Soms wel en dan weer niet

Gestart door winters, 30-08-2005 09:34:30

Vorige topic - Volgende topic

winters

Hoi, ik heb een raadselachtig probleem met mijn alarm/ centrale deurvergrendeling.

Met de ab wil ik mijn 850tdi met guard II (vermoedelijk) afsluiten. Dat gaat een tijd helemaal goed en dan van de ene op ander dag sluit hij niet af en activeert wel het alarm. Moet dan met de sleutel de centrale vergrendeling in werking stellen.

Als ik dan weer wil instappen lijkt het goed te gaan. Mijn  ab opent de auto en schakeld het alarm af,ECHTER hij opent niet de achterklep (ps is station). Best lullig als je je auto vol hebt met spullen en dus niet van binnenuit de klep kan bedienen.

Krijg de achterklep ook niet met sleutel geopend  ???

Dit gaat een paar dagen duren en  :-\ sim~sala~bim, hij werkt weer normaal.

Heb al geprobeerd aan zekeringen te trekken maar dit heeft geen effect.

WIE oh WIE kan mij helpen. Heb mijn auto te koop staan en niets is zo vervelend als te moeten zeggen prima auto alleen dat alarm.... :-[

denkweb

Begint jouw kenteken met PT-H.... toevallig? Dat even terzijde.

Over het probleem:
Als 1 van de sloten niet opent mbv de ab omdat het slot defect is dan kan het zijn dat de andere deuren ook niet op slot willen omdat dit slot het tegenhoudt.

Kortom: overtuig jezelf ervan dat alle deursloten werken. Als je verwacht dat de storing in de achterklep (slot) zit dan kun je daar de stekker eens van lostrekken en het nog eens proberen.

Achterklepsloten zijn nogal storingsgevoelig...

winters

Nee, PH-GT... (weet ik niet verder uit mijn hoofd)

Kan inderdaad de werking van het slot van de achterklep zijn, ga dat vanavond checken.

Ik dacht aan het alarm maar dit lijkt logischer.

winters

en het geluks getal is ....... 04,

nee de foto op marktplaats is niet de juiste foto, heb nog geen tijd gehad eigen auto te plaatsen, is wel de kleur en uitvoering. alleen spoiler op achterklep ontbreekt.

winters

Inderdaad, het is het slot van de achterklep. De sleutel bedieining van het slot is losgeraakt (hoe ???) Hierdoor klemde er iets met het slot.......

Bedankt

denkweb

Veelvoorkomend kwaaltje. Druppel van dat plakspul (locktite) op de schroeven en boutjes doen voor je ze vastdraait, dan rammelt eea niet zo snel los!

winters

En ik maar denken dat alleen mijn HD-fiets dit probleem heeft