Automaat blijft hangen in zijn lage toeren

Gestart door pimfranssen, 02-05-2013 22:23:35

Vorige topic - Volgende topic

pimfranssen

2 weken geleden bleef mijn volvo V70 automaat opeens hangen in zijn lage toeren. Het W lampje van het winterprogramma brandde continu, evenals het pijltje in het dashboard. Auto trok heel traag op, vermoedelijk in 3e versnelling. Niet prettig bij het stoplicht met allemaal gehaaste automobilisten achter je...
Bij de garage konden ze niets vinden, ook niet na gebruik van andere computers. Dan zou het wel de versnellingsbak moeten zijn; vervangen voor EUR 1600 (incl. montage).
Auto vorige weekend opgehaald en deed het prima.
Tot vanmiddag: opeens bij het starten weer een knipperend pijltje en vervolgens weer continu het pijltje en de W aan het branden en weer supertraag optrekken. Later bij het starten deed ie  het weer even goed, maar na een paar minuten schoot hij - bij plm. 60 km/uur weer in de winterstand. Lijkt er op dat het dus toch niet de versnellingsbak was.
Maar wat dan wel.... Iemand een idee?
Ik hou me aanbevolen voor de oplossing, want ik heb geen zin om weer zoveel geld te moeten dokken.

Pim

-D©©©L-

Bij een knipperend automaatlampje wordt er altijd een code opgeslagen.  Uit(laten) lezen met de juiste apparatuur dus.
Heeft met de bakcomputer geruild ? De selector schakelaar is nog ok ?

sjarrel2

Ik zou terug gaan naar de garage en hun het laten oplossen. De door hun gestelde diagnose (bak overleden) is kennelijk niet de juiste geweest. Of ben je daar al weer geweest?

Gr,

pimfranssen

Ben inmiddels een paar dagen verder en het ene moment doet de bak het gewoon en de andere moment slaat hij over in de winterstand/noodprogramma. Of andersom. Of de hele rit probleemloos of helemaal niet. Geen touw aan vast te knopen. De wegenwacht die ik toevallig tegenkwam, gaf in ieder geval aan dat ik er zonder problemen mee door kon rijden naar de garage. Daar aangekomen deed ie het natuurlijk weer gewoon. Op de bak zit 3 maanden garantie dus volgende week breng ik hem naar de garage en dan gaan ze het uitzoeken; ongetwijfeld beginnend met de foutcodes.... Voordeel nu is dat ik in ieder geval geen snelheidsbekeuringen krijg...  ;D

-D©©©L-

Begrijp ik goed dat er recentelijk een andere bak onder gekomen is?