ShiftLock-Override...

Gestart door Rudi, 09-02-2003 21:05:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi

Weet iemand waar dat voor staat in de V70R?Kan niks terugvinden in het boekje :( ::)
Dr.Go-Fast...

Raf

#1
ik heb eens ergens gelezen dat als je je automaat niet uit 'P' park krijgt dan is er nog de shiftlock override zodat je je wagen toch nog kan verplaatsen. (door te duwen)
ik ben geen specialist dus als er iemand nog iets kan toevoegen of verbeteren...

Raf
De gustibus non disputandum est!

Rudi

#2
Oke,alvast bedankt.
Dr.Go-Fast...

Raf

#3
[smiley=cwm40.gif] ideetje

als je dat nu eens invult ergens in een zoekmachine!
//www.google.nl
//www.hotbot.com

Raf
De gustibus non disputandum est!

Fokke 01.01.005

#4
Citaat uit de manual van een USA 850 automaat:

Quote:
Shiftlock release (automatic transmission only)
The gear selector is locked in the (P)ark position. To manually release the shiftlock:
- Turn the starting (ignition) key to position 1
- Press firmly on the "shiftlock override" button located to the right of the base of the gear selector
- While holding the override button down, press the button on the front of the gear selector
- Move the selector from the (P)ark position.

Unquote.

Deze bij de 850 USA automaat beschikbare voorziening is bedoeld om de auto bij motorpech toch nog uit de geblokkeerde P stand te halen. Om te voorkomen dat iedereen dat kan doen, heb je de contactsleutel nodig.

Ik neem aan dat dat bij de V70 hetzelfde werkt.

eventueel jpg uit 850 handleiding beschikbaar.

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Raf

#5
heeft elke 850 automaat dat want ik kan bij mijn 850 '94 de hendel vrij bewegen. daar heb ik zelfs geen sleutel voor nodig.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Fokke 01.01.005

#6

Ik zag die knop ooit in een Amerikaanse 850 R Estate. Geen idee waarvoor ie diende, dus het handboek erbij gepakt een een kiekje geschoten. Daaruit kon ik dus nu mooi citeren.

En het werkte ook precies zoals beschreven, je kon alleen de pook uit de P krijgen met draaiende motor of met sleutel in de eerste stand en indrukken van die knop.

Rare jongens die Amerikanen.  
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Guus

#7
Ik heb uit ons (TDI automaat 99) instructieboekje begrepen dat dit knopje is om een directe verbinding te maken tussen wielen en otor. De koppelomvormer wordt zo overbrugt waardoor verliezen daar worden voorkomen en men zuiniger kan rijden.

Rudi

#8
CiteerIk heb uit ons (TDI automaat 99) instructieboekje begrepen dat dit knopje is om een directe verbinding te maken tussen wielen en otor. De koppelomvormer wordt zo overbrugt waardoor verliezen daar worden voorkomen en men zuiniger kan rijden.

Dit topic was ik alweer vergeten ;D Nou ben ik dus weer terug bij af.. :(..zuiniger?....alsttie maar sneller is,veel belangrijker ;D
Dr.Go-Fast...