Lekkende motor?

Gestart door Mick, 07-10-2004 08:08:04

Vorige topic - Volgende topic

Mick

??? Heeft iemand een idee hoe of wat het volgende is/kan zijn:  ???

Ben laatstelijk eens geweest bij de Volvo garage, waar mij werd verteld dat waarschijnlijk mijn koppakking lek is en mijn uitlaat spruitstuk aan vervanging to zou zijn omdat deze eveneens lek zou zijn. Op dit forum vertelde ik dit en mij werd hier verteld dat dit dingen zijn die bijna nooit voorkomen (kan wel gebeuren natuurlijk...)

Nu is het volgende het geval:

1: Bij de injectoren is het vochtig (is denk ik olie (is niet zwart maar bruin), btw. ik sinds twee weken ongeveer deze auto, en heb ondertussen al 3,5duizend kilometers afgelegd met 'tototje, maar het olie pijl is en blijft goed. (pijl de olie 3 tot 4 keer per week.).
2: Als ik die afscherm kap aan de onderkant schoonmaak, zit het er na ongeveer 100 km weer. Nu weet ik niet of hij dat doet als ik op benzine of op gas rijdt.
3: Als de auto op benzine rijdt, en ik laat het gas pedaal los, voel je een tik door dat de decelereerd (is normaal) maar na een of twee seconden doet ie dit nog eens (dit is niet normaal denk ik), dit doet de auto niet als ie op gas rijdt.
4: De auto start netjes op benzine en springt na een seconde of 10 of zo over op gas, wil ik weer overschakelen naar benzine, vindt ie niet altijd geschikt en slaat soms af.
5: Gisteren reed ik een stuk van 20 kilometer op benzine en schakelde met de motor aan (stilstand, in z'n vrij, rustig toerental (ongeveer 900))  over naar gas, de auto ging toen op gas over maar ging naar een 1200 toeren of zo, terwijl hij op gas net zo goed op 900 hoort te lopen.)

Ik heb hiervoor nog nooit in een 850 gereden, wat voor een geluid moet de motor maken. Als de auto stationair loopt hoor je bijna niets (heel mooi geluid) maar als ik iets harder optrek dan je normaal zou doen, maakt hij  echt een v8 geluid! (ook wel mooi, maar lijkt mij niet helemaal zo horen.)

Hij rijdt lekker, loop op beide brandstoffen goed stationair (hoewel minder bij benzine) en hij lekt ergens, maar kom er niet achter waar.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn ???
Kan iemand mij vertellen wat ik moet nakijken ???

Groeten,

Mick
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

dennis850

dat "V8" geluid komt door je lekke uitlaat spruitstuk.
Heb ik ook gehad, waarschijnlijke oorzaak bovenste motor steunrubber naar de júh. ( doordat het rubber stuk is kantelt je motor teveel en scheurt het uitlaatspruitstuk op de zwakste plek, middenin tussen de 5 uitlaatpijpen
Duur grapje ... :( , maar bij mijn zoektocht naar 2e hands spruitstuk kwam ik wel gebruikte 20V tegen, en geen 10V spruitstuk ( die had ik dus nodig, en ze zijn helaas verschillend) Er is dus hoop voor je.
Nieuw kost een 10V spuitstuk ( met korting) 380 euries !!!

M a r c

De olie komt wellicht langs de rubber afdichting van je olievuldop en dat V8 geluid zal inderdaad wel je uitlaatspruitstuk zijn. Komt helaas vaker voor.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Mick

Als de olie van de dop weg komt, zou ik dan geen olie lekkage moeten zien op het motorblok? die is namelijk schoon, de injectoren daarentegen zijn redelijk nat.

m.v.g,

Michel
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Reitse

Warme olie loopt gemakkelijk weg. Ik heb ook "olie-lekkage" gehad bij de vuldop, een persoon in olijke bui had uitgedokterd dat een beetje pakkingpapier ook wel als afdichting kon functioneren. Helaas niet. Ik kwam vooral olie tegen onder de bougiedeksel, al die kleine vierkantjes...
Je hebt het over natte injectoren. Kan je uitvinden wat voor nattigheid het is? Olie of een andere vloeistof...

Mick

ziet er uit als olie. Kan ik gewoon ergen een nieuwe dop kopen of zo? of moet ik dan speciaal er een bestellen bij de volvo dealer?

mvg,

Mick

Reitse

Dop zal wel goed zijn, gaat om de rubber ring die erin hoort, gewoon bij de dealer halen.