Wax verwijderen

Gestart door Bart GLT, 04-10-2004 13:41:43

Vorige topic - Volgende topic

Bart GLT

Onlangs mijn donkerblauwe GLT in de was gezet met zo'n poetsmachine. Van dat Formule-1-spul met Carnauba. Per ongeluk ook de grijze stootranden rondom geraakt. Gevolg: witte vegen, die ik er met geen mogelijkheid af krijg. Als ik het grijze kunststof behandel met "Plasti-shine" verdwijnen de vlekken voor 80%. Maar na een paar regenbuitjes is dat spul eraf en zie je die vegen weer. Weet iemand een oplossing?
Volvo forever!

BartT5R

Geduld, na verloop van tijd vervagen die witte vlekken.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Entuscan

Hangt er vanaf, met zo'n poetsmachine zijn het waarschijnlijk eerder brandvlekken als poetsvlekken.

Ik heb zo'n plekken op de dakstrips. Ik dacht ook dat het van ingebeten wax was, maar de mannen van eenzet vertelde me op de poetsdag dat het brandvlekken zijn van een poetsmachine :(

Ik HOOP voor jou dat het gewoon wax is maar ik vrees ervoor.
Eens met dreft of ander ontvetter de stootranden poetsen. Daarmee zou de wax moeten oplossen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

thuur

Dat bumper-zwart-spul werkt de eerste keer ook niet. Je moet dit minstens 3x toepassen voordat je 'blijvend' resultaat hebt. En niet te zuinig ermee. En oppassen dat je dan geen zwarte vlekken op je lak veegt ;)

Gr 8)

mr T

Ik gebruik daar polytrol voor, verkrijgbaar bij de betere automaterialenhandel. Prima resultaat en je hoeft het maar 1x te behandelen.
Gr. Marcel

ed

Een gouden tip voor het zwart maken van je bumpers is rauwe lijnolie. Dit is te halen bij de schilderswinkel, en wordt gebruikt voor het conserveren van kwasten. zo'n fles is niet goedkoop, maar het werkt super.

Met één fles kan je je hele leven de bumpers van je auto en die van je familie en kennisen behandelen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Zippo

Volgende keer andere WAX gebruiken!
Sonax is perfect spul en laat geen "witte" vlekken achter op kunstof.

Zippo

M a r c

Alle topmerken autowas hebben Carnauba. Kijk maar eens bij Meguiar's en andere bekende merken.

"Carnauba Wax is the hardest natural wax known to man and is recognized by automakers and car owners ... and shines while it leaves lasting protection"
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BasReflex

Schoonmaken van 'waxvlekken' op ( niet gelakte )kunsstofdelen lukt heel vaak met een doekje gedrenkt in een dunne olie of petroleum. Daarna de kunststof delen weer behandelen met bv Polytrol. Er wel voor zorgen dat Polytrol niet op je lakwerk terechtkomt.

thuur

Heb ook ergens gelezen dat je was of wax kunt wegpoetsen met een schone theedoek en gedemineraliseerd water (accuwater)..

Gr 8)

Roy V70R

Citaat van: Bart GLT op 04-10-2004 13:41:43
Onlangs mijn donkerblauwe GLT in de was gezet met zo'n poetsmachine. Van dat Formule-1-spul met Carnauba. Per ongeluk ook de grijze stootranden rondom geraakt. Gevolg: witte vegen, die ik er met geen mogelijkheid af krijg. Als ik het grijze kunststof behandel met "Plasti-shine" verdwijnen de vlekken voor 80%. Maar na een paar regenbuitjes is dat spul eraf en zie je die vegen weer. Weet iemand een oplossing?

Met een oude of nieuwe soft-harige tandenborstel... oid... gedrenkt in wasbenzien borstel je het zo weg.
Door de poriën in het kunstof gaat de wax erin zitten.
Gebruik de volgende keer eens Auto-Glym Super Resin Polish, bevat nagenoeg geen krijt en je krijgt er een super showroom glans van. Als je hiermee per ongeluk op zwarte kunstof delen komt zie je er niets van.
Verkrijgbaar bij de betere auto-materialen handel ;D

Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

thuur

Citaat van: Roy V70R op 06-10-2004 21:37:18bevat nagenoeg geen krijt

Krijt? Elaborate please!

Gr 8)

M a r c

Krijt zit volgens mij alleen in polijstmiddel?

Overigens hoef je de wax van F1 niet met een poetsmachine uit te poetsen, deze poetst namelijk met de hand net zo makkelijk uit en als je gewoon met de hand uitspoetst dan kun je wel de kunststofdelen vermijden.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Bart GLT

Ik ga die poetsmachine niet meer gebruiken. Met de hand opbrengen en uitpoetsen geeft tenslotte veel meer voldoening en werkt bijna therapeutisch!
Overigens heb ik de strips met zwart bewerkt en die zien er weer zeer strak uit! Bedankt voor de tips.

Groets,
Bart
Volvo forever!

Roy V70R

Citaat van: thuur op 07-10-2004 09:18:37
Citaat van: Roy V70R op 06-10-2004 21:37:18bevat nagenoeg geen krijt

Krijt? Elaborate please!

Gr 8)

Krijt wordt in vele merken was en poetsmiddelen gebruikt, zoals Marc hieronder al vermeld wordt het vooral gebruikt in polijst-poetsmiddelen.
Het krijt gaat juist in de poriën zitten van de kunstof delen, en is lastig te verwijderen.
Neem nou de Turtle-Wax.....groene fles met goudkleurige dop, daar zit zo gigantisch veel krijt in, maar dat neemt niet weg dat het een uitstekend poetsmiddel is. (autoweek beste getest)
Ik gebruik het zelf niet hoor. :D

Door mijn werk heb ik natuurlijk heel wat producten uitgeprobeerd en vind Auto-glym toch èèn van de betere,
vooral in combinatie met hun harde wax. (goudkleurig etiket)

Toch heeft iedereen zo zijn eigen ervaring en voorkeur.
Ik moet ook zeggen dat het product wat Marc verkoopt, ook zeer goed is. ;) ;D

Als er belangstelling bestaat voor monsters, stuur me dan maar een PB, dan ik ik het meenemen naar de sleuteldag.

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R