Even voorstellen

Gestart door Zomer, 02-01-2013 22:26:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zomer

Beste forum leden,

na 3 jaar alleen maar motoren te hebben gereden werd het tijd voor wat meer comfort. Na in een Ford capris, een BMW 1602, een Golf GTI, Toyota Celica en een Toyota Supra  gereden te hebben naar een "gezins"auto overgestapt. In 1994 deze 850 T5 met full options en automaat (handgeschakeld koste hij 2000 gulden meer!) in Saudi Arabie aangeschaft. Tot op de dag van vandaag geen enkele spijt van gehad, ook niet van de automatische versnellingsbak, welke een enorme verbetering was t.o.v. de gangbare automaten van die tijd. En na 18 1/2 jaar en 176k. rijdt hij nog steeds fantastisch! Uiteraard wel wat kleine probleempjes gehad maar met een goed draaiend forum en 0 euro afschrijving tenopzichte van de aanschaf van een jongere auto vallen deze in het niets. 8) Zit regelmatig op dit forum te neuzen en vond het de hoogste tijd om lid te worden.
Rob

Hiker

Welkom....saudi arabië??? dat heeft meer uitleg nodig....en foto's ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

UserID6342

Geweldig zo'n intro en dat met een auto die je al 18,5 jaar hebt :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Van harte welkom en we horen idd graag hoe je zo in Saudi Arabië terecht bent gekomen.

volvo850USA

spannend verhaal! welkom

henry classic v70

Welkom op 't forum..
Inderdaad leuk intro maar wat ik erg bijzonder vind is dat je dan de eerste eigenaar bent :eusa_clap:
... daar zijn er maar héél weinig van.
Maar euhm Saudi Arabië  :eusa_think:  iets met olie :eusa_eh: :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

freek-t

Citaat van: henry classic v70 op 04-01-2013 17:05:55
Maar euhm Saudi Arabië  :eusa_think:  iets met olie :eusa_eh: :D

Of iets met zand....

Anyhow, inderdaad wel bijzonder dat je de eerste eigenaar bent!
Volvo 850 R Estate 1996.

Miel850

Welkom.

Vertegenwoordiger in waterpijpen?  :D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

JeroenV70

Ja, een leuk verhaal  :eusa_clap: Welkom!
In hoeverre wijkt een Saudi-Arabische versie af van lokaal verkochte modellen? (of is er geen verschil?)
Foto's zijn ook welkom.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Zomer

#8
Saudi Arabie, tja hoe is het zover gekomen. Gewoon op een advertentie reageren waar men op zoek was naar medisch personeel. Mooie uitdaging, goed sallaris en even geen belastingen! Je begrijpt: geen moment spijt van gehad. Benzine prijzen: 5 gulden cent per liter! Het land stond in rep en roer toen de liter prijs werd verhoogd naar 9 cent. Een volle tank bleek toen in een keer Fl 6,= te kosten, ongehoord toch! Eerst 2 jaar in een ziekenhuis in Riadh gewerkt en daarna 7 jaar als bedrijfsverpleegkundige voor Philips&Ericssion (tel.project) Midden in de woestijn, 50C in de zomer en -2C s'nachts in de winter, mooie zandduinen en zo nu en dan een zandstorm met slechts enkele meters zicht. Dan moest je absoluut niet gaan rijden want dan zat er geen verf meer op je motorkap en de koplampen en vooruit waren matglas.  I.v.m. gezinsuitbreiding noodgedwongen een proefrit gemaakt met een paar 'familie' auto's. Toen ik de 850 zag en helemaal na de proefrit wist ik het zeker: dat wordt hem!! Ongelooflijk het leek wel een raket en wat wegligging! ik was toch wel wat gewend met mijn Toyota Supra! Nou, met de 850 kon ik meer en was tevens sneller. Helaas heb ik alleen maar een paar foto's op fotopapier! Digitale camera's waren er toen niet, zo lang is het al geleden. Twee jaar later de roffel in een container naar Nederland vervoerd. Wilde ik hem belasting vrij invoeren dan mocht ik hem pas na een jaar verkopen, are you kidding me? verkopen?? Geen haar op mijn hoofd. En zo denk ik er nog steeds over, hij rijd nog zo fantastisch! De verschillen die ik hebben kunnen ontdekken met een Nederlandse 850 is ten eerste de prijs: in Nederland 116.00 gulden, in SA 56.000 gulden! (alleen maar te verkrijgen in full options automaat uiteraard) ten tweede staat er Turbo op de achterklep en hier T5. Ten derde is het derde remlicht laag op de achteruit geplaatst, hier zit het hoog. Bij de keuring deden ze daar moeilijk over maar toen ik zij dat ik het lampje er wel uit zou halen (3de remlicht was toch niet verplicht) keurde ze hem goed. De problemen tot nog toe: Motor steun vervangen, nieuwe thermostaat, Airco pomp vervangen, Carter ventilatie vernieuwd, Nieuw setje achterlichten, nieuwe remschijven voor, Eén nieuwe remklauw achter, nieuwe rubberen remslangen voor, nieuwe fusé kogel links voor, uitlaatsteun (om de, nog orginele, uitlaat aan op te hangen), nieuwe reciculatieklep motor van de kachel, tandwieltje kilometerteller (door de waarschijlijk bij iedereen bekende Frans Erich uit Oosterhout) en net de kachel weerstand vernieuwd (zie forum). Volgens mij  valt dat reuze mee!
Groeten.

 

mitsupiet

Citaat van: Hiker op 02-01-2013 22:30:29
Welkom....saudi arabië??? dat heeft meer uitleg nodig....en foto's ;D

Zo apart is het nou ook niet een 850 uit saudi Arabie. ;D

Ik heb er al 6 jaar eentje. :eusa_dance:


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16561.30.html


Welkom hier uiteraard.

Te hard geschrobt.......

Miel850

5 (gulden)cent voor een liter benzine  :eusa_wall:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Zomer

Lachen die Fl.0,05 per liter! Zag dat Mitsupiet er ook één heeft uit Saudi Arabie met een aparte donkergrijze matallic kleur. De dealer van onze auto's was  "Zahid Tractor", een grote volvo dealer in Riyadh (Riad) die zowel de vrachwagens als ook ander volvo machines verkocht en een relatief kleine auto verkoop afdeling had. Bij aflevering merkte ik dat de voorruit bekrast was!! Iemand had de ruitewissers getest na een zandstorm :eusa_wall: :eusa_snooty: niet echt handig en er moest gelijk een nieuwe voorruit in. Ook zaten er Pirellie p....0 banden onder waar ik nog veel gedonder mee heb gehad. Deze waren niet rond (genoeg) en gaven fibraties. Ook drifte de 850 naar rechts! Nieuwe Pirellies eronder en....precies het zelfde! Uiteindelijk na veel zeuren met Michelin banden geruild. Geen gedrift meer en alle trillingen weg, onbegrijpelijk maar waar.
Grt