Einde : 855 2.3 T-5 427-21 | V70N 2.5T Facelift - R bumper

Gestart door hertogjan6, 07-01-2013 00:58:45

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Ik snap het allemaal niet zo ::) Bakken met geld steken we in onze wagens om ze te verfraaien, optisch helemaal tiptop te maken.
Eigenlijk is het niks te dol zolang de wagen er maar mooier van wordt.

Maar zodra koning winter zich aandient worden alle principes overboord gezet en slaan we van die rijdende putdeksels onder onze wagens onder de noemer "winterwielen"  :-\ :eusa_wall: (Of iets het iets van: "kijk mij eens op winterbanden rijden... ::))
Ik vind het juist wel wat hebben dat wanneer je in de zomer in stijl over de wegen gaat, je dat ook in de winter doet. ;) Hoeven niet exact de zelfde wielen te zijn maar gewoon netjes op lichtmetaal 8)

Putdeksels, al zijn ze wit/zwart/paars/geel/roze of alle kleuren van de regenboog, doen per definitie afbreuk aan een wagen :evil:

Sorry Johan, ik moest het even kwijt. ;)
Volvoloos....

Laguna-S60R

Mijn collega had er een hele mooie theorie over..

Heeft een Seat Leon met zo'n dik sport up pakket, verlaagd en 19'' zomerwielen en rijdt winters op staal. Ik vond dat niet kunnen.

Maar hij zei:

Citeer'Zo zien mensen tenminste dat het een winter set is, zet je er 16/17'' wielen onder vinden mensen het zonde van de auto'

Zit natuurlijk logica achter.. maar vind t zonde  ;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

hertogjan6

We vinden het niet gek staan.. en we zijn blij dat we de zomerset eronder vandaan hadden getoverd!

We schrokken namelijk van de slijtage van de voorwielen en als we door hadden gereden deze winter (wat ook de bedoeling was hadden we nieuwe banden kunnen regelen) ;)

Einde van de winter de schroefset eronder en de Muis uitlijnen ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marrrcel

Citaat van: Laguna-S60R op 08-12-2013 22:11:54
Mijn collega had er een hele mooie theorie over..

Citeer'Zo zien mensen tenminste dat het een winter set is, zet je er 16/17'' wielen onder vinden mensen het zonde van de auto'

Ik vind die collega van jou best een treurig figuur, als je je zó bezig gaat houden met wat anderen denken dat wel of niet jouw zomerwielen zijn. Voor de R heb ik twee sets 17" Titans, want ik dat vind ik een must op een (T-5)R. De Fiat Punto carbio van 'the misses', heeft GT lichtmetaal voor de zomer en Panda-staal voor de winter. Met die (relatief) brede GT velgen is dat lichte Fiatje in de winter enorm onderstuurd. In de winter dus lekker smal staal (155mm). Ik ga daar echt geen wieldopjes op plakken, van dat geld ga ik liever uit eten met m'n misses.

NinaPaul

Tja, het is maar net hoe je er zelf over denkt.

Is een Bentley supersport kopen ipv nissan GT-R dan ook treurig?
Is het bestellen van optioneel lichtmetaal dan ook treurig?
Zo kan je alles treurig vinden ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

marrrcel

Als je jezelf iets moois gunt vind ik dat niet treurig. Vooral niet als je er zelf van geniet. Extra kosten maken of een extra inspanning doen, die rationeel niet te verklaren valt, maar waar je wel van geniet is niet treurig. Het voorbeeld over de collega van Laguna-S60R is treurig, omdat deze collega bewust voor winterstaal kiest, zodat 'de anderen' niet denken dat hij heel het jaar op 16" of 17" standaard lichtmetaal rijdt.

In dat voorbeeld doe je jezelf te kort - immers je gaat op winterstaal rijden - omdat je jezelf enorm aantrekt wat anderen mogelijk van jou of jouw lichtmetaal denken. Dat vind ik treurig. Wie gaat zich daar nou druk om maken?

NinaPaul

Jij maakt je daar druk over, je vindt het treurig figuur.

En het is precies zo als je zegt: "die rationeel niet te verklaren valt, ..."
Maar dat werkt dan wel 2 kanten op, want jouw versie is precies hetzelfde, enkel bekeken van de andere kant.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Wat een gezeik zeg ::)
Laat iedereen toch.

marrrcel

NinaPaul, je hebt gelijk. Nu weer verder met de Blog van Hertogjan6!  :eusa_dance:

Joost: je hebt gelijker

hertogjan6

setje klaar gemaakt om verkocht te worden..toch wel jammer  ::)

vanmorgen nog even het interieur even weer in elkaar gezet (alle panelen lagen al een maand rondom door de schuur)

rolhoes + sub weer ff aangesloten en weer gaan met die banaan :D

als deze set verkocht word komt er een hele mooie set weer  :eusa_dance: meningen verschillen en weet dat er veel commentaar gaat komen  :eusa_whistle:  ;D

MrCain

Citaat van: hertogjan6 op 15-12-2013 15:06:13
meningen verschillen en weet dat er veel commentaar gaat komen  :eusa_whistle:  ;D

Niet te veel van aantrekken: wat een ander vind breng hij maar naar gevonden voorwerpen  ;D
Rijd zelf ook altijd op staal in de winter => als je wat raakt is het niet zo erg en als daar door een deukje in zit klop je deze er zo weer uit :P
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

hertogjan6

Citaat van: MrCain op 15-12-2013 17:25:46
Citaat van: hertogjan6 op 15-12-2013 15:06:13
meningen verschillen en weet dat er veel commentaar gaat komen  :eusa_whistle:  ;D

Niet te veel van aantrekken: wat een ander vind breng hij maar naar gevonden voorwerpen  ;D
Rijd zelf ook altijd op staal in de winter => als je wat raakt is het niet zo erg en als daar door een deukje in zit klop je deze er zo weer uit :P
idd ;D (kort maar krachtig! ;D)

hertogjan6

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gelukkig/gezond Nieuwjaar toe!  :eusa_dance:

Groeten Leroy / Familie  ;)

V70geRwin

hertogjan6

Citaat van: V70geRwin op 24-12-2013 09:39:10
Dank je, wens jullie hetzelfde!
thanks!

...... onder de kerstboom ...... :D

een paar leuke en gave updates !

piek fijne Achterlichten!
Velgen verkocht!! :( maar niet getreurd een hele nette set weer gekregen :D

- voorproefje: gemaakt op 10M afstand (alleen achterzijde)

morgen meer Foto's  :eusa_dance: