V-Power Diesel

Gestart door BobaFett, 08-10-2004 08:19:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joostv70

tank altijd bij shell en de V-power loopt 0.8 liter per 100 km zuiniger bij mij dus dat is nogal wat vondt ik.

Heb het prijsverschil nog niet uitgerekend aangezien ik bij de shell pomp tank hier in het dorp die zelf 4 cent lager weer zit als de gewone snelwegdiesel.

maar wel zuiniger dus in mijn geval.

Wat betreft power, daar maak je jezelf toch niet druk over bij de oersterke diesel die we hebben, hahaha

tdidude

er is veel discussie op internet over V-power additief. Sinds jaar en dag wordt er in USA aceton aan diesel toegevoegd (0.15%) om 10-20% zuiniger te rijden. Door betere verneveling (lagere dampspanning van diesel mengsel) is verbranding meer optimaal. Resultaat: meer oempf.. minder roeten en roetaanslag in motor en zuiniger rijden.

Heb het reeds zelf geprobeerd.. en het maakt verschil.. nee, het is geen powerbox of een RICA. Kan je nagaan als je de combi gebruikt :-)

Onderstaand een citaat van een internet publicatie + diverse links naar longtime users..

Rest is up to you!
--------------------
"Het 0,15% aceton-verhaal is door veel automobilisten getoetst in de praktijk.
Lees de ervaringen maar eens na op www.tdiclub.nl <http://www.tdiclub.nl>
Het idee komt overwaaien uit de States, waar hele volksstammen
ervaring hebben met het bijmengen van aceton. Zowel in diesel als in
benzine.
Zie hier voor meer info:

<http://peswiki.com/index.php/Directory:Ace...a_Fuel_Additive>
<http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/>
<http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html>
<http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm>

Aceton in dieselolie heeft niets te maken met energetische waarden o.i.d.
De 0,15% aceton beinvloed de druppelgrootte bij het verstuiven in de
cilinders (kleiner), waardoor de verbranding optimaler verloopt.
Daardoor 10-20% minder verbruik.
----------------
5 cilinders is meer dan 4

pwassink

Citaat van: tdidude op 03-03-2006 10:30:22
er is veel discussie op internet over V-power additief. Sinds jaar en dag wordt er in USA aceton aan diesel toegevoegd (0.15%) om 10-20% zuiniger te rijden. Door betere verneveling (lagere dampspanning van diesel mengsel) is verbranding meer optimaal. Resultaat: meer oempf.. minder roeten en roetaanslag in motor en zuiniger rijden.

Heb het reeds zelf geprobeerd.. en het maakt verschil.. nee, het is geen powerbox of een RICA. Kan je nagaan als je de combi gebruikt :-)

Onderstaand een citaat van een internet publicatie + diverse links naar longtime users..

Rest is up to you!
--------------------
"Het 0,15% aceton-verhaal is door veel automobilisten getoetst in de praktijk.
Lees de ervaringen maar eens na op www.tdiclub.nl <http://www.tdiclub.nl>
Het idee komt overwaaien uit de States, waar hele volksstammen
ervaring hebben met het bijmengen van aceton. Zowel in diesel als in
benzine.
Zie hier voor meer info:

<http://peswiki.com/index.php/Directory:Ace...a_Fuel_Additive>
<http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/>
<http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html>
<http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm>

Aceton in dieselolie heeft niets te maken met energetische waarden o.i.d.
De 0,15% aceton beinvloed de druppelgrootte bij het verstuiven in de
cilinders (kleiner), waardoor de verbranding optimaler verloopt.
Daardoor 10-20% minder verbruik.
----------------

heel interresante materie, de laatste link is een enorm verhaal..

enige waar ik even tegenaanhik ondanks enige engelse taalkennis..?

lees wat over diesel okee, maar gasolene bedoelen ze daar nu gasolie (hier HBO of rode diesel) of benzine mee, ik meende dat dat gas genoemd werd daar..

Anderzijds lees je in het lange stuk iets over een 2takt toepaasing in een grasmaaier, okee er bestaan (oa Detroit) 2takt diesels maar op grasmaaiers of sneewblazers ??

Iemand die dit kan bevestigen?

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

tdidude

Haha goed te lezen dat je er even voor bent gaan zitten. Gasoline is vertaalt gewoon benzine. Aceton kan je zowel in Diesel alsook Benzine gebruiken. verhouding voor benzine is ca 0.20%

Heb afgelopen maand een paar keer getankt zonder aceton om eens te kijken hoe zuinig hij dan rijdt.. welnu zat met mijn rijstijl tussen de 6.2 en de 6.4.
Vandaag weer aceton toegevoegd bij mijn tankbeurt.. en voila.. tussen de 5.5-5.7 ik ben ondertussen overtuigd.. en blijf op Ace-power rijden!

No guts no glory!
5 cilinders is meer dan 4

Racingbrick

#19
Hoe kom je tegenwoordig aan aceton? volgens mij is nagellak remover het zelfde spul, maar mijn vrouw heeft maar zo'n klein flesje.... :D :D

Ik ben gek genoeg om het eens te proberen, helaas is de drogist die grote bruine flessen van dergelijke zaken had staan, 20 jaar geleden met pensioen gegaan.
En wat kost aceton tegenwoordig? als je voor 5 euro aceton er in moet gooien om 5 euro te besparen schiet je er niet zo veel mee op lijkt me...

tdidude

Zo gek hoef je er niet voor te zijn hoor  ::)  Aceton kost ca EUR3,-/liter.
Ik haal het bij de Hornbach zo'n duitse klusgigant in Utrecht (en andere grote steden). In prinipe moet elke klusmarkten dit hebben.

Nagelak remover is idd voor het merendeel aceton, maar kan je niet garanderen dat er niet iets anders in zit.
Je hebt volgens "literatuur" 0.15% nodig --> op een tankbeurt van 55L betekent dit 82.5ml toevoegen.
82.5/1000*3= EUR 0.25..  Van een kwartje wordt je niet arm..
Met een dieselprijs van EUR1,-/liter  hoeft je dus maar een kwartlitertje goedkoper te rijden en je hebt je kosten er alweer uit ;D

Chiptuning is uit........nagelak remover is in

Go for ACEPOWER!!! 8)

Laat je bevindingen weten na een tankje of 3 leegrijden!





5 cilinders is meer dan 4

Marc O.

Ik heb de links eerlijk gezegd niet bekeken dus misschien staat daar het antwoord in, maar is al bekend wat de evt. consequenties zijn van het gebruik van aceton voor de techniek op lange termijn?
...The Nile isn't just a river in Africa...

bert_jansen

ik heb twee x een tank leeg gereden met aceton. zie idd een verschil, wat wel bij mij s70 het geval is dat het lampje van het motormanagement blijft branden, ook wel logisch, want er zit iets in de brandstof wat er niet in hoort.
er wordt beweerd dat hij sneller is, maar dat ligt alleen maar aan je rechter voet en beslist niet aan de aceton.

bert
GBJ

tdidude

Geen; Volgende de mensen die er al jaren mee rijden  8)
Sterker nog het lange termijn effect duid blijkbaar zelfs op voordelen. Motor  verroet niet, door betere verbranding. Blljkbaar als ze ooit je cilinderkop eraf moeten halen voor rivisie/koppaking oid ga je complimenten krijgen over je schone motor..

We hebben het hier over 0.15%.

Dit is eenzelfde vraag als:
Wat is het lange termijn effecten van V-power? No name brandstof? Slaolie, powerboxen, Chiptunen.. ga zo maar door.

Evengoed geld: Als je het niet aandurft gewoon niet doen en lekker doorroffelen op (wat is )"standaard" diesel..

5 cilinders is meer dan 4

M a r c

Wat doet de aceton met de klopvastheid van de benzine (octaangetal)? Wordt verhoogd, blijft dit gelijk of verlaagd ie dit ?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

#25
Citaat van: M a r c op 17-03-2006 19:51:18
Wat doet de aceton met de klopvastheid van de benzine (octaangetal)? Wordt verhoogd, blijft dit gelijk of verlaagd ie dit ?

Gezien de enorm lage concentratie is er geen verschil. In theorie wordt je octaan een hééééél klein beetje hoger omdat aceton een hoog octaangetal heeft.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

Citaat van: JCviggen op 17-03-2006 19:54:59
Gezien de enorm lage concentratie is er geen verschil. In theorie wordt je octaan een hééééél klein beetje hoger omdat aceton een hoog octaangehalte heeft.

Octaangetal  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JCviggen

Citaat van: mehn op 17-03-2006 19:56:50
Citaat van: JCviggen op 17-03-2006 19:54:59
Gezien de enorm lage concentratie is er geen verschil. In theorie wordt je octaan een hééééél klein beetje hoger omdat aceton een hoog octaangehalte heeft.

Octaangetal  8)

goddamnit ik had het net al verbeterd maar te laat  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

tdidude

Mijn lampje is nooit aangegaan.. geloof niet dat onze agregaat in de gaten kan hebben dat er iets in de brandstof zit. Computer past automatisch brandstof inspuiting aan, aan gevraagde vermogen.

Dus denk dat er toevalligerwijs iets anders aan de hand is waardoor je lampje brand. Zou toch foutmelding maar eens laten uitlezen.

Qua octaangetal

Theoretisch
In theorie zou Aceton je octaangetal verlagen. Chemische formule van aceton
is C3H6O. Octaan getal gaat over ketens met C8, dit zijn langere ketens die minder vluchtig (lees minder snel ontbrandbaar) zijn.

Practisch
In praktijk voeg je 0.15% toe..  als je octaangetal 95 zou zijn.. zou het na toevoeging 94.85 zijn.. afgerond nog steeds 95

Zit niet in de brandstoffen wereld dus prik me niet vast op exacte chemische composities van brandstoffen.. maar ben redelijk thuis in organische chemie.





5 cilinders is meer dan 4

Maarten

Zeg TDI dude,
In wat voor een auto rij jij??, en wat is je km-stand.

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!