dark pearl grey

Gestart door harm ut fryslan, 16-01-2013 09:17:07

Vorige topic - Volgende topic

harm ut fryslan

dark pearl grey is dit nou een zeldzame kleur?
of is de verfboer niet van deze tijd.
heb verf besteld voor de spoiler maar de man doet er al 4dagen over om het te mengen.
ps is deze kleur op meerdere bouwjaren gebruikt?
gr harm :eusa_dance:

BBS

moet je de motorkap ff opendoen en kijken op je type plaatje.
Daar staat een kleurcode op. Die van mij is een antraciet grijze met kleurcode 427-26.
Volgens mijn schadehersteller is dit wel een hele lastige kleur omdat er zilverspikkels in zitten.
Misschien heb jij dezelfde kleur?
Volvoloos....

harm ut fryslan

ja hij had het over dat pearl.
maar als het goed is is het er vandaag dan kan de spoiler gespoten worden.

hathü

Die kleur heb ik ook. Voor het schadebedrijf waar ik al eens een schade heb laten herstellen no problem. Achterscherm, dorpel en beide portieren aan de rechterzijde gespoten en geen kleurverschil te zien. Spoiler die ik ooit met een knikkerbusje heb gespoten wijkt wel iets af, heeft iets minder metallicdeeltjes, zie je alleen bij zonneschijn en van dichtbij.

Automatic-freak

Kan zijn dat daar inderdaad een 'speciale' mengkleur in moet, die niet iedereen op voorraad heeft (omdat die niet vaak voorkomt) & sommige herstellers krijgen maar 1x in de week leveringen van de verfleverancier ..

henry classic v70

Als het 427 is dan is deze op verschillende types en bouwjaren gebruikt.
De code's staat hier
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Misschien dat het wel lukt als je Dark Grey Pearl doorgeeft?  Pearl komt altijd als laatste en is niks anders dat een mooi woord voor metallic.

henry classic v70

Je hebt het over een V70 die kleur heeft een andere benaming nl. Graphite gray metallic (zo staat het in de UK colour codes) maar kijk even onder de motorkap voor het juiste kleurnr. (staat ook in het kleurcode topic)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Citaat van: elianmars op 16-01-2013 14:43:23Pearl komt altijd als laatste en is niks anders dat een mooi woord voor metallic.

Een parelmoerlak is iets anders dan een metalliclak :D

Gr ;)

hathü

Ter lering en vermaak:

Metallics:   dit zijn kleine metaaldeeltjes die een weerkaatsing van het licht veroorzaken waardoor de kleur sprankelt.
Parelmoeren:    transparante effectdeeltjes die het licht op een bepaalde manier breken en weerkaatsen. Dit zorgt ervoor dat de kleur verandert wanneer men vanuit verschillende hoeken naar het object kijkt.

harm ut fryslan

ja dat klopt de kleur verandert, als je er van een andere kant naar kijkt.
had ook een 940 in de kleur blackberry pearl

hathü

Ooit 1968-1978 was mijn beroep autospuiter, daarna nog vele jaren in de vrije tijd  met spuit en verf bij diverse autohandelaren mijn vaardigheden op peil gehouden.  8)

hertogjan6

ik zit zelf ook nog te twijfelen of mijn roffel in de goede kleur is.
hij is ingevoerd maar helemaal opnieuw gerestaureerd dus ook de lak  :-\
maar in ieder geval heb ik dit potje lak nog (niet van mijn roffel)

groet
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

volvo740

4 dagen mengen??!!! Dat wordt een duur potje verf  :o

hathü

Citaat van: volvo740 op 17-01-2013 13:07:31
4 dagen mengen??!!! Dat wordt een duur potje verf  :o

Of een hele grote pot verf. :o