Achterraam sluit niet

Gestart door Grh, 12-01-2013 21:17:39

Vorige topic - Volgende topic

cotton

Ook ik had een dergelijk probleem. Alleeen ging het bij mij om het rechtervoorraam. Ging dicht en niet weer naar beneden....(beter zo dan andersom....) Alles losgehaald, doorgemeten, schakelaars verwisseld (alle schakelaars gecontroleerd) Het raam was dicht en bleef dicht....
Via het forum toch maar een nieuwe motor gekocht bij een lid. Gecontroleerd op een losse accu, het geheel (inclusief stangen) werkte naar behoren. Volgens de verkoper kon de motor niet los geleverd worden omdat het een geheel was met het schaarmechanisme....niet dus! De motor is wel degelijk los te koppelen van het mechanisme....
Maar goed de motor ingebouwd en.....wel omhoog, niet naar beneden....Om gek van te worden. Nieuw geplaatste motor door een monteur laten controleren, alles naar wens, echter nog geen goede werking......
Omdat het raam dicht zat heb ik besloten tot na de winter om verder te gaan zoeken.
Vorige week, mooi weer, ik wilde mijn linkerraam openen voor wat frisse lucht en drukte per ongeluk op de schakelaar van het rechterraam....inderdaad....het raam ging naar beneden!! Weer omhoog, weer naar beneden, alles werkte weer!! Ik/we weten het niet meer. Waarom het nu ineens wel functioneert.....

jeroen74

CiteerIk/we weten het niet meer. Waarom het nu ineens wel functioneert.....

Kabelbreuk is het eerste wat in me opkomt.

jeroen74

CiteerHet aanbrengen van contactspray kan kortsluiting veroorzaken. Daarnaast kan het invreten op de contactlaag, waardoor deze in het begin contact maakt, maar op den duur niet meer

Ligt eraan of bijv. siliconen in verwerkt zijn. Deze schakelaars vonken altijd een klein beetje en deze siliconen breken dan af, en vormen een schurend laagje dat de contacten aantast.

Ik heb alle schakelaars voorzien van een speciaal voor deze toepassing bedoeld contactvet (Electrolube CG60).

thuur

Ik kan dit niet meer langer aanzien. Hier is nathuurlijk de (Sticky) oplossing:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18310.0.html

Gr :eusa_doh:

Grh

Thuur schreef:
Ik kan dit niet meer langer aanzien. Hier is nathuurlijk de (Sticky) oplossing:

@thuur
Een Sticky-oplossing die perfect beschrijft hoe schakelaar-gerelateerde klachten kunnen worden opgelost. Ik ben blij met de tips die daarnaast gegeven zijn en ingaan op oorzaken/aspecten anders dan schakelaars....

Gr Huub

jeroen74

Laat je ook weten in topic wat het echte probleem is/was?

thuur

Citaat van: Grh op 12-01-2013 21:17:39
het lijkt alsof de "sluit-functie" vd schakelaar het niet doet

Gr :eusa_eh:

PS: Maar ik ben ook reuze benieuwd naar de oplossing!

Grh

@BBS
On/off schakelaar heb ik idd geprobeerd, zonder resultaat.

@jeroen74
Als ik daar ooit achter kom: zeker...

@thuur
Soms zijn dingen niet wat ze lijken;idealiter fix ik de klacht met een andere schakelaar maar de kans dat de oorzaak elders ligt wordt steeds groter.

Ik zal de vorderingen&uiteindelijke oorzaak hier posten, iig dank voor de positieve feedback tot nu toe.

Mvg Huub