volvo c70 1998 dolby surround vs dubbel DIN

Gestart door 850T5R1995, 27-12-2012 23:12:49

Vorige topic - Volgende topic

850T5R1995

Hallo allemaal!

Ik ben sinds kort in het bezit van een c70 coupe t-5 met 136000 km.

Daarnaast heb ik nog een 854 t-5r.
Ik heb ooit een dubbel din van pioneer aangeschaft voor in de 850 en die kon ik vrijwel
Makkelijk aansluiten.
Nu wou ik die overzetten in de c70 maar ik loop tegen een ronde kabel uit die voor het geluid zorgt.(dolby)
Krijg er wel stroom op via de platte stekker maar er zit geen
Aansluiting voor die ronde kabel op mijn dubbel din pioneer.
Volvo dealer verwees mij naar de audioboer.. en andersom ook.
Heeft er iemand ervaring met dit gehad?

Mvg romano

NinaPaul

Wanneer de HU geen dolby/surround/5e speaker ondersteund zal deze speaker dus niet werken.

Nu heb ik geen ervaring met een C70, dus heb geen idee hoe het eruit ziet.

Maar ik neem aan dat deze stekker naar een versterker toe loopt, er zijn verloop kabel (bv. 5polig din female - 4x rca male) waarmee je de RCA aansluitingen van je radio kan gebruiken om deze aan te sturen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MarkoC70T5

Wat ik heb gedaan met mijn JVC AVX800 radio. Is de gewoon speak aansluitingen gebruikt die voor link rechts voor achter.  (dat gaat allemaal naar de versterker die in je kofferbak zit.) En dan de center speaker heb ik los gehaald van de dolby unit zit bij je pendalen onder de radio.  Dan de center speaker aansluiten op een goedkope 50 watt mini versterker. En deze weer op de radio gezet met tulp.  Op die manier heb je nog steeds 5.1 geluid in de auto Het wordt alleen nu door de radio geregeld ipv de dolby versterker.  Later heb ik ook nog de 2 subs in de hoedenplank los aan gestuurd met een extra versterker zodat je wat beter controle hebt over de bass. 

Met deze op stelling merkte ik dat je nog veel meer uit de dynaudio speakers kon halen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

NinaPaul

Citaat van: MarkoC70T5 op 06-01-2013 23:21:18
Wat ik heb gedaan met mijn JVC AVX800 radio. Is de gewoon speak aansluitingen gebruikt die voor link rechts voor achter.  (dat gaat allemaal naar de versterker die in je kofferbak zit.) En dan de center speaker heb ik los gehaald van de dolby unit zit bij je pendalen onder de radio.  Dan de center speaker aansluiten op een goedkope 50 watt mini versterker. En deze weer op de radio gezet met tulp.  Op die manier heb je nog steeds 5.1 geluid in de auto Het wordt alleen nu door de radio geregeld ipv de dolby versterker.  Later heb ik ook nog de 2 subs in de hoedenplank los aan gestuurd met een extra versterker zodat je wat beter controle hebt over de bass. 

Met deze op stelling merkte ik dat je nog veel meer uit de dynaudio speakers kon halen.

De JVC AVX800 ondersteund dolby/surround/5e speaker.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MarkoC70T5

Citaat van: NinaPaul op 06-01-2013 23:39:13
Citaat van: MarkoC70T5 op 06-01-2013 23:21:18

De JVC AVX800 ondersteund dolby/surround/5e speaker.

oops ging er beetje van uit dat iedere dubbel din dat tegenwoordig wel doet.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.