aankoophulp

Gestart door Erik Gelauff, 12-01-2013 18:10:37

Vorige topic - Volgende topic

Erik Gelauff

Hallo liefhebbers,

Vanwege een auto ongeluk in Zweden dient er aldaar een auto gekocht te worden om een bevriend gezin met hun twee honden te repatriëren..

Ik was al op zoek naar een volvo en zie hier mijn vraag.. :
De volgende V70 staat te koop in zweden voor €3000.=.

http://www.bytbil.se/bilar/volvo/v70/cvmjbzrg/Q0SBUDIAAY8cv9B84gP6mAAkAAoWgA__

Is de auto dat zo op het eerste gezicht waard ?
Ik zelf ken de uitvoering niet.. Graag ( serieuze ) hulp!!
Vast bedankt !!

R.Bijl

Ik kan er op het eerste gezicht niet wild van worden,hij lijkt een beetje versleuteld....

Stoelen,koplampen,ledstrips, antenne in zijkant....

Niets in originelere staat te vinden?

Groet
Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

The Demon

Geen reisverzekering?  :eusa_wall:

Als het om Nederlanders gaat zullen ze die auto wel kunnen aanschaffen maar alleen voor de export en dus vervolgens in Nederland moeten importeren.
Als je hem al in het buitenland op naam kan krijgen kom je het probleem tegen dat je als nederlands ingezetene niet in een auto met buitenlands kenteken mag rijden in Nederland in verband met belastingfraude.
Dus is het export/import verhaal de enige optie en dan komt de auto wel iets duurder uit door de bijkomende kosten (BPM e.d.).

Gewoon een vliegticket boeken lijkt mij een goedkopere en snellere oplossing.
Eventueel een auto huren aldaar, maar ik weet niet hoe dat zit.

Groet,
The Demon.

StefanCJ

Als ik het zo lees is het meer het idee van 'twee vliegen in één klap'. De topicstarter was al op zoek naar een V70 en nu moet een bevriend stel vanwege een ongeluk op zoek naar vervangend vervoer. Met een mooie V70 zijn zowel de topicstarter als het bevriende stel geholpen.

Tja, wat Robin zegt, er zitten wat dingen op die niet standaard zijn. Het is de vraag of je dat mooi vind en of er aan gesleuteld óf geprutst is. Als ik het goed lees is de km-stand 24.200, das wel erg laag en als het klopt een plus.

Ik weet het niet ...

Jan_D.

Citaat van: StefanCJ op 12-01-2013 18:45:20
Als ik het zo lees is het meer het idee van 'twee vliegen in één klap'. De topicstarter was al op zoek naar een V70 en nu moet een bevriend stel vanwege een ongeluk op zoek naar vervangend vervoer. Met een mooie V70 zijn zowel de topicstarter als het bevriende stel geholpen.

Tja, wat Robin zegt, er zitten wat dingen op die niet standaard zijn. Het is de vraag of je dat mooi vind en of er aan gesleuteld óf geprutst is. Als ik het goed lees is de km-stand 24.200, das wel erg laag en als het klopt een plus.

Ik weet het niet ...

Eén Mil is 10 km, dus niet zo laag!

StefanCJ

Aha, het leek me al zo laag.

Jan_D.

Miischien kan de TS beter kijken bij tips op marktplaats een bijna nieuwe GLT !!

Linkje:

http://www.bytbil.se/bilar/volvo/850/2v3t6jrg/A0QBUDIAAY8cv6wAdAA_

Edit:

Is wel veel duurder en als er ook nog honden mee moeten niet praktisch.

Erik Gelauff

Bedankt voor de hulp.. inderdaad het 2 vliegen verhaal...vliegen is geen optie... kost voor de 2 gewonden al €15000,= pp !! dan drie volwassenen en twee honden... nee gaat niks worden, inderdaad een gebrek aan reisverzekering......
Maar goed,
Ik weet niets van de BPM etc, was van plan om dat maandag maar eens te gaan vragen bij de RDW
ik denk dat als jullie er al niet enthousiast van kunnen worden, ik hem laat staan.
Thanx ! Ik zoek door in Zweden en Nederland!

TonV70R

BPM berekenen kun je gewoon online doen als indicatie:

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Ongeveer 400 euro?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Erik Gelauff

Ok !! valt me allles mee..
Maar goed, eerst maar even verder zoeken..