Welke dynamo?

Gestart door ruurdp, 27-12-2012 16:33:15

Vorige topic - Volgende topic

ruurdp

Goedemiddag allen,

Mijn dynamo blijkt aan vervanging toe te zijn. Nu ben ik niet onhandig maar heb weinig ervaring. Ik ga proberen de dynamo zelf te vervangen en kan een tweedehandsje op de kop tikken via het forum.
Nu weet ik alleen niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van een andere dynamo. Ik heb een 850 met G3 uit '96. Gegevens welke op de huidige dynamo staan: 100, 55-100 A, nc 14 volt, 0123505014. Het is een Bosch.
Ik neem aan dat het een 100 ampere is. Volstaat het dan om gewoon een Bosch te kopen met 100 ampere of moet ik op nog andere zaken letten zoals vrijloop of iets dergelijks?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr. Ruurd

UserID6342

De dynamo's van de benzineblokken zijn allemaal hetzelfde, het enigste verschil is het verschil tussen met en zonder airco qua amperage.

ruurdp

Ok bedankt! Dan hoef ik dus alleen op het amperage te letten. Dat wordt even lekker klussen  ;D

jeroen74

Eventueel een hoger 'amperage' kun je ook monteren, echter niet lager.

thuur

Citaat van: jeroen74 op 31-12-2012 12:07:39
Eventueel een hoger 'amperage' kun je ook monteren, echter niet lager.

Zolang je accu niet te groot is zou ik me geen zorgen maken over een stapje kleiner. In ons landje rijden we niet continu met mistlichten, fan vol open, stoel- en achteruitverwarming aan. Bij normaal rijgedrag laadt de accu dan voldoende bij.

Gr ;)

johan1989

Ik ben bang dat mijn dynamo met zijn laatste loodjes bezig is. Regelmatig sta ik zonder stroom de laatste paar weken.
Als ik dan toch moet gaan vervangen vind een stapje groter wel fijn. Mede omdat ik er een flinke S5 accu in heb hangen en omdat ik twee versterkers reeds tegen de achterbank heb geschroefd.
Op marktplaats bied iemand een 140Amp aan. Van "een V70 van na 2004".

Zou deze dynamo dan ook gewoon moeten passen op mijn S70 10v? Een NN is natuurlijk wel iets anders dan een classic..
Of moet ik echt de 100Amp die er nu in zit echt zo houden?

Edit: verduidelijking

jeroen74

Zwaarder dynamo is geen probleem.

johan1989

En dat het een V70N dyno is maakt ook niet uit?

haasje

die dynamo gaat niet werken, is een linbus dynamo.

johan1989

Citaat van: haasje op 23-03-2014 20:45:57
die dynamo gaat niet werken, is een linbus dynamo.

Helder. Dank.
Heb je een goed alternatief ter upgrade?
Of dus eenzelfde erin schroeven dan maar?

haasje

ik durf niet te zeggen of de bevestiging van een classic hetzelfde is als van een N (tot 2004)

Sbv

Citaat van: haasje op 23-03-2014 20:50:22
ik durf niet te zeggen of de bevestiging van een classic hetzelfde is als van een N (tot 2004)
zal vast wel anders zijn. Airco compressor wel zag ik van de week