c70 passagiersdeur niet meer van buiten te openen

Gestart door dirkvis1968, 27-12-2012 07:10:31

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

allez weer iets nieuws
de passagiersdeur is niet meer van buiten te openen
van binnenuit en cv werken normaal
Dit is vooral vervelend en volvo onwaardig

ik dacht iets van hendel intern van palletje geschoven of zo
Ik krijg echter de hendel er niet af
plastiek plaatje en de 2 schroeven zover ben ik
maar wat is de correcte handeling om het te verwijderen
Ikkrijg de klink er +-4 cm uit maar niet verder
wie kan me helpen op deze warme kerstdagen

UserID6342

Als je de 2 boutjes van de handel onder dat afdekkapje loshebt (Torx 30) los dan ook even de 2 bouten van het slot zelf (ook Torx30), geeft je net even wat meer ruimte.  Het slot met een grote schroevendraaier iets naar beneden drukken en dan een beetje friemelen met de deurhandle en dan trek je 'm er zo uit.

dirkvis1968

dat ga ik straks proberen

wat gaat er het vaakst stuk in een situatie waarbij het vanbuitenaf niet meer opengaat
enkel een verbindingsstuk hendel-slot of dient het volledige slot vervangen te worden

UserID6342

Kan verschillende oorzaken hebben, is zo eigenlijk niet te zeggen.

De handel kan gaar zijn, maar ook de ronde nok op het slot kan bijvoorbeeld gaar zijn, is helaas zo niet te zeggen op afstand.

dirkvis1968

geen succes

gezien de bewegingsmogelijkheid van de hendel naar boven en beneden denk ik dat deze los is van het slot
maar ik krijg de hendel er niet af
Hij komt een  3tal cm naar buiten en blokkeert dan zowel met slot los als vast
Blijkbaar juist achter de rand aan de buitenkant deur
Moet de andere bevestiging in de deur los (en het paneel natuurlijk) voor je deze kan verwijderen

Of is er een bepaalde beweging dat je moet maken met de hendel....???
ik snap het niet
wie wel

UserID6342

Het is idd een bepaalde beweging die je moet maken, het binnenpaneel hoeft er absoluut niet voor af.  Het is altijd lastig te omschrijven voor iets wat je zo zonder na te denken doet.  je trekt de klink iets naar buiten, haalt 'm iets naar beneden onder om 'm vrij te maken, dan iets verder naar achter trekken en dan zou in in principe los moeten zijn.  Klink gaat er niet rechtstandig uit maar 'schuin' ??

thuur

Toevallig je passagier net aan de klink getrokken toen de CV ontgrendelde?

Als je aan de zijkant van de deur naast de 2 Torxjes ook het ronde rubbertje op het inspectiegaatje verwijdert zie je een rondje met een kruis erin (zaklamp). Deze duw je naar binnen en tegelijk trek je de klink eruit. Monteren in omgekeerde volgorde. Wat ervaring maakt het uiteraard makkelijker.

Gr 8)

dirkvis1968

ondertussen weer een ervaring rijker geworden
maar nog niet korter bij een oplossing

na verwijderen van het binnenpaneel kon ik vaststellen dat de deurhendel nog verbonden was met een koperkleurig plaatje naar het slot toe
iets verder kom ik een veertje tegen op een as en nog een verbindingsplaatje naar beneden (te ver om te zien
dus denk ik ofwel iets met die veer ofwel slot intern kapot omdat de hendel met de deurhendel mee beweegt

juist dat het zo'n miserie is om bij en c70 aan het slot te raken ivm de raamcassette

Ik het via net even aan t kijken geweest naar sloten en blijkbaar 2 soorten met of zonder deadlock maar t principe is gelijk
op 2de foto zie je het koperkleurig plaatje
http://www.ebay.com/itm/160846902073?item=160846902073&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item257338f339&vxp=mtr
hoe werkt dat eigenlijk met dat stangetje met die cylinder op
het eerste stangetje is( zo lijkt het althans) niet verbonden met de as, enkel via veertje
misschien veertje los???
heeft een c70 bouwjaar 98 deadlock of niet
wie heeft hier ervaring mee
trouwens wat kost gemiddeld het vervangen van zo'n slot bij de (st) dealer?????

UserID6342

Voor zover mij bekend is het slotmechanisme van een C gelijk aan die van een S en/of V....  Het vinden van een goed slot zou dus niet zo moeilijk mogen zijn.  Over die koperen pal of koperen rondje (zeg maar) zit de hevel van de deurhandel.  Die moet je er door de gestelde bewegingen van Thuur en mij eerst af zien te halen om de deurhandle te verwijderen.

Als je nu het slot (het koperen palletje dus) met de wijsvinger van je linkerhand naar je toehaalt (als het slot vastgeschroeft zit) moet het slot loskomen.  Om dit te proberen bouw je eerst alles weer terug behalve de deurhandle, klikt het slot met een dikke schroevendraaier dicht, linkerwijsvinger naar binnen door het gat van de deurhandle, palletje zoeken en naar je toe trekken.  Zoals al gezegd moet het slot nu vrijspringen.

Doet hij dit niet, slotmechanisme defect.

dirkvis1968

beste

dank zij jullie hulp de deurklink kunnen verwijderen
iK heb de test gedaan ivm slot en (spijtig genoeg) slot stuk
De koperen hendel beweegt soepel maar opent het slot niet meer
trouwens zeer moeilijk kijken door dat kleine gaatje - was ik zelf niet opgekomen

Nu op zoek naar een slot
zijn alle sloten (juiste kant natuurlijk) gelijk in de reeds s70 v70 c70 classic
Via ebay een slot s70 passagierskant achteraan 20 euro
Volgens de foto's moet dit passen
ik ken echter de partnr niet van welke uitwisselbaar is met mijne
kan iemand bevestigen dat deze inderdaad zal passen
Kleine test wees uit dat deze wagen uitgerust is met deadlock

groetjes

UserID6342

??  Weet niet of het slot van de achterkant hetzelfde is hoor...

Sbv

Volgens mij zijn deze anders, daarbij is het te hopen dat je er dan 1 vindt met deadlock erop

dirkvis1968

ole

zal blijkbaar niet makkelijk om vervangstuk te vinden
Ondertussen via onderdelenlijn +-60 euro maar zonder veel detail

Wat zou een nieuw slot kosten bij de dealer. Ik heb er al naar geinformeerd maar nog geen antwoord ontvangen
probleem is dat ik het partnr maar kan lezen als deze al gedemonteerd is en gezien het werk met het raammechanisme.... liever in een maal

ik denk dat de meeste volvo's deadlock hebben (na +-30 sec hoor je nog een klik en kan je d deuren niet meer openen via de binnenhendels ed)
Heeft iemand de kennis op het part nr op te zoeken via vadis oid

dirkvis1968

ondertussen de klus zelf geklaard

Prijs van een nieuw slot bij de dealer +-210 euro + btw
plaatsing en afregelen +-600 incl btw

De klus legde zichtzelf eigenlijk uit
paneel verwijderen
de raamcassette :  3 bouten links boven, 3 bouten rechts boven, deurhendel (4 bouten), motor (4 moertjes) speaker verwijderen, beide moertjes instelschroeven en indraaien
spiegel losmaken en verwijderen
dan denk je - dat krijg is nooit terug in enkeel

slot losmaken en vervangen
deurklink liet me even nadenken maar blijkbaar enkel palletje wat terugduwen richt slot en de deurgreep pakt perfect
alles terug monteren
Het afregelen :  als ja wat kijkt voor je demonteerd is het ruw afregelen kinderspel
verder gewoon een paar keer afregelen, deur dicht en kijken enopnieuw

zelfs voor een bijna leek qua montage te doen (met 2 dan hoeft raamcassette er zelfs niet volledig uit
+- 2 uurtjes

henry classic v70

Zo heb je toch heel snel ruim €800,= verdiend :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4