Interessepeiling: Verstevigingsbrug achter in de Estate

Gestart door irian paul, 27-12-2012 21:11:48

Vorige topic - Volgende topic

sven0503

Citaat van: MikeyQR op 08-01-2013 19:13:15
Citaat van: sven0503 op 08-01-2013 18:41:14
Ben benieuwd naar t resultaat en na montage 't rij-gedrag van de auto

Rijgedrag merk je wel je 850 wordt hierdoor iets stijver achterin leuk voor de bochtjes  ;D , en hij gaat ook veel minder rammelen of kraken achterin ;)

Dat was mijn ervaring want ik had ook een zelf gemaakte brug in mijn ex BS 850R, had ik toen gekocht van een forumlid hier.

Vandaar dat ik er nu ook weer 1 wil. 8)

Klink positief... :-)

jeroen74

Misschien ongelooflijk domme vraag.. als het rijgedrag zo ontzettend verbetert met een paar simpele buisjes, waarom heeft Volvo dat zelf niet standaard gemonteerd cq geïntegreerd in het plaatwerk? Een ribbeltje hier en een paar lasjes extra daar kost toch weinig?

Een simpele Nissan Almera uit 1997 heeft een buis, letterlijk formaat steigerpijp, achter het dashboard tussen beider A-stijlen zitten. Dat dashboard deed ook niet kraken...  :eusa_sick:

irian paul

Hoi Jeroen,

Dat bedenk ik mij ook vaak, maar als je een onderdeel neemt van een kwartje (0,25) en je vermenigvuldigd dat met 700.000 auto's
is dat toch een mooie besparing.

Lammert

Leuk project! Zou je mij ook willen noteren voor een eventuele volgende batch?

jeroen74

Vast genoeg cost down opportunities bij een 850 omdat dat kwartje te compenseren. De echte vraag is of een nog stijver carrosserie echte added-value is voor de gemiddelde koper om de extra kosten te kunnen verantwoorden. Voor de meeste mensen waarschijnlijk niet, die hebben liever stoelen die met twee knopjes handig in 1 keer helemaal naar voren kunnen klappen zonder een uur aan zo'n rugleuningsverstelknop te zwengelen ;D

Maar goed, alleen op-en-top sportieve auto's lijken verstijvingsbruggen standaard in het design te hebben. Of auto's waar geld geen rol speelt.

Turbobiker

Citaat van: marrrcel op 08-01-2013 18:36:53
Mooi, zoals we op de hoogte worden gehouden over de voortgang. Top!

Dat is vast om ons zoet te houden terwijl zij met het geld naar de Bahama's gevlucht zijn :eusa_think:
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: jeroen74 op 08-01-2013 20:44:04
Misschien ongelooflijk domme vraag.. als het rijgedrag zo ontzettend verbetert met een paar simpele buisjes, waarom heeft Volvo dat zelf niet standaard gemonteerd cq geïntegreerd in het plaatwerk? Een ribbeltje hier en een paar lasjes extra daar kost toch weinig?

Een simpele Nissan Almera uit 1997 heeft een buis, letterlijk formaat steigerpijp, achter het dashboard tussen beider A-stijlen zitten. Dat dashboard deed ook niet kraken...  :eusa_sick:

Achter het dashboard heeft vrijwel iedere wagen een dikke buis zitten. Maar je kunt de stijfheid ook op andere manieren bereiken. En een beetje flex draagt ook weer bij aan het comfort, kun je dus ook bewust inbouwen.
De Tussenpaus

weyert

vorige week ook eentje in elkaar gelast en gemonteerd, heb het ook goed kunnen testen daar ik aan het einde van een zeer slechte franse landweg woon en inderdaad de break maakt veel minder binnen-achter lawaai, over het rij-gedrag kan ik niet veel zeggen daar ik nogal rustig rij, wat verandert bij eentje aan de voorkant?
v70 tdi 1998

stefanhuijser

Komt goed! Heb een kapotte identifier van ABN.. :(

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Midicijnman

Zet mij idd maar op de lijst voor de eventuele volgende run. Top!

snix

Citaat van: Midicijnman op 09-01-2013 15:32:14
Zet mij idd maar op de lijst voor de eventuele volgende run. Top!
Misschien dat je nog voor deze run mee kan. 5 mensen nog niet betaald. Ik zie opties.

sven0503

en 't voordeel van 't werken in theater is dat er altijd nog wel wat zooi ligt :)

Eric Kubbe

Tjonge ben even afwezig geweest en blijkt dat er al 60 me voor zijn. >:( Zet me maar op de lijst dan voor de volgende serie.  :)

arie1965

Volgende serie ???
Tja dat ligt er maar net aan hoeveel animo er is.Dan dan heb ik het wel over tientallen  :eusa_pray:

Dus maar weer een lijstje puur uit intresse worden alleen gemaakt bij voldoende afname.

1 Eric Kubbe
2 peteR_lpi
3 Bostel
The European Volvo forum

UserID6342

Citaat van: irian paul op 09-01-2013 13:15:27

heb ik nog geen betaling van ontvangen, zo kan ik geen ticket betalen (naar de Bahama's)

Mwuh, bestel morgen nog wel wat RVS klemmenwerk bij je , dan moet het wel lukken :evil: ;D