Koelwatertemperatuurmeter komt niet uit de hoek

Gestart door 850buzz, 18-01-2013 09:28:19

Vorige topic - Volgende topic

850buzz

Koelwatertemperatuurmeter komt niet uit de hoek! Verwarming wordt niet warm! Wat is de reden hiervan? Koelwatertemp.sensor?

ghertzberger

Ik denk je thermostaat. Neem gelijk even je temperatuursensor mee, je bent er dan toch.

NinaPaul

Logica,
Als iets niet warm wordt (in dit geval je verwarming) en je temperatuur meter geeft aan dat het koud is (slaat niet uit).
Heeft de sensor dan gelijk of niet? Lijkt het dan stuk?

2 dingen die het meeste voorkomen bij jouw storingsbeeld:
A. Thermostaat blijft open staan
B. Geen vloeistof circulatie

In verweg de meeste gevallen is het A.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

veerijder

was bij mij ook nieuwe thermostaat er in alles is weer zo als t hoort

850buzz

Morgen een nieuwe thermostaat enzo halen inclusief twee nieuwe boutjes! Dank voor de reacties! :)

The Demon

Zet de boutjes wel alvast in de WD40 anders krijg je ze niet makkelijk los.
En bestel ook gelijk een Tempsensor anders moet het 2 keer open (als je pech hebt).

Groet,
The Demon.

MrCain

Weet niet of je al een stuk met de Volvo heb gereden => klinkt als dat er niet genoeg antivries in de koelvloeistof zat....

Citaat van: NinaPaul op 18-01-2013 10:00:28
Logica,
Als iets niet warm wordt (in dit geval je verwarming) en je temperatuur meter geeft aan dat het koud is (slaat niet uit).

En soms B......
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

The Demon

Als de zaak bevroren is mag je hopen dat er geen vriespluggen uit liggen.

Groet,
The Demon.

850buzz

Thermostaat en sensor vervangen. Zat koelvloeistof in dus niets bevroren. Wordt gelijk weer lekker warm, meter op kwart over drie. Boutjes gingen heel makkelijk los! Vastgezet met beetje WD 40! Prima voor elkaar. Dank voor de ondersteuning. :) :laugh:

MrCain

Citaat van: 850buzz op 21-01-2013 13:06:13
Thermostaat en sensor vervangen. Zat koelvloeistof in dus niets bevroren. Wordt gelijk weer lekker warm, meter op kwart over drie. Boutjes gingen heel makkelijk los! Vastgezet met beetje WD 40! Prima voor elkaar. Dank voor de ondersteuning. :) :laugh:

Goed bezig! :eusa_clap: Gelukkig dat het alleen de thermostaat was......je zou niet de eerste zijn....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Logica,

C. Geen vloeistof.

Maar dat was het gelukkig niet  ;)

konniekip

Mijn boutjes liggen wat meer dwars, ik heb er eentje los. De ander wil beslist niet en de kop is ook helemaal stuk. Ik las in andere topics dat je de bout kan opboren.. Kan ik het thermostaat huis er gewoon afpakken als de kop van de bout is of zit er nog schroefdraad in het bovenste deel van het huis?

NinaPaul

Citaat van: spekkie99 op 21-01-2013 19:12:58
Logica,

C. Geen vloeistof.

Maar dat was het gelukkig niet  ;)

Als er geen vloeistof is, heb je ook geen vloeistof circulatie....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elmarconi

Citaat van: konniekip op 21-01-2013 22:25:15
Mijn boutjes liggen wat meer dwars, ik heb er eentje los. De ander wil beslist niet en de kop is ook helemaal stuk. Ik las in andere topics dat je de bout kan opboren.. Kan ik het thermostaat huis er gewoon afpakken als de kop van de bout is of zit er nog schroefdraad in het bovenste deel van het huis?

Ja dat kan. Maar kun je er met een dremel oid niet een sleuf inslijpen? Grote schroevendraaier erop met griptang, steek/ring oid?
Als je 'm er afslijpt / boort moet je alsnog het draadeind verwijderen.
--
Autogas Inside . . .

The Demon

Als de kop eraf is draai je de rest er heel makkelijk uit want de spanning is er dan af.

Dus kop eraf dremelen, thermostaathuis openen en de rest eruit draaien.
Je kan eventueel een sleufje dremelen in het restant van het boutje om het uitraaien met een schroevendraaier makkelijker te maken.

CiteerKan ik het thermostaat huis er gewoon afpakken als de kop van de bout is of zit er nog schroefdraad in het bovenste deel van het huis?
Ja, je kan het eraf pakken. Nee, er zit geen schroefdraad in.

Groet,
The Demon.