Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-02-2013 21:54:09
Ivm standkachel gedoe van de S70 nog geen updates...

Vrouwlief is er weer vandoor met de banaan, zo kan ik nooit wat doen aan het ding...Ik kan de S70 wel gaan verkopen, momenteel rijdt ze meer in de banaan

S70 weg en de FG S60R gaan halen  :evil:

Sbv

Goed plan...

Heb je ook woonruimte in de aanbieding soms ?

elianmars

Je bent van harte welkom hier, hoor  ;D

Taranis

Citaat van: Sbv op 25-02-2013 21:54:09
Vrouwlief is er weer vandoor met de banaan, zo kan ik nooit wat doen aan het ding...Ik kan de S70 wel gaan verkopen, momenteel rijdt ze meer in de banaan

Jij wilde een winterauto zodat de S70 in de winter gespaard kon blijven :P En de banaan moest kilometers maken zodat je wat vertrouwen in de techniek kreeg, je hebt er alleen niet bij gezegd wie die kilometers moest maken :eusa_whistle:

Sbv

Heb je wel gelijk in.
Binnenkort eerst eens uitlijnen, carterventilatie en vacuumslangen doen.
IN vergelijking met de S70 voelt de 850 toch wel een stuk trager aan

MarcoV

Citaat van: Sbv op 26-02-2013 07:50:51
Heb je wel gelijk in.
Binnenkort eerst eens uitlijnen, carterventilatie en vacuumslangen doen.
IN vergelijking met de S70 voelt de 850 toch wel een stuk trager aan

Moet je die van mij eens proberen  ;D

Marco

Sbv

Donderdagavond alvast een begin gemaakt met het vervangen van de carterventilatie en gelijk maar de vacuumslangen van en naar de turbo.

mbv Maruska ging het redelijk vlot allemaal.

Vrijdagavond en zaterdag niet kunnen doen en hedenochtend maar laatste stukje afmaken.

Vacuumslangen waren zeer poreus en die bij waste gate wat gescheurd. Vervangen kon geen kwaad.

Carterventilatie zelf zat helemaal niet dicht zoals wel gedacht eigenlijk, jammer, maar aan de andere kant ook wel weer mooi. Nu is alles weer schoon.

Helaas is het niet allemaal mooi. tijdens demontage van gasklep handel brak 1 van de 3 boutjes af waar deze mee vast zit op inlaatspruitstuk. Nu zit het met 2 ook wel vast, maar toch..

Omdat de boel toch open lag gelijk maar van de gelegenheid gebruikt gemaakt om eea schoon te maken en de startmotor te vervangen door het exemplaar van de zwarte sloper.
Net alles mooi dicht gebouwd en starten... Helaas klik en dat was het dan weer.
Nu kan het wel zijn dat de accu wat zwak is, en als dat het niet is, dan was de andere startmotor mogelijk defect en kan ik de originele weer gaan inbouwen

Ewout Schalkwijk

Ach, als je maar lekker bezig bent. :eusa_whistle:

Is het bij jullie ook zulk mooi weer?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Nee, zwaar bewolkt en een graad of 6.

Sbv

Einde van de middag no maar even aan de slag geweest en gelijk de oorzaak gevonden.
Voor demontage startmotor had ik de koelfan er even uitgehaald en zag al snel dat je wel alle kabels moet aansluiten op de startmotor.  :eusa_whistle:

Banaan start weer netjes nu. Morgen proefritje of alles goed zit

elianmars

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:39:15
Einde van de middag no maar even aan de slag geweest en gelijk de oorzaak gevonden.
Voor demontage startmotor had ik de koelfan er even uitgehaald en zag al snel dat je wel alle kabels moet aansluiten op de startmotor.  :eusa_whistle:

Banaan start weer netjes nu. Morgen proefritje of alles goed zit

;D

Ik ken het geluid inmiddels wel. Klik en dan niks.

Gelukkig was het enkel een kabeltje en hoefde je niet alles weer te gaan slopen.

Sbv

Ik had de startmotor al bijna weer helemaal losliggen. De dikke rode kabel aansluiten doet wonderen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:44:03
Ik had de startmotor al bijna weer helemaal losliggen. De dikke rode kabel aansluiten doet wonderen

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:39:15
... alle kabels moet aansluiten op de startmotor.  :eusa_whistle:

;D Zat ik er toch niet ver vandaan toen ik vroeg of je alle kabels wel weer had aangesloten ;D

Mooi dat ie het weer doet! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:44:03
Prutsert ! ;D ;D