winterbandenmaat

Gestart door paul-r, 01-10-2004 10:55:28

Vorige topic - Volgende topic

paul-r

Heeft iemand tips m.b.t. winterbanden voor een T5? Welk merk? Moet je hierbij ook met snelheidscode rekening houden. Is het slim om bevoorbeeld 15 inch stalen velgen te gebruiken of juist 16 inch, zoals de gewone velgenmaat.
Is er een markt voor tweedehands winterbanden?

Veel vragen, hopelijk iemand die er wat op weet te antwoorden.

Paul

mathh

tweedehands winterbanden vind je op marktplaats, evt met velgen
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Reitse

Nu ook actie bij dealer...

JeroenV

Je mag bv in duitsland een snelheidscodering lager monteren als het om winterbanden gaat.
Een t5 moet volgens mij v band hebben en mag dus met winterbanden naar h.

M a r c

Je kunt gewoon 15" stalen of lm-velgen nemen met 195/60R15.

Michelin Alpin of een goedkoper alternatief Toyo Snowprox.

16" kan natuurlijk ook maar is over het algemeen iets duurder.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Walter

Kijk ook in de recente AutoKampioen, daar staat een (Duitse) test waar de Conti's goed uitkomen.  losse banden overzetten op de standaard velg is niet aan te bevelen, iedere keer erop-en-eraf knappen ze niet van op. Dus idd stalen velgen is een aanrader. Let er bij gebruikt op dat je onder de 4 mm profiel bijna alle specifieke eigenschappen kwijtraakt.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

M a r c

Citaat van: VolvoMafia op 18-10-2004 17:54:13
Let er bij gebruikt op dat je onder de 4 mm profiel bijna alle specifieke eigenschappen kwijtraakt.

Klopt. Als je die profieldiepte nadert dan kun je dus nĂ¡ de winter beter nog even doorrijden tot ze kaal zijn. Dan haal je nog wat extra rendement eruit en kun je de volgende winter nieuwe bandjes kopen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

speedyT5

Persoonlijk zou ik voor de T5 altijd de 16" banden nemen, daarmee blijf je toch altijd bij de fabrieksspecificaties want af fabriek kwam de T5 toch met de 16" wielen. Je zal met de T5 toch ook met droog weer onbewust gemakkelijker te hard gaan rijden, tenzij je zeker weet dat je dat niet zal doen.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

martijn.

Hallo,

Heb een tweede set comets kunnen aanschaffen voor de winter.
Nu is mijn vraag, kan daar ook een 205/50/17  band op.

Het moet natuurlijk niet aanlopen, auto is 4cm verlaagd.

mvg martijn

ed

Ik denk niet dat dat gaat. De band komt echt een flink stuk omhoog, en je hebt niet al teveel ruimte over. Zeker weten dat de band in de kunstof kuip gaat aanlopen een krappe bocht.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

peterr

Er zijn toch ook winterbanden met de juiste hoogte te koop? Of was de 205-50 een goede aanbieding?

Ivo

Ik heb een setje winterbanden gekocht met de maat 195-65-15r en vraag me af of die niet te groot zijn voor een 850 uit 1997 waar 195-60-15 zomerbanden op zitten.
Verder een heel leerzaam forum,Groet Ivo

llinssen

195-65-15 kan, maar orgineel is inderdaad de 60.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur

Even met Google zoeken naar 'bandenomrekentabel' en je weet zo de afwijking ;)

Gr 8)

Huit

Ik weet dat er al heel veel is geschreven op het forum over bandenmaten, maar ik kon niet zo snel een antwoord vinden op de volgende vraag. Ik ben mij wat aan het orienteren op winterbanden voor mijn T-5 Columba velgen (voor volgend jaar als ik een complete set LM velgen erbij heb). De band die hier standaard op hoort te zitten is 205/50/16, maar als ik zoek naar een winterband in deze maat dan zie ik dat er maar zeer weinig merken zijn die een winterband in deze maat hebben. Een veel gangbaardere maat (die in de buurt komt) lijkt 205/55/16 te zijn. Nu is mijn vraag, is 205/55/16 de gangbare winterband voor een 16" Columba velg, of kan ik toch beter voor het beperktere aanbod in 205/50/16 gaan?

Alvast bedankt en uitkijken met vuurwerk allemaal!