wat moet er gebeuren bij welke km stand?

Gestart door Hikr, 05-10-2004 13:16:32

Vorige topic - Volgende topic

Hikr

Joe,

Mijn wagen heeft binnenkort een 150 000 km beurt nodig, nu ben ik aan het proberen in te schatten hoeveel mij dit gaat kosten, maar ik vind enorm veel verschillende getallen als ik hier wat zoek. Bestaan er sites of boeken die zeggen wat de standaard zaken zijn bij een bepaald km aantal die moeten vervangen/onderhouden worden?

Christiaan

Misschien een beetje simpel hoor, maar waar gaat het over?
Bel een aantal dealers in de regio. Zeg dat je een 150k beurt nodig hebt en vraag wat het kost. Volvo hanteert vaste tarieven (VST).
Lijkt me dat bij zo'n km stand nog niet veel vervangen hoeft te worden...

Suk6 met zoeken i.i.g.

Christiaan

Hikr

Wel, dat was zo een beetje het probleem, dat ik niet weet wat en of er wel veel moet vervangen worden bij een 150000 km beurt. Ik heb mijn auto nog maar net en ben een beetje aan het rondkijken wat het allemaal gaat kosten qua onderhoud. 'k heb al wel naar dealers gebeld, maar het antwoord dat ik dan krijg is van "ja meneer, dat hangt er van af wat er allemaal vervangen moet worden he", vandaar dus. Die vaste tarieven, is dat iets dat enkel de dealers kunnen raadplegen, of kan je die zelf ook ergens opzoeken? Sorry voor de vragen, maar k ben kompleet nieuw in het hele auto -eigenaar gebeuren.   ;D

2.0keijzer

Belangrijkste is je Distributieriem, als je niet weet wanneer die is vervangen, DIRECT doen!!
Voor de rest: verse olie en filter erin en karren maar....

Reitse

APK erbij (scheelt je centjes) en je weet meteen of je rubberhoezen nog goed zijn.

Zippo

Kijk HIER eens tussen.
Maar we weten niet hoe oud jouw auto is welke type, motorcode, handbak etc.
Dus het is wel makkelijk vragen zo............

Zippo

Hikr

Hij is van 95, een 850 GLT 2.5 20V handgeschakeld. De distributieriem is vervangen op 120000 km. APK is dat een soort van nederlandse autokeuring of zo? In elk geval bedankt voor de link zippo, dat was wat ik zocht.

Reitse

APK: Algemene Periodieke Keuring. Moet je auto jaarlijks doorheen, kost ongeveer 50 euro bij de dealer, is over het algemeen gratis in combinatie met een servicebeurt.

Reitse

Amaai, het is een belg! had ik nog niet gezien, dan heb je idd geen APK...

mehn

Citaat van: Ludo op 05-10-2004 20:46:30
ja, dat stelt nog minder voor dan onze belgische keuring.

De mijne gaat dit jaat € 275,- kosten  >:(

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Ludo op 05-10-2004 21:35:35
Citaat van: mehn op 05-10-2004 21:13:54
De mijne gaat dit jaat € 275,- kosten  >:(
wat is er mis dan?.

Voorwielophanging rechts, teveel speling dus nieuwe draagarm. Tevens achterruitenwisser, afmeldkosten APK, gebruik testapparatuur en 'klein materiaal'.
De APK zelf was gratis in combinatie met 165k beurt.

P.S. Ik zie nu wel dat ik in het vervolg beter zelf de ruitensproeier- en koelvloeistof kan bijvullen, is een stuk goedkoper  ;D Oh ja, en ik heb een pollenfilter  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

nOOb

Citaat van: mehn op 05-10-2004 21:54:20

P.S. Ik zie nu wel dat ik in het vervolg beter zelf de ruitensproeier- en koelvloeistof kan bijvullen, is een stuk goedkoper  ;D

Doe ik voortaan ook al. Ze vullen ruitensproeier bij garage blijkbaar bij met SPA bronwater ofzo, aan de prijs te zien .
;D