dode hoek / instelling buitenspiegels

Gestart door Wouter1973, 29-12-2012 21:20:00

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Sinds ik in mijn 850 rijd, zit ik te stoeien met het zicht in de buitenspiegels. Het probleem is feitelijk tweeledig:

1. Met name aan de linkerkant heb ik nog geen instelling van de buitenspiegel gevonden die mijn dode hoek voldoende verkleint. Diverse instellingen geprobeerd, maar zelfs als ik de spiegel zo ver naar buiten draai dat de carrosserie alláng niet meer te zien is, en een inhalende auto uit de spiegel verdwijnt, moet ik mijn hoofd -naar mijn idee- té ver naar links draaien om de auto naast me te kunnen zien. Volgens mij is het spiegelglas ook niet voorzien van een speciaal gedeelte dat de dode hoek verkleint.

2. De hoogte (dus de verticale beweging van de spiegels) staat doorgaans zodanig dat het al rijdend voldoet. Ik merk echter dat ik bij achteruit inparkeren (bijvoorbeeld) de spiegels éigenlijk iets meer omlaag moet richten om voldoende zicht te hebben op de carrosserie en eventuele objecten.

Het valt me speciaal op, omdat ik er bij mijn 740's en 940's (maar ook bij auto's die ik daarvoor had, o.a. Subaru Legacy) nooit last van had. Bekend fenomeen? Zijn er oplossingen?

UserID6342

??? ???  Nog nooit gehoord dat iemand daar last van had / heeft ?

Euhm, bijlesje autorijles misschien een goede optie ? ;D

Wouter1973

Citaat van: Dirk342 op 29-12-2012 21:26:16
??? ???  Nog nooit gehoord dat iemand daar last van had / heeft ?

Euhm, bijlesje autorijles misschien een goede optie ? ;D
Zulke reacties had ik uiteraard verwacht! :D Maar nee, ik schreef al: eerder bij andere auto's nooit last van gehad.

thuur

Heb je wel originele spiegelglazen? Die hebben een "verbuiging" in het glas (met stippellijn) waardoor de dode hoek enorm verkleind wordt. Ik heb er ook niet eerder van gehoord..

Gr :eusa_think:

Wouter1973

Citaat van: thuur op 29-12-2012 21:30:06
Heb je wel originele spiegelglazen? Die hebben een "verbuiging" in het glas (met stippellijn) waardoor de dode hoek enorm verkleind wordt. Ik heb er ook niet eerder van gehoord..

Gr :eusa_think:
Die verbuiging (die ik inderdaad op de 940 bijvoorbeeld had) zit niet op mijn 850. Kaarsrecht spiegelglas. Ik begrijp dat die stippellijn ook op een 850 uit 1994 hoort te zitten? Is dat geen verbetering van latere bouwjaren ofzo? ???

thuur

Nee, dat horen alle 850's te hebben.

Gr :D

UserID6342

Wouter1973

Mooi. Dan is dat duidelijk. Ander linker spiegelglas scoren dus.  :)
Is dat glas los te vervangen?

jgvdv

is toch een amerikaanse uitvoering? die hadden geen dodehoekspiegels. en alles lijkt dichterbij.....
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

)()()sT

Inderdaad.... want met die stippellijn komt de inhalende auto al in je ooghoek met de neus voordat de kont in de spiegel verdwenen is :D

Wouter1973

Wouter1973

Citaat van: jgvdv op 29-12-2012 21:41:03
is toch een amerikaanse uitvoering? die hadden geen dodehoekspiegels. en alles lijkt dichterbij.....
Klopt. En inderdaad. Het zicht via de rechter buitenspiegel wordt grotendeels belemmerd door de levensgrote tekst "objects are closer than they appear"

Wouter1973

Wacht even hoor. Heeft het ontbreken van de stippellijn bij USA uitvoeringen echt te maken met het feit dat de auto's daar gemiddeld groter en langer zijn? :laugh:

jgvdv

2 europeesche spiegels erin en klaar ,  usa heeft zws ook geen spiegelverwarming.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

marc-850

Citaat van: thuur op 29-12-2012 21:35:41
Nee, dat horen alle 850's te hebben.

Gr :D

Ik heb ze ook niet (beide kanten niet).
Dus beiden niet meer origineel?

Toch maar een keer origineel maken dan.