speakers ??

Gestart door Powerpete, 04-10-2004 18:38:11

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

Heb net zaterdag mijn eerste roffel gekregen..
nu moet er natuurlijk een beetje knap geluid in... (audio duuhh) nu heb ik een paar 21" speakers van pioneer die ik er graag weer in zou hebben, klonk namelijk erg lekker.....
De wisselaar ben ik wel uit, die kan onder de stoel, de versterker onder het klepje in de achterbak... een Sub wordt wat lastig omdat ik een "vol" reservewiel heb, maar kan m evt in het gat van t wiel laten zakken....
waarschijnlijk wordt het dus de originele gaten gebruiken :-\
in de achterportieren zitten er geen gaasjes overheen, gevalletje dealer dus ??? en de 16,5" philipsen passen net niet, moet waarschijnlijk 15" in....

welnu wat zijn jullie ervaringen met de originele plekken van de speakers, en klinkt dit een beetje... is het trouwens mogelijk om de 21" pioneers in de achterklep te plaatsen ???

een paar foto's zouden erg hulpzaam zijn, alvast bedankt en ik hoop dat ik jullie nog veel lastig mag vallen op dit fantastische Forum................Peet............... 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

BartT5R

21"?????
ben je daar wel zeker van? bedoel je niet 21centimeter?
Vooraan krijg je in het dasboard tweeters ofwel 10cm in, voordeuren 13cm, achterdeuren 16.5cm maar dan heb je een 16.5cm ringetje nodig, in de d stijlen krijg je ook nog eens tweeters sub doe je best als volgt, ofwel een wegneembare (type baspijp) ofwel maak je een nieuwe laadvloer uit MDF en laat je boven het reservewiel een opening voor je woofer, allez als ie groter is dan 10" tenminste.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

M a r c

De sound van een origineel Volvo Premium Soundsystem zoals dat standaard in een T-5R zit is op zich al érg goed. De speakers zijn al passief afgefilterd en er is zelfs een 4x40W rms versterker aan boord. Middentoners in de voordeuren en tweeters op het dashboard, woofers in de achterdeuren en 2-wegspeakers onder de achterraam. Klinkt echt goed, al zijn de afstelmogelijkheden naar persoonlijke voorkeur wél wat magertjes.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BartT5R

Citaat van: MH op 05-10-2004 17:23:01
De sound van een origineel Volvo Premium Soundsystem zoals dat standaard in een T-5R zit is op zich al érg goed. De speakers zijn al passief afgefilterd en er is zelfs een 4x40W rms versterker aan boord. Middentoners in de voordeuren en tweeters op het dashboard, woofers in de achterdeuren en 2-wegspeakers onder de achterraam. Klinkt echt goed, al zijn de afstelmogelijkheden naar persoonlijke voorkeur wél wat magertjes.

Gelukkig heeft ie meer verstand van tunen ;D

Geluidssysteem is echt wel povertjes aan de basskant hoor, een extra woofer heb je echt wel nodig, en de tweetertjes zijn ook magertjes. Luisteren op de sleuteldag Marc. ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Powerpete

zal alles ff nameten straks.... wordt dus waarschijnlijk een sub in de laadvloer, en alle verdere roosters benutten.... in de achterdeuren, moet ik ff kijken of die andere passen....
maak wel ff wat foto's....
Baal nu een beetje want de eerste vette kras zit alweer op de motorkap.... fietsers die zich overal doorwringen moeten ze gewoon afschieten !!!! >:( >:(.............Peet.............. 8)

Oele

Tipje, focal heeft een kant en klare sub die erg goed klinkt en niet groot is, je reservewiel kan er gewoon uit als je em links in de kofferbak plaatst....

Je kunt em wel ff horen op de sleuteldag straks!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

mehn

Powerpete heeft een Estate. Dan is het geluid, ook in het geval van Volvo Premium Soundsystem zwaar k***e  >:( Dit in tegenstelling tot het geluid in een Sedan.
Het beste is een subje achterin, het handigste is eentje die er makkelijk uitkan. Ik heb er een actieve inzitten, dus ook geen last van het versterkerprobleem  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Powerpete

dank dank..... heb net ff gekeken, de philips zijn 16,5 cm...
en de pioneers 23 cm... haalde ff de inchen en cm door elkaar..
dus als het goed is moet er voor de 850 een aanpasraam zijn om de 16,5 in de achterdeuren te plaatsen, zitten daar dan ook frontjes bij, er zitten bij mij gewoon plastic afdekkapjes op...
of zelf wat knutselen ??....

Alvast bedankt,............Peet........... 8)

BartT5R

Die ringen zijn gewoon te bestellen bij de autoradioboer, je gebruikt dan de roosters die bij je speakers bijzitten, of je laat ze open, er is hier al eens zo een draadje voorbijgekomen en toen ben ik op zoek gegaan en gevonden voor een euro of 12, alleen, het is er dus bij mij nog steeds niet van gekomen het zelf te doen, ik rij nog altijd met kartonnen ringen achter de speakers, slik.

Komt er nog wel eens van hoor, als ik de tijd heb.

Powerpete

vandaag buitenweg ff gebeld.... ze zijn op zoek naar de ringen.... hoor t hopenlijk morgen.......Peet....... 8)

fearless

In de portieren heb ik speakers van pioneer, met pasklare ringen. en voor in de hoedenplank is mijn creatieve vader even bezig geweest, zie foto's.........

en de kofferbak....

Powerpete

Knap setje !!!, alleen zou bij ons in de buurt, binnen een uur de achterruit er uit liggen...... daarom wil ik het lieftst een onopvallende installatie, enne voor ons estaterijders is een hoedenplank een slecht aan te brengen optie  ;D ;D....

Ga maandag ff bij grootveld in Hilversum kijken, is een grote audioboer, Buitenweg kon me niet helpen en mijn plaatselijke automaterialenhandel had alleen maar een 13 cm raampje....

Balle.............Peet.............. 8)

Powerpete

Nou het is gelukt, alles zit dr in...
Wisselaar van Kenwood, heb ik maar in de achterbak gezet
vloertje bij de buurthubo laten zagen en daar een 400 watt sub van Rockfort fosgate in gezet, alleen het achterse paneel hoeven te vervangen, gaasje dr overheen en met wat speciale stof van Caliber bekleed..
de hele middag bezig geweest met de kabels van voor naar achter te trekken, vond onder de kabelboom een handig pijpje om de 10 kwadraat voedingskabel naar de accu te brengen..
de 16,5 cm philipsen in de achterdeuren gezet, gewoon in de bestaande afdekkapjes gebouwd...
Geheel klinkt al een stuk beter !!, ga nog wel een extra booster op de achterdeuren zetten, de radio heeft het erg moeilijk met het vermogen van de speakers :P :P...

Maak moregen wel een paar foto's ter lerining ende vermaeck....

........................Peet.................. 8)

HaRdCoRe-WeZ

Zie ik nou 2 verschillende subs? Lekker bezig...

Morphius

Ja,  ziet er aardig uit.

Ik heb sinds kort ook een estate en ben benieuwd wat er nu eigenlijk standaard in zit.
Kan iemand mij dat vertellen (ik heb net 2 dagen de auto in bezit).  ;D

Het geluid is op dit moment erg rot en wil het graag veranderen. :-\
Hoeveel speakers kan ik erin kwijt en hoe groot mogen ze zijn? ???

Ronald