Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Citaat van: Broabander op 13-01-2013 16:03:52
Citaat van: Bouke op 13-01-2013 15:53:43
Citaat van: Broabander op 13-01-2013 15:48:30
Citaat van: Bouke op 13-01-2013 15:36:29
Citaat van: Broabander op 13-01-2013 15:28:23
http://carclean.nl/product/RejeX/RejeX_Sealant_473ml_61002_102121

Die dus?
Die ja het enige nadeel is dat het 12 uur droog moet uit harden,dus een garage is een must.

Had je eigenlijk aan de ene kant de RejeX en aan de andere kant een EX-P ofzo moeten smeren, vergelijkend warenonderzoek, omdat de EX-P na een uurtje klaar is ;)
Ja ga jij ff ingewikkeld doen als het steenkoud is :P

;D ;D

Maar inderdaad, net als Koen was ik wel benieuwd naar het verschil aangezien ik één van beiden binnenkort ga bestellen ;)

Hier dus mijn goeie ervaring met de EX-P ;D http://www.youtube.com/watch?v=npk0gxrrOaU
Was hier net aangebracht. Kan als ik de Volvo weer eens echt goed ga poetsen (dus met kleien en polijsten etc.) wel eens een verslagje proberen te maken van hoe de EX-P zich houdt. Heb het nu één keer goed gezien, was bij een V70N R, had ik eerst gekleid, en toen de EX-P erop. En vervolgens eens in de week/eens in de twee weken wassen. Spul heeft gewoon bijna een half jaar gezeten :) Kan wel zien, dat als er geen voorbereidingen zijn gedaan (dus niet gekleid of whatever) de standtijd een stuk minder lang is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Citaat van: Broabander op 13-01-2013 16:03:52
Citaat van: Bouke op 13-01-2013 15:53:43
Citaat van: Broabander op 13-01-2013 15:48:30
Citaat van: Bouke op 13-01-2013 15:36:29
Citaat van: Broabander op 13-01-2013 15:28:23
http://carclean.nl/product/RejeX/RejeX_Sealant_473ml_61002_102121

Die dus?
Die ja het enige nadeel is dat het 12 uur droog moet uit harden,dus een garage is een must.

Had je eigenlijk aan de ene kant de RejeX en aan de andere kant een EX-P ofzo moeten smeren, vergelijkend warenonderzoek, omdat de EX-P na een uurtje klaar is ;)
Ja ga jij ff ingewikkeld doen als het steenkoud is :P

;D ;D

Maar inderdaad, net als Koen was ik wel benieuwd naar het verschil aangezien ik één van beiden binnenkort ga bestellen ;)
Dan zou ik voor EX-P gaan.Sorry San we vervuilen je blog :-\ gaan wel in het detailtopic verder ;)

Sbv

Sbv

Eerste proefrit na vervanging diverse delen:
Er is meer power en de auto lijkt lekkerder te lopen. Hopelijk na vervangen carterventilatie nog wat soepeler. Heb zelf het idee dat de auto nog niet heel erg snel is, maar kan ook komen omdat deze de laatste anderhalf jaar weinig gereden heeft.

Helaas is de km teller er naar 600 m mee gestopt en staat deze wederom stil, toch nog maar eens kijken wat het nu is, misschien tgv zwaar punt. Andre had gisteren de hele km teller uit elkaar, daar de stand ca 45000 km erbij moest hebben. Met dremel erop ging het wel, maar het kan sneller/.

De auto is momenteel wat slapjes in de veren, maar dat is vanwege het ontbreken van de stabi stangen voor, wel lekker stil op klinkerwegen. Het naar rechts trekken is nog wel wat aanwezig, maar kan uitlijning zijn of toch draagarmrubbers. Morgen weer een dag..

V70geRwin

leuk hoor, lekker bezig en best knap als je ziet hoe goed hij er weer bijstaat.
het is al bijna tijd voor een setje verse platen  :eusa_clap:

StefanCJ

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 13-01-2013 17:49:12
Mooi poetswerk Bouke!  :)
Het is altijd de moeite waard zeker met zo'n lak,maar TNX

triton

Citaat van: Sbv op 13-01-2013 17:23:32
Eerste proefrit na vervanging diverse delen:
Er is meer power en de auto lijkt lekkerder te lopen. Hopelijk na vervangen carterventilatie nog wat soepeler. Heb zelf het idee dat de auto nog niet heel erg snel is, maar kan ook komen omdat deze de laatste anderhalf jaar weinig gereden heeft.

Helaas is de km teller er naar 600 m mee gestopt en staat deze wederom stil, toch nog maar eens kijken wat het nu is, misschien tgv zwaar punt. Andre had gisteren de hele km teller uit elkaar, daar de stand ca 45000 km erbij moest hebben. Met dremel erop ging het wel, maar het kan sneller/.

De auto is momenteel wat slapjes in de veren, maar dat is vanwege het ontbreken van de stabi stangen voor, wel lekker stil op klinkerwegen. Het naar rechts trekken is nog wel wat aanwezig, maar kan uitlijning zijn of toch draagarmrubbers. Morgen weer een dag..

Teller weer op nul gedrukt Sander ?Weet dat er een zwaar punt in zat maar niet meer bij hoeveel meter .
Professioneel raddraaier

Martijn_B

@sbv: ik heb evt nog een setje okiekoelerslangen liggen
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Vulk

Die zijn overigens niet echt leuk om te monteren.

Je bent overigens heel goed bezig met deze auto! Hoe ziet het interieur er eigenlijk uit met deze kilometerstand?

Sbv

Citaat van: Martijn_B op 13-01-2013 20:47:14
@sbv: ik heb evt nog een setje okiekoelerslangen liggen
Heb ze al besteld bij dealer vorige week en liggen nu te wachten op montage

Sbv

Citaat van: Vulk op 13-01-2013 20:54:29
Die zijn overigens niet echt leuk om te monteren.

Je bent overigens heel goed bezig met deze auto! Hoe ziet het interieur er eigenlijk uit met deze kilometerstand?
Ik heb de olie slangen in het verleden 1 maal bij Chris zijn 850 gedaan en dat was een nare klus. Het is niet anders, moet gedaan worden.
Interieur is eigenlijk wel erg netjes. Van de passagiersstoel werkt de rugleuning verstelling niet, maar dat is een kwestie van stoel er even uithalen en dan de mantel van verstellingskabel iets inkorten

elianmars

Vanavond hebben we de slangen van de oliekoeler vervangen. Het is een graftakkenklus, maar het is gelukt.

San is nu onderweg naar huis. Hopelijk komt hij zonder schade thuis. Het sneeuwt behoorlijk....

Sbv

de weg naar huis is gelukt, al was het spekglad overal. Blij dat ik morgen weer lekker met winterbanden kan rijden en awd. Het was nu af en toe wel heel erg glijden.

Hopelijk hebben we de slangen goed gemonteerd. Ik kon nu niets zien van eventuele lekkage.
Verder nog nieuwe stabi stangen gemonteerd en een motorsteun aan de distributiekant. De oude was redelijk vergaan.
Voor beide nu even eens gekozen voor aftermarket spul. Misschien een domme keuze, maar dat gaan we over een tijd merken.
Stabi stangen Quiten Haezel en motorsteun van Scanpech.

Marcel bedankt voor vanavond. Die olie slangen blijven een rot klus om te doen omdat alles zo rot gemonteerd zit

Chris

Citaat van: elianmars op 15-01-2013 00:46:12
Vanavond hebben we de slangen van de oliekoeler vervangen. Het is een graftakkenklus, maar het is gelukt.

San is nu onderweg naar huis. Hopelijk komt hij zonder schade thuis. Het sneeuwt behoorlijk....

Pfff... ik heb nog nachtmerries van die oliekoelerslangen. Maar mooi dat het gelukt is :).