteel heb is Facom, maar heb er ook nog erg veel van Dowidat, Belzer en Hazet er tussen zitten. Ringsleutels, ratels, ringratels, etc zijn perfect van Facom. De steeksleutels en normale doppen beduidend minder.  De Facomdoppen die ik kapot draai ruil ik om voor Stahlwille (vele malen sterker), heb daar gelukkig goede afspraken over. Krachtdoppen allemaal van Hitachi, ook erg goed spul en een perfecte garantie.

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 26-12-2012 14:33:58

Merendeel wat ik momenteel heb is Facom, maar heb er ook nog erg veel van Dowidat, Belzer en Hazet er tussen zitten. Ringsleutels, ratels, ringratels, etc zijn perfect van Facom. De steeksleutels en normale doppen beduidend minder.  De Facomdoppen die ik kapot draai ruil ik om voor Stahlwille (vele malen sterker), heb daar gelukkig goede afspraken over. Krachtdoppen allemaal van Hitachi, ook erg goed spul en een perfecte garantie.

Ringratels heb ik ook van facom 1/4 doppensetje met zo'n draaiend handvat ook goed over te spreken. Verder hier ook veel beta en gedore en wat mannesman spul wat zich op zich ook aardig houdt :)
Dowidat ken ik niet zal het eens bekijken beetje te betalen?

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 26-12-2012 14:56:28

Niet meer te vekrijgen, zijn over de kop.  Was vroeger het duurdere broertje van Gedore maar zat echt een wereld van verschil in.  Daarom wou ik toen ook geen Gedore hebben wan tin die tijd was het niet wat.  Had toen speciaal een complete doppenset gekocht van Dowidat (dik 1000 gulden) en die heeft het onderhand ruim 30 jaar uitgehouden.  En ik ben niet echt voorzichtig met het spul.  Was echt topkwaliteit :eusa_clap: :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 26-12-2012 15:02:07
Citaat van: arjenT5R op 26-12-2012 14:56:28

Niet meer te vekrijgen, zijn over de kop.  Was vroeger het duurdere broertje van Gedore maar zat echt een wereld van verschil in.  Daarom wou ik toen ook geen Gedore hebben wan tin die tijd was het niet wat.  Had toen speciaal een complete doppenset gekocht van Dowidat (dik 1000 gulden) en die heeft het onderhand ruim 30 jaar uitgehouden.  En ik ben niet echt voorzichtig met het spul.  Was echt topkwaliteit :eusa_clap: :eusa_clap:

niet gek dat ik het niet ken dus maar 30 jaar is een mooi streven  :D