160 kilometer gereden zonder olie vuldop

Gestart door dudumu, 19-01-2013 20:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sweij op 11-12-2013 13:33:39
Citaat van: dielie850 op 19-01-2013 21:08:53
Mij is dus afgelopen week precies hetzelfde overkomen :eusa_wall:
Maar ik werd er wel al na 5 km al opgewezen omdat er opeens behoorlijk veel rook door de verwarmingroosters en onder de kap vandaan kwam.
Is je verder niks opgevallen dan :eusa_think:

Ik heb een tijdje geleden het zelfde gedaan... alleen was ik er eerst mee naar zuid Engeland gereden. Bij toeval moest ik onder de kap zijn en trof ik geen olievuldop aan... en ook geen zooi! Er waren wel wat spatters te vinden op het schutbord, de geluidsisolatie aldaar en over het blok, maar geen grote zooi. Met een klein doekje was het weer schoon. Onderweg heb ik niets gemerkt, niets geroken of gezien. Geen olie geur of wat dan ook.

Wat ik in de 4 pagina's van dit topic mis, is waarom er schade op is getreden. Is er zo veel olie via de vuldop verdwenen, waardoor de motor droog heeft gelopen? En zo ja, hoe kan er olie verdwijnen uit het hoogste punt van de hele olie-huishouding? Ik heb namelijk nauwelijks olie verloren, beoordeeld naar de hoeveelheid zooi die ik onder de kap tegen kwam.

Jij hebt een 2.4 van '99. Zit daar toevallig een soort roostertje in de vulopening?

Sweij

Yups, dat zit er inderdaad. Blijkbaar houdt dat een hoop tegen, want tot meer dan verwaaide spetters is het bij mij niet gekomen. De olievuldop kostte me in Engeland trouwens 2 pond op de sloop, afkomstig van een S60 2.4. De lui op die sloop waren net zo relax als ik ze hier ken: "De Volvo's staan in die hoek, ga maar zoeken". "Nee joh, ga maar eerst passen, kom dan maar betalen en je handen wassen". :)

Broabander

Doet me denken aan een avontuurtje in Italië een paar jaar terug, met de Peus van de pa van een vriend van me. Auto naar de enige geopende garage (Audi) omdat de Peus z'n einddemper verloren was en brulde als een ware rallywagen. Daar de uitlaat laten vervangen, wij de hele dag Florence in en aan het eind van de dag auto opgehaald, terug naar de camping (in de bergen) en toen wij bijna bij de camping waren ineens de hele voorruit onder de olie en rook overal, dus kappie open en hele motorruimte onder de olie natuurlijk. Ik kijken waar de leiding geklapt was, zat er nondeju geen oliedop meer op... In dit geval bleek de olie nog nét op de peilstok zichtbaar, dus ik naar het dorp gerend (2km bergop, pakkie per dag, je kunt je voorstellen dat ik meer dood dan levend terug kwam), olie gekocht en terug naar de auto, erin gekapt en een ouwe doek in de vuldopopening gedouwd, Audi garage gebeld en binnen 25 minuten heel Florence doorgecrosst terwijl de TomTom 35 minuten aangaf zónder omleiding. Denk dat ik die dag de Italianen een koekje van eigen deeg gegeven heb qua schelden en voordringen bij het stoplicht ;D

Uiteindelijk haalde de garage natuurlijk de schouders op en wisten ze nergens van, maar op de werkplaatsbon stond toch echt olie bijvullen...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

V70geRwin

Citaat van: Broabander op 13-12-2013 15:00:24
Doet me denken aan een avontuurtje in Italië een paar jaar terug, met de Peus van de pa van een vriend van me. Auto naar de enige geopende garage (Audi) omdat de Peus z'n einddemper verloren was en brulde als een ware rallywagen. Daar de uitlaat laten vervangen, wij de hele dag Florence in en aan het eind van de dag auto opgehaald, terug naar de camping (in de bergen) en toen wij bijna bij de camping waren ineens de hele voorruit onder de olie en rook overal, dus kappie open en hele motorruimte onder de olie natuurlijk. Ik kijken waar de leiding geklapt was, zat er nondeju geen oliedop meer op... In dit geval bleek de olie nog nét op de peilstok zichtbaar, dus ik naar het dorp gerend (2km bergop, pakkie per dag, je kunt je voorstellen dat ik meer dood dan levend terug kwam), olie gekocht en terug naar de auto, erin gekapt en een ouwe doek in de vuldopopening gedouwd, Audi garage gebeld en binnen 25 minuten heel Florence doorgecrosst terwijl de TomTom 35 minuten aangaf zónder omleiding. Denk dat ik die dag de Italianen een koekje van eigen deeg gegeven heb qua schelden en voordringen bij het stoplicht ;D

Uiteindelijk haalde de garage natuurlijk de schouders op en wisten ze nergens van, maar op de werkplaatsbon stond toch echt olie bijvullen...

Die dop hadden ze nodig voor een vaste klant  ;D