Einde : 855 2.3 T-5 427-21 | V70N 2.5T Facelift - R bumper

Gestart door hertogjan6, 07-01-2013 00:58:45

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: koen.s op 10-05-2013 21:20:01
Citaat van: hertogjan6 op 10-05-2013 21:08:01
Citaat van: C.punTeR op 10-05-2013 21:04:53
Je heb die plek wel goed vlak geschuurd?

je kan nog een keer proberen een laagje plamuur op te zetten van links naar rechts dan heb je minder plamuur randen (wel eerst kaal schuren)

en daarna weer grond verf zetten>schuren en dan aflakkken.

Groet..

ik heb er al zoveel aan gedaan (begin er al een beetje zat van te worden ;D )

ik heb vanmiddag al weer een bus in kleur gehaald (weer 23,-) en laat hem mooi zo als hij nu is ;)

Zou er nog wat uurtjes insteken, anders heb je achteraf toch spijt dat het misschien teveel opvalt.
Je heb er nu toch al zat tijd inzitten, dus die paar uur kunnen er ook nog wel bij.

ik plak er wel een pleister op dan geneest het wel  :eusa_whistle:  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

reneetje

Verf is gaan reageren met de ondergrond , oftewel de ondergrond niet goed genoeg geisoleerd.

Gewoon weer schuren , en dan geheel in de kunstof primer .

Daarna spekglad schuren met waterproof en aflakken.

O ja , en niet met de knikkerbus , daarmee krijg je op dergelijk oppervlakte's nooit een mooi resultaat.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

hertogjan6

Citaat van: reneetje op 10-05-2013 23:20:54
Verf is gaan reageren met de ondergrond , oftewel de ondergrond niet goed genoeg geisoleerd.

Gewoon weer schuren , en dan geheel in de kunstof primer .

Daarna spekglad schuren met waterproof en aflakken.

O ja , en niet met de knikkerbus , daarmee krijg je op dergelijk oppervlakte's nooit een mooi resultaat.
kunstof primer zit er op ook spekglad geschuurd dus daar ligt het niet aan (het ligt aan de lijm (epoxy) die tussen de scheur zit ) ;)

reneetje

Precies, niet goed de ondergrond geisoleerd, als ik je foto zie dan zie ik geen kunstof primer.
Voordat je gaat aflakken , moet je 1 geheel hebben , je hebt de primer veels teveel weg geschuurd.

Laat het maar doen , dit is zonde van de tijd en de knaken..... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

hertogjan6

het verhaaltje helemaal..

ik heb hem eerst in de kunstof primer gezet na het maken van de scheur toen helemaal glad geschuurd en in mat zwarte lak gezet (motip) daarna en laagje (427-26) wat ik over had van spiegelkappen en dergelijke.

toen heb ik het resultaat bekeken van de gerepareerde scheur (niet helemaal super)

die heb ik weer glad geschuurd en geplamuurd (zie vorige pagina foto 2 )

die ook weer spekglad geschuurd en in kleur gespoten en nu het resultaat (foto 1) ;)

peteRRR

Het is soms echt bijzonder wat er verkeerd kan gaan als je zelf echt netjes wil gaan kleur/lakken etc.

Wat is er nu moeilijk om een stuk plastic netjes in de lak te krijgen,.....en toch is het soms 1 groot geknei.
Ik heb inmiddels begrepen dat je alles op 1 lijn moet hebben kwa plamuur/primer/kleurlak en aflak.
De tussentijden met spuiten zijn ook belangrijk en de temperatuur/vochtigheid ook.

Uitlaten wasemen/harden van een primer/plamuur of kleurlak is ook belangrijk en dan kan je pas met de aflak bezig gaan die evt nog een correctie aankan.
Met die kleurlak valt eigenlijk weinig mee te corrigeren want de helft vervliegt terwijl je het voldoende aanbrengt maar droogt het op zie je alle onvolkomenheden
weer terug.

Ik zou als je buiten staat te kleur/lakken tussen de lagen weinig tot niets schuren en je concentreren op de laklaag nog enkel met waterproef en polijsten top te krijgen
als tie volledig is uitgehard.

Groet.

Edit:en ook geen thinner of wasbenzine maar een ontvetter gebruiken als je het goed wilt doen ( ga je met thinner tussen de lagen inzitten wordt die laag ook weer zacht )
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

hertogjan6

ik heb hem prima in de lak staan (de velgen en R spoiler zijn toppie gedaan met knikkerbussen)

luchtvochtigheid is de grootste ergernis van wat er van het spuiten is !!

na het spuiten moet er gewoon een flinke regenbui overheen om hem goed uit te harden ;)

(met blanke lak buiten spuiten doe ik op de auto even zorgen dat de vloer (stoep/weg) vochtig is zodat er geen stof vrij kan komen ;) )

ook doe ik altijd even een voorbehandeling met een pik matje om alle viezigheid er af te halen (en dat scheelt een Boel!)

peteRRR

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:47:49

na het spuiten moet er gewoon een flinke regenbui overheen om hem goed uit te harden ;)

;D ken je er net zo goed een paar emmers water op los laten. ;D  ;)

Ben wel eens in zo,n spuit-cabine geweest en wat me direct opviel is dat het daar geweldig warm is/was om het spul te laten uitharden/wasemen.

Maak er wat mooi,s van.

Groet.

hertogjan6

gaat vast goed komen ;)

anders stuur ik jou wel langs om een bumperlip te wrappen  :P

peteRRR

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:57:08
gaat vast goed komen ;)

anders stuur ik jou wel langs om een bumperlip te wrappen  :P

Ook nog wel eens aan zitten denken om het uiterste deel van die lip met de folie te doen,...cm of 2/3 net weer even anders.

Groet.

hertogjan6

Citaat van: peteRRR op 11-05-2013 01:01:20
gaat vast goed komen ;)

anders stuur ik jou wel langs om een bumperlip te wrappen :P

Ook nog wel eens aan zitten denken om het uiterste deel van die lip met de folie te doen,...cm of 2/3 net weer even anders.

Groet.
ik wou de lip in het begin eerst carbon wrappen maar ik denk dat het te overheersend is?

(maar dat laat ik wel aan jou over (onze carbon man) ;D

peteRRR

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 01:05:06
Citaat van: peteRRR op 11-05-2013 01:01:20
gaat vast goed komen ;)

anders stuur ik jou wel langs om een bumperlip te wrappen :P

Groet.
ik wou de lip in het begin eerst carbon wrappen maar ik denk dat het te overheersend is?

(maar dat laat ik wel aan jou over (onze carbon man) ;D

Is " te " en het strookt ook niet aan de zijkanten van de bumper,..maar alles kan in idee.

Groet.

MrCain

Citaat van: hertogjan6 op 11-05-2013 00:47:49
ik heb hem prima in de lak staan (de velgen en R spoiler zijn toppie gedaan met knikkerbussen)

Ja maar de velgen zijn van aluminium en de spoiler van ABS, je bumper is van PUR gemaakt en daar heb je wel een primer voor nodig die op PUR hecht  ;) en dat doen niet alle kunststof primers....(meestal een 2 component maar je heb ook 1 component die dat kan maar deze zitten meestal niet in een spuitbus....)

Je epoxy moet je direct op het kunststof smeren en daarna met de zelfde grondverf behandelen nadat je de epoyy goed heb geschuurd (er komt een raar laagje op de epoxy als deze droogt en deze moet je er af schuuren) dan plamuren en en schuren.

Je bumper kan je beter niet bakken in de spuitcabine als je epoxy heb gebruikt om je scheur te repareren => je heb kans dat je verf dan los komt (kan ook gewoon gebeuren als je een PUR bumper bakt)

Dus met andere woorden => schuren, plamuren, schuren, plamuren tot je het echt schijtbeu bent en dan nog ff door want dan ben je bijna klaar  ;D

BTW: spuit je blanke lak laag nou niet als je bumper al op je auto zit => want dan zit dus echt je hele auto onder de nevel.......en daar word echt niet blij van.... :eusa_whistle:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

hertogjan6

Citaat van: MrCain op 11-05-2013 09:31:44
BTW: spuit je blanke lak laag nou niet als je bumper al op je auto zit => want dan zit dus echt je hele auto onder de nevel.......en daar word echt niet blij van.... :eusa_whistle:
daar hebben ze een polijstmachine voor uitgevonden  :eusa_whistle:  ;)

C.punTeR

Wat er niet op zit ,hoef je er ook niet af te halen. ;)

Groet..