Koplampen

Gestart door Jort, 05-10-2004 08:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven850GLT

Citaat van: chipetto op 09-06-2005 10:59:37
Ik heb het zelfde probleem met mijn koplampen die spontaan aan en uit gaan
ik ban er van nacht mee bezig geweest tot 1 uur maar ik hen de op lossing
De relais was de oorzaak deze schoon gemaakt contacten nog steeds het zelfde
de relais uitelkaar gehaald en ja hoor het was me duidelijk de solderingen van de 2 relais zaten basten in deze opnieuw gesoldeert en alles werkt weer :)
Hee dat is een hele fijne tip. Dat ga ik morgen ook eens doen. Heb het relais ook al eens eruit gehad en de contacten schoongemaakt maar dat gaf geen resultaat. Mijn dimlichten vallen ook om de haverklap uit en heb dus permanent de mistlampen aanstaan maar daar ben ik al eens op aangesproken door oom agent dus ik wilde al een nieuw relais kopen.

Morgen even de bout warmstoken!  8)

thuur

Citaat van: Sven850GLT op 09-06-2005 23:38:20
Citaat van: chipetto op 09-06-2005 10:59:37
Ik heb het zelfde probleem met mijn koplampen die spontaan aan en uit gaan
ik ban er van nacht mee bezig geweest tot 1 uur maar ik hen de op lossing
De relais was de oorzaak deze schoon gemaakt contacten nog steeds het zelfde
de relais uitelkaar gehaald en ja hoor het was me duidelijk de solderingen van de 2 relais zaten basten in deze opnieuw gesoldeert en alles werkt weer :)
Hee dat is een hele fijne tip. Dat ga ik morgen ook eens doen. Heb het relais ook al eens eruit gehad en de contacten schoongemaakt maar dat gaf geen resultaat. Mijn dimlichten vallen ook om de haverklap uit en heb dus permanent de mistlampen aanstaan maar daar ben ik al eens op aangesproken door oom agent dus ik wilde al een nieuw relais kopen.

Morgen even de bout warmstoken!  8)

Neem meteen relais 103 mee ;)


Gr 8)

Sven850GLT

Zo dat is opgelost! Mooi! Het was echt heel irritant!

@Thuur
Waar dient relais 103 voor en waar zit het?

@®-

Citaat van: Sven850GLT op 10-06-2005 14:20:12
Zo dat is opgelost! Mooi! Het was echt heel irritant!

@Thuur
Waar dient relais 103 voor en waar zit het?

Die dient als brandstofrelais en die zit bij je zekeringkast, deksel open schroeven en dan zie je in het midden een relais met daarop 103.

thuur

Citaat van: Sven850GLT op 10-06-2005 14:20:12
Zo dat is opgelost! Mooi! Het was echt heel irritant!

@Thuur
Waar dient relais 103 voor en waar zit het?


Brandstofpomprelais. Zorgt ervoor dat je na een ongeluk geen benzine over straat pompt. Maar zorgt er ook voor dat je Volvo plotseling stilvalt. Na verloop van tijd gaan ook deze solderingen breken :-\

Typisch Volvo, de 700 en 900 serie hebben er ook last van ::)


Gr 8)

ewing

Citaat van: gw850 op 06-10-2004 15:06:55
Dat relais zit bij in de zekeringen kast (deksel losschroeven) en er staat een A  E op gedrukt. Dit relais heeft bij mij voor het probleem gezorgt dat het dimlicht soms spontaan uitviel, ander relais ingezet en tot nu toe geen probleem meer mee gehad.

Ik heb naar ik vermoed hetzelfde probleem. Heeft iemand wellicht een foto beschikbaar waar dat verlichtingsrelay exact zit en hoe het er uitziet?

ewing

Nog een aanvulling: volgens de dealer moet dit onderdeel kennelijk € 85,50 (excl. BTW) kosten. Is dit normaal???

Freakybaby

Ik heb zelf dus een wit relais met A E erop waarvan alleen het deel A op een voetje staat.

Het nummer dat erop staat is: VOLVO ELR 35 23535 DOT SAE J 575
Daaronder: Hella abblendlicht steuergerat 12V % DF 005 360-01

Als ik kijk naar het relais 104/108 dan hebben de voeten een andere positie. Maar past het wel op de plek van het relais A E wat ik zelf heb. Bij relais 104/108 zitten onder beide kanten een voetje om hem aan te sluiten.

Het heeft bij mijn auto geen effect gehad om de schakelaar of het relais te wisselen. Ook de J relais die ervoor zitten heb ik uitgewisseld.

Wat nu te checken?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

rody

heb je bij 1 of meerdere punten bij de relaishouders spanning met contact ingeschakeld?

breakman

ik heb ook een probleem met één koplamp.

Wanneer ik mijn dimlichten aandoen brandt alleen de rechterlamp als ik dan een goeie tik met het vlakke hand op de linker geef brandt deze ook eventjes maar valt dan weer uit tot ik weer een goeie tik geef...enz. Vermoeiende rijden zo hoor  :P
Weet iem. waar dit probleem zich ergens situeert ? vals contact ergens? veel voorkomend ?

Gr. Thomas

thuur

Lampje stuk?


Gr :)

Ludo


breakman

Citaat van: thuur op 06-09-2007 19:05:42
Lampje stuk?


Gr :)

dan zou het toch niet meer branden als ik er een tik op geef ?  :eusa_think:

breakman

Citaat van: Ludo op 06-09-2007 20:57:16
Citaat van: thuur op 06-09-2007 19:05:42
Lampje stuk?


Gr :)

of het haakje los.

welk haakje ? ik ken niks van een lamp !  :-[ prentje mss  :D

Ludo

#29
het haakje (dat prulleding) waarmee het lampje word vastgezet.

rechts op de afbeelding