Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

En je was net je pegs kwijt :eusa_shifty: of ga je die van.... Over nemen?

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

ach ja....eerst maar eens de blauwe hebben en rijden

maruska

idd ! dan kan ik de gele nog even uitlaten ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Wel een bekend kenteken... is die auto nieuw niet toevallig in Goes geleverd? :eusa_think:

Sbv

Citaat van: Taranis op 27-01-2014 09:52:27
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Wel een bekend kenteken... is die auto nieuw niet toevallig in Goes geleverd? :eusa_think:
Zou kunnen. Ik heb Koert reeds gevraagd om meer info

Sbv

Zojuist wat nadere info over de auto ontvangen

Nieuw geleverd bij dealer in Goes, van 2000-2004 daar geweest.
In mei 2004 bij kmstand 141000 nieuw motorblok in gekomen.

Auto is een keer voor ramkraak gebruikt, schade netjes hersteld.

Nu nog wat verder uitpluizen wat er allemaal gedaan is in het verleden

Sbv

Wederom wat nadere info.

Bij 243000 km(medio 2011) is de HO vervangen en ook de visco koppeling. Huidige kmstand 278000.

Hopelijk binnenkort de info over de eerst 140000 km van de auto en dan is alles compleet.

Als het goed is vanmiddag de auto ophalen en lekker kilometers maken.

Mark gaat zolang zijn auto nog niet klaar is even in mijn banaan rondtoeren zodat deze niet stoffig gaat worden

KIM

In het kader van: Beter vies dan stoffig?  :P

Taranis

Is de tussenas ook al gewisseld? Dan heb je ongeveer een nieuw AWD systeem :)

Wel een dure kostganger dan: nieuwe motor, nieuwe HO, nieuwe visco...

Die ramkraak, was dat niet bij Olov zelf? Ik weet dat ze daar een paar jaar terug met een R de deur van de werkplaats er 's nachts uit gereden hebben, daarom staat er nu zo'n mooi hekwerk om het pand heen...

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-01-2014 09:38:12
Is de tussenas ook al gewisseld? Dan heb je ongeveer een nieuw AWD systeem :)

Wel een dure kostganger dan: nieuwe motor, nieuwe HO, nieuwe visco...

Die ramkraak, was dat niet bij Olov zelf? Ik weet dat ze daar een paar jaar terug met een R de deur van de werkplaats er 's nachts uit gereden hebben, daarom staat er nu zo'n mooi hekwerk om het pand heen...
Zou heel goed kunnen hoor dat het bij Olov zelf was. Zal koert nog eens vragen binnenkort.

De tussenas is nog niet gewisseld of het moet voor de 140000 geweest zijn, na die tijd niet.

arjen850

Citaat van: Sbv op 28-01-2014 09:25:34
Wederom wat nadere info.

Bij 243000 km(medio 2011) is de HO vervangen en ook de visco koppeling. Huidige kmstand 278000.

Hopelijk binnenkort de info over de eerst 140000 km van de auto en dan is alles compleet.

Mark gaat zolang zijn auto nog niet klaar is even in mijn banaan rondtoeren zodat deze niet stoffig gaat worden

nieuw motorblok bij 141000? Huidige stand 278000? Oei, begin maar vast met sparen Sander, over 4 duizend km ben je aan de beurt ;D

Wout309t

We mogen toch wel voorzichtig concluderen dat dit geen hele beste auto's zijn, of wel? Het is niet de eerste waarvan ik hoor dat alles al is vervangen, ook het motorblok.... Je moet er echt lief voor zijn!
Wel een erg mooie auto Sander!
2011 V70 2.0T R-Design MT

petrolhead

Citaat van: Sbv op 28-01-2014 09:25:34

Veel kilometer plezier vanmiddag!

Marty__Mouse

Geweldige aanschaf!! Vind Laser Blue de mooiste kleur ooit geleverd op de V70!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Maarre, bandenmaat 225/40-18 kan achter wel eens op gaan spelen.

Mijn zomervelgen kwamen onder een AWD vandaan met deze bandenmaat maar waren achter wel scheef afgesleten.

Dit kwam door de nivomats, waarbij de eerste ±100 mtr de banden in de wielkasten aanlopen omdat de auto nog niet op rijhoogte is gekomen. Bij mij hebben ze ook weer last gehad van de nivomats en zijn ze inmiddels tot op het canvas versleten. Daarom nu dus overgestapt op de 225/35-18 banden.

Dus mocht de blauwe schicht nivomats hebben dan zou ik er wel even goed over nadenken of je er verstandig aan doet.
Weet verder ook niet of de grotere omtrek van de banden nog een nadelig effect kunnen hebben op het AWD systeem?

(Overigens had mijn oude blok (2.4T) uit juni 1999 ook al zo'n roostertje onder de olievuldop.)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..