Chiptunen van m'n T5 op Lpi... Nog specifieke wensen ook.

Gestart door Arnie82, 28-04-2013 13:28:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: Arnie82 op 29-04-2013 12:03:37
Ik woon in de omgeving van Zwolle... Maar kwaliteit is belangrijker voor me dan afstand, en daarnaast wil je ook even proefrijden op de terugweg ;D

Dan wist ik het wel :)

arjenT5R

Citaat van: )()()sT op 29-04-2013 21:49:50
Citaat van: Arnie82 op 29-04-2013 12:03:37
Ik woon in de omgeving van Zwolle... Maar kwaliteit is belangrijker voor me dan afstand, en daarnaast wil je ook even proefrijden op de terugweg ;D

Dan wist ik het wel :)

Op naar gunnar dus  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Arnie82

Ik ga eerst eens contact zoeken met de heren van Fasttech... Word vervolgd...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Minifreak1293

Citaat van: Arnie82 op 29-04-2013 22:56:22
Ik ga eerst eens contact zoeken met de heren van Fasttech... Word vervolgd...
Is er al een vervolg??
V70 T5 AT LPI

Arnie82

Nope... Dit contact is er nog niet geweest eigenlijk. Kwam een XC ombouw project tussendoor ;)

Het chippen staat nog steeds op het "to do" lijstje, alleen met lage prio :eusa_whistle:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Scuby

Newb hiero, met een vraagje, en liever dan een nieuw topic aanmaken dan maar even deze iets aanwakkeren.

Ook ik ben van plan om mijn T5 te chippen, ook deze loopt op LPG (LSI van Landi)

Waarom zou men de benzine injectoren moeten aanpassen voor het LPG systeem? Wat mis ik hier?

MrCain

Citaat van: Scuby op 25-10-2013 01:51:23
Newb hiero, met een vraagje, en liever dan een nieuw topic aanmaken dan maar even deze iets aanwakkeren.

Ook ik ben van plan om mijn T5 te chippen, ook deze loopt op LPG (LSI van Landi)

Waarom zou men de benzine injectoren moeten aanpassen voor het LPG systeem? Wat mis ik hier?

LPi ;D

ICM een LPi LPG installatie van Vialle moet je grotere injectoren monteren als je meer dan 320PK wil hebben.

Met het LSI systeem heb ik daar geen ervaring in....Misschien dat er ervarings deskundigen hier op het forum zitten, maar ik persoonlijk zou het niet echt aan durven met een standaard Landi installatie.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Scuby

maar dan is mijn vraag nog niet beantwoord ;)

waarom grotere injectoren voor het benzine systeem? Hoe is het LPG systeem daarvan afhankelijk op Lpi? Op Lpi heeft de installatie z'n eigen injectoren...

Landi is prima 320pk mee te voeden alhoewel de chip waar ik naar kijk zo'n 300 belooft dus zit ik daar onder. Mijn systeem is vaak toegepast op v6 en v8 motoren, meer cc's en behoorlijk meer vermogen. Ik heb de juiste injectoren ook van Landi...

en toch rest de vraag, wat voor invloed heeft een benzine injector op het LPI systeem?

dank

mehn

Citaat van: Scuby op 25-10-2013 14:01:28
en toch rest de vraag, wat voor invloed heeft een benzine injector op het LPI systeem?

Citaat van: MrCain op 21-10-2013 16:36:54
Mooie discussie weer! ;D

Is niet zo moeilijk hoor: van het benzine systeem word alleen je benzine injectoren niet gebruikt.
Dus de regelingen die de benzine hoeveelheid bepalen worden gewoon gebruikt.
Bij LPi worden de benzine injectoren afgesloten en het benzine injectorsignaal (dus de hoeveelheid benzine die ingespoten moet worden wat bepaald is door de benzine computer) word door de LPi computer omgerekend naar de dan ingespoten hoeveelheid LPG. Dit is eigenlijk over het algemeen genomen : hoeveelheid ingespoten benzine + 20%. Dus maakt niet uit hoe groot je LPG injectoren zijn : deze spuiten niet meer in dan de capaciteit van je benzine injectoren

Omdat de LPi computer niet meer dan 100% kan inspuiten is dat (door het +20% verhaal) al bij 80% benzine inspuiting gehaald! Dus bij 80% benzine inspuit signaal word er al 100% LPG ingespoten.

Als je dus grotere benzine injectoren worden gemonteerd => zit je bij een bepaald vermogen met je kleinere benzine injectoren al op 90% inspuiting zal je met deze grotere misschien net op 50% zitten (de grotere hebben meer opbrengst dus hoeven niet zo lang open te staan om de zelfde hoeveelheid benzine in te spuiten). Dus laat je je bruine LPi injectoren op deze grotere benzine injectoren afstellen zullen deze LPi injectoren dus ook meer inspuiten omdat deze dan 70% open gaan tov van de 50% van de grotere benzine injectoren.

Snap je m nog ;)



850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MrCain

#24
Citaat van: mehn op 25-10-2013 14:04:11
Citaat van: Scuby op 25-10-2013 14:01:28
en toch rest de vraag, wat voor invloed heeft een benzine injector op het LPI systeem?

Citaat van: MrCain op 21-10-2013 16:36:54
Mooie discussie weer! ;D

Is niet zo moeilijk hoor: van het benzine systeem word alleen je benzine injectoren niet gebruikt.
Dus de regelingen die de benzine hoeveelheid bepalen worden gewoon gebruikt.
Bij LPi worden de benzine injectoren afgesloten en het benzine injectorsignaal (dus de hoeveelheid benzine die ingespoten moet worden wat bepaald is door de benzine computer) word door de LPi computer omgerekend naar de dan ingespoten hoeveelheid LPG. Dit is eigenlijk over het algemeen genomen : hoeveelheid ingespoten benzine + 20%. Dus maakt niet uit hoe groot je LPG injectoren zijn : deze spuiten niet meer in dan de capaciteit van je benzine injectoren

Omdat de LPi computer niet meer dan 100% kan inspuiten is dat (door het +20% verhaal) al bij 80% benzine inspuiting gehaald! Dus bij 80% benzine inspuit signaal word er al 100% LPG ingespoten.

Als je dus grotere benzine injectoren worden gemonteerd => zit je bij een bepaald vermogen met je kleinere benzine injectoren al op 90% inspuiting zal je met deze grotere misschien net op 50% zitten (de grotere hebben meer opbrengst dus hoeven niet zo lang open te staan om de zelfde hoeveelheid benzine in te spuiten). Dus laat je je bruine LPi injectoren op deze grotere benzine injectoren afstellen zullen deze LPi injectoren dus ook meer inspuiten omdat deze dan 70% open gaan tov van de 50% van de grotere benzine injectoren.

Snap je m nog ;)


;D

Had het niet beter kunnen citeren :P



Kanttekening: weet niet of dit ook zo is met het Landi systeem.... Bij AG in de tijd niet => die werkte echt met een aparte LPG map in de LPG ECU
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

M a r c

Dus... lagere benzineinjectortijd door grotere capaciteit, waardoor je LPG injectoren niet over de 100% heen schieten  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MrCain

Citaat van: M a r c op 25-10-2013 16:22:27
Dus... lagere benzineinjectortijd door grotere capaciteit, waardoor je LPG injectoren niet over de 100% heen schieten  ;)

Precies! In minder worden de spijker op zijn kop ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Scuby