gordellichtje

Gestart door Powerpete, 02-10-2004 20:02:57

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

Navond altezaam....
aangezien ik helemaal knetter van die zenuwenlampjes wordt, heb ik de stekker gevolgd van de schakelaar in de gordelaansluiting, zit onder de stoel en zit alleen maar die kabel in, als je hem lostrekt stopt de gordelverklikker met knipperen, ik weet van vroeger uit de 740/240 dat het verder niks doet, maar aangezien dr in mijn pas verworven 850 ietwat meer electronica zit als ik in een auto gewend ben, vraag ik me af of dit niet wat anders beinvloed....

Oh ja weet iemand of de stoelverwarming ook nadien makkelijk aan te brengen is ??

alvast bedankt...........Peet............ 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

mehn

Citaat van: Powerpete op 02-10-2004 20:02:57
aangezien ik helemaal knetter van die zenuwenlampjes wordt, heb ik de stekker gevolgd van de schakelaar in de gordelaansluiting, zit onder de stoel en zit alleen maar die kabel in, als je hem lostrekt stopt de gordelverklikker met knipperen, ik weet van vroeger uit de 740/240 dat het verder niks doet, maar aangezien dr in mijn pas verworven 850 ietwat meer electronica zit als ik in een auto gewend ben, vraag ik me af of dit niet wat anders beinvloed....

Dit is héél eenvoudig op te lossen; namelijk door de gordel om te doen  8)

Is tevens een stuk veiliger  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

En als je stoelverwarming wilt zal die stekker overigens wel vast moeten....

thuur

Je kunt ook de 2 lampjes eruit trekken. Het getik wordt dan meteen een stuk zachter. Oftewel: je moet heel goed luisteren wil je het nog horen. 2 Kapjes van de gewone binnenverlichting losmaken, 2 schroefjes (of 3 als je een dicht schuif/kanteldak hebt) losdraaien en dan kun je het paneel van de hemel trekken. Je komt zo gemakkelijk aan de lampjes.

Niet om vervelend te klinken: Maar ik zou ook gewoon mijn riem omdoen hoor ;)

Stoelverwarming is toch standaard ??? ?

Gr 8)

Powerpete

jaaa, gordeltje gaat wel om hoor... maar ook als ik wat aan het doen ben en het contact aan staat werken die dingen op m'n zenuwen... vandaar.... en stoelverwarming is niet standaard... of ze hebben t dr bij mij uitgehaald ..............Peet.......... 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

mehn

Citaat van: Powerpete op 02-10-2004 22:21:42
stoelverwarming is niet standaard... of ze hebben t dr bij mij uitgehaald

Klopt, is niet standaard  ;)

XC60 D4 AWD:

denkweb

ooit eens geinformeerd, met volvo 850 clubkorting 115,00 excl. btw, zelf af te halen en in te bouwen. Het is te doen maar trek er wel wat tijd voor uit, je moet alle krammetjes met een tangetje doorknippen en later de bekleding met de nieuwe klemmetjes weer vastzetten, gaat toch al snel aardig wat tijd in zitten. De voeding naar de matjes zit in dezelfde stekker als de gordelverklikker, dus die ligt er al. Wel heb je dan nog twee schakelaars nodig (die volgens mij bij de inbouwprijs waren inbegrepen). Let wel, de prijs is van vorig jaar!

thuur

Citaat van: mehn op 02-10-2004 22:36:26
Citaat van: Powerpete op 02-10-2004 22:21:42
stoelverwarming is niet standaard... of ze hebben t dr bij mij uitgehaald

Klopt, is niet standaard  ;)

Echt niet?? Hmm, volgens mij is mijn auto dan zojuist in waarde gestegen ;D

Alhoewel ik het zelf nooit gebruik hoor, maar mijn vrouw is er blij mee ;)

Gr 8)

mauricenl

Gek genoeg zijn die lampjes niet meer aangegaan nadat ik de accu heb vervangen. Ik heb me (maar heel even :-) ) afgevraagd hoe dit nu kan,... maar ben nu van dat geknipper af...

Halimi

Maurice, mijn schoonvader heeft het volgende gedaan:
Bij de sloop een losse gordel gehaald en die in de passagiersstoelgordelhouder geklikt.
Was tie er ook vanaf....

Zippo

Citaat van: Halimi op 29-10-2004 23:51:34
Bij de sloop een losse gordel gehaald en die in de passagiersstoelgordelhouder geklikt.
Was tie er ook vanaf....

Een stekker loshalen en je bent van het geouwehoer af!
Daar hoef je toch geen gordel voor te kopen ???

Voor stoelverwarming zou ik naar de sloop gaan om daar 2 matjes te kopen met relais en schakelaars. Ben kun je lekker warm zitten  ;)

mehn

Citaat van: Halimi op 29-10-2004 23:51:34
Was tie er ook vanaf....

Ben benieuwd wat voor auto je schoonvader heeft, bij de 850 lukt je dit niet, omdat de lampjes niet reageren op de bijrijdersstoelgordelhouder  ::)

XC60 D4 AWD:

Zippo

Citaat van: Ludo op 30-10-2004 10:21:52
Citaat van: Zippo op 30-10-2004 09:37:26

Een stekker loshalen en je bent van het geouwehoer af!

wat als je dan de gordel toch een keer (of regelmatig wél) wil gebruiken?.
telkens stekkertje vastpinnen?.  :-\

Ik heb 't over de stekker vh knipperlampje onder de stoel Ludo.......

Zippo

Waarom zeg jij dat dan niet?

;D

Halimi

Mehn, een 460... Daarmee lukt het dus wel !