Koplampen

Gestart door Jort, 05-10-2004 08:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jort

Hallo Allemaal,

Ongelooflijk. Rijd ik gister op een onverharde weg, doe ik mijn GROOT licht aan, vond het al raar dat ik de hendel moest vast houden, rijd het stuk dat ik moet rijden in het pik donker. Kom ik op de snelweg, word ik aan alle kanten door mede weggebruikers bijna van de weg af geseind.
Wat blijkt. Doen mijn koplampen het niet meer. Ik heb bij een tankstation mijn twee koplampjes vervangen, maar nog steeds geen licht.
Stadslichten doen het, mistlichten doen het, verstralers doen het, achterlichten doen het, knipperlichten doen het, remlichten doen het, alles doet het, alleen mijn ver......de koplampen niet.
Ik heb de zekeringen na gekeken 18 t/m 22, maar niets wat op een kapotte zekering leek.

Het enige waar ik nog niet naar gekeken heb zijn de relais, maar die weet ik ook niet te vinden, en zeker niet om 11 uur 's avonds.

Mochten jullie weten wat er aan de hand kan zijn, dan sta ik daar echt helemaal voor open, want dit is echt niet leuk zo.

Bedankt.

Jort.

Reitse

Citaat van: JortS op 05-10-2004 08:50:20

Ik heb de zekeringen na gekeken 18 t/m 22, maar niets wat op een kapotte zekering leek.

Het enige waar ik nog niet naar gekeken heb zijn de zekeringen, maar die weet ik ook niet te vinden, en zeker niet om 11 uur 's avonds.

Jort.
Heb je nou wel of niet naar de zekeringen gekeken?
Je had de verlichting wel aanstaan (die draaiknop naast het stuur)?

Peth©oni

Schakelaar al nagekeken.... ?

Jort

Ik heb de zekeringen na gekeken, maar ik bedoelde eigenlijk de relais.
Ik heb de relais nog niet bekeken, omdat ik niet weet waar ze zitten.

De schakelaar heb ik nog niet bekeken.

Waar moet ik naar kijken als ik de schakelaar eruit haal? en hoe haal ik dat ding eruit?

Groetjes,

JOrt.

Reitse

Kijk eerst even naar de stand van de schakelaar. Je zal niet de eerste zijn die de schakelaar op de verkeerde stand heeft staan. Of heb je (of iemand anders) het stelschroefje dat er in zit een andere kant opgedraaid? (zit gewoon aan de buitenkant, kan je zo bij).
De relais zitten voor een deel bij je zekeringen-bak. Er zitten ook nog een paar bij je radiateur, maar welke waarvoor dienen... ???

Jort

Dat is wel heel makelijk Reitse, de stand van de schakelaar staat inderdaad op de goede stand en het stelschroefje heb ik ook bekeken.
Dat is het niet. Helaas.

Ik ben een beetje raadeloos. ???

Mochten jullie nog meer iedeen hebben, laat het nog even weten.
Zou het in de schakelaar kunnen zitten?
Hoe haal ik die eruit?

Bedankt.

Jort.

Reitse

Naast de schakelaar zit een zwart rechthoekje (of een schakelaar voor iets). Neem die los. Via het vrijgekomen gat kan de de schakelaar er zo uitdrukken.

Mick

Als je grootlicht het doe, probeer dan met een voltage meter eens te meten of er spanning staat op de beide polen! Niet, kabels terug traceren, volgend onderdeel doormeten, staat daar spanning op dan kabelbreuk, (waarschijnlijk niet aangezien beide lampen het niet doen maar goed)

geen spanning, verder terug traceren, net zo lang tot je wel ergens spanning hebt!!

Heb weinig kaas gegeven van motoren e.d. maar op deze wijze kan je absoluut vinden waar de fout in de buurt zit en waar het zoeken moet.

Mick
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Jort

Reitse,

Dat zal ik eens proberen. Er zit een mistlamp schakelaar naast, maar die moet ik er dan uitwippen en dan de gehele schakelaar.

Ik ga wel een kijken.

Bedankt.

Jort.

Jort

Oke,

Ik heb het antwoord.
Het is me gelukt.

Jullie zullen nooit raden wat het was........!

Het was een LOS relais.
Het was het verlichtings relais.

Ongelooflijk dat zoiets simpels zoveel sjips kan veroorzaken.

Nou ja.

Dat was dus de oplossing.
Bedankt voor alle ideen.

Groetjes en tot snel.

Jort.

Reitse

En waar zit/hangt dat relais?

gysbert

Hallo

ik ben op zoek naar een verlichtings relais.
Weet u wat dit ongeveer kost en waar ik het kan kopen.

met vr gr

gysbert

Huppel

Hallo

ik ben op zoek naar een verlichtings relais.
Weet u wat dit ongeveer kost en waar ik het kan kopen.

met vr gr

gysbert


Tis maar een raar ideetje maar .....Volvo dealer wellicht.. :P....of eruithalen en automaterialen handelwant het verschil zit hem in de voetjes Gysbert kost rond de 10 a15 euro

Peertje

Ik heb ook een koplampvraag. Ik heb 2 verschillende koplampen. 1 orginele volvo/hella en de ander is van Depo. Ik heb volgens mij op de vergadering een rode 850 gezien met ook 2 Depo koplampen. Nu vind ik de Depo mooier dan de Volvo. Volgens mij is het glas van de Volvo ook niet helemaal denderend meer. Waar haal ik dat Depo spul en wat kost zoiets? En hoef ik dan alleen het glas te vervangen?
Hé? Geen banner meer?

chipetto

Ik heb het zelfde probleem met mijn koplampen die spontaan aan en uit gaan
ik ban er van nacht mee bezig geweest tot 1 uur maar ik hen de op lossing
De relais was de oorzaak deze schoon gemaakt contacten nog steeds het zelfde
de relais uitelkaar gehaald en ja hoor het was me duidelijk de solderingen van de 2 relais zaten basten in deze opnieuw gesoldeert en alles werkt weer :)