Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Sbv op 06-03-2013 11:25:45
Kernwoorden van de avond

Thinner en remmenreiniger  ;D

Leuk de hoeveelheid zand en olie die zich ophopen dan

Ook fijn als je onder de wagen ligt te tobben en dat dan je oren worden volgespoten met remmenreiniger  :eusa_shifty:  ;D

Sbv

Ewout Schalkwijk

Zo, ff bijgelezen... Nu begrijp ik een stuk meer van de 550 Whatsappjes van vandaag. Ik had al zoiets van: waar lullen die gasten nou toch over? ;D

Hoer die 019 maar lekker af hoor, met jouw rijstijl pleurt die kogel er toch niet uit. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Lekker geklust mannen :eusa_dance: stuurt het anders of merk je daar gaan bal van ??? Iig weer een streep op je lijstje ;D

Sbv

Het stuurt iets lichter. Helaas niet zo mooi als jouw T-5. Hopelijk lekt het niet meer en daar was het me om te doen

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2013 15:47:14
Hoer die 019 maar lekker af hoor, met jouw rijstijl pleurt die kogel er toch niet uit. ;D

Nee, er wordt niks afgehoerd :P Het is namelijk niet mijn auto en stiekem vind ik 't nog best een leuke auto ook  :eusa_shhh:

Sbv

Kleine update:
einde middag de banaan op de brug gehad op het werk en gelijk maar olie ververst en brandstoffilter gedaan.

Men had van Forton wat om injectoren schoon te spoelen, ach proberen kan ik het altijd en dat dus even gelijk gedaan.

Gevoelsmatig loopt de motor wat mooier en lekkerder, maar kan ook door de versie olie komen.

Nu enkel nog koel en remvloeistof verversen dan zijn alle sapjes gedaan.

Koppeling op van drukleiding op stuurhuis klein tikje vaster gezet, deze leek wat te zweten.

Volgende stap uit lijnen en dan maar eens kijken naar wat optisch werk

elianmars

Citaat van: Sbv op 14-03-2013 20:21:08

Koppeling op van drukleiding op stuurhuis klein tikje vaster gezet, deze leek wat te zweten.

Ik had het idee dat dit ook het geval was bij het oude stuurhuis. Ik durfde 't niet al te vast te zetten en kon er ook niet zo lekker bij.
Hopelijk is het zweten nu over  :eusa_pray:

Sbv

Zou kunnen dat het ook het geval was. mocht het nu nog niet dicht zijn, dan zet ik er een andere pakking tussen

Sbv

vanmiddag nig even met banaan bezig geweest. Vanaf het begin zat er een lekje op koelvloeistof reservoir. Vanmiddag wat mer onderzoek gedaan en er zit een scheurtje op het overstort pijpje. Ik had nog een ander reservoir liggen, deze er nu ingezet en onder de kap wat ontbrekende afdekplaatjes erop gezet.
Langzaam aan gaat het wel wat worden

elianmars

Wat staat er nu nog op de to-do lijst, San?

Sbv

Citaat van: elianmars op 17-03-2013 00:25:59
Wat staat er nu nog op de to-do lijst, San?
uitlijnen
stukje roest aanpakken
achterbumper en achterklep vervangen
airco nalopen, zou werken, maar nog niet kunnen testen
remsysteem verversen
koelsysteemverversen
mogelijk voordempers vervangen
nivomats achter vervangen eventueel als degene die ik heb liggen beter zijn
carkit inbouwen
hele auto netjes poetsen
rubbers achteras uiteinde vervangen
eindstuk vervangen

stoelzitting schuim vervangen, ooit

Sbv

Vandaag tussen wat werk door even met de banaan aan de slag geweest.

Ik begon me toch te storen aan de auto wat versleten voordempers en heb maar een set nieuwe besteld. Veerpootlagers waren al eens gedaan recent.

Als je dan bezig bent, dan maar gelijk verder. Er nog nog een andere wielkuip te wachten, deze er maar in gezet.
Vorige week een mooi nieuw bovendek op de kop kunnen tikken zodat deze er ook gelijk maar op/in kon, ben ik van die nare deuk af

Gezien de kou thuis in de garage, maar even naar mijn hobby werkplek gereden
Oude situatie

Spul los en gescheiden

Nieuwe bovendek ligt te wachten

Klaar met bumper

Van de week even nieuwe kentekenplaat bestellen dan is dat ook weer strak.

Wat wazige foto van nieuwe voordemper

Omdat de auto toch lekker op de brug stond gelijk 2 nivomats vervangen door andere in de hoop dat ze wat beter zijn, even een paar dagen aankijken en anders de oude weer terug

Tot slot nog even in de weer geweest voor afstandbediening van centrale vergrendeling. Ik had er maar 1 die niet lekker werkte. Nu 2 mooie nieuwe en alles werkt weer lekker.

Volgende week eerst uitlijnen

KIM

Keurig bovendekje zo!
Even met lijnzaad olie de strips en de achterbumper doen voor een mooi geheel; of was dat al door Bouke gedaan?

Martijn_B

Ziet er keurig uit, wordt eigenlijk al snel een te mooie auto om weer weg te doen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software