V-Power Diesel

Gestart door BobaFett, 08-10-2004 08:19:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BobaFett

Gisteren hoorde ik op de radio dat Shell nu ook V-Power Diesel verkoopt.
Dit zou, dankzij het "speciale component GTL" betere prestaties etc. moeten realiseren..

Ik tank nooit bij Shell, maar ben benieuwd of iemand het al heeft getankt.


mehn

Bestaat in Duitsland al een tijdje. 'Helaas' geen ervaringen mee  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Kep er nu bijna twee tanks doorheen gereden. Het is wel wat zuiniger, kan het nog moelijk meten daar ik bij de eerste tank ca. 200 km met aanhanger gereden heb. Deze tweede tank is wel redelijk zuinig terwijl ik niet anders gereden heb als normaal.

Men claimde bij de pomp dat ik 100 km verder kwam op een volle tank, dat zou in mijn geval bijna 10 % zuiniger zijn, nou dat haal ik denk ik niet.

Het verschil in prijs alleen, veel meer dan Benzine V-power. lang leve tankpas maar toch. Denk dat het prijsverschil niet goedgemaakt wordt.

Had zelf ook het gevoel dat de auto iets meer rookte maar dat kan best wel verbeelding zijn.

Sbv

Oja,

De prestaties, nou van de week in duitsland nog steeds maar 200 op de teller, was ook maar klein stukje in duitsland. Merk zelf nog niet echt een verschil in prestatie.

Zal het verder in de gaten houden

)()()sT

De Skoda Octavia TDI van een vriend van me loopt op de teller 225 op V-power. Maar ook met de "gewone"  diesel loopt ie super.
Of het verbruik lager is weet ie niet, aangezien de tankkosten niet voor zijn rekening zijn  8)

s©ub@

kan iemand eens op zoek gaan wat dat GTL nu precies inhoud? want volgens mij is dat niet veel anders als een aditie op de diesel, net zoiets als injector-cleaner enzo...

zou mooi zijn als je het in elke diesel kon mikken ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Gek genoeg heb ik het vermoeden dat Shell dat additief niet zomaar bekend gaat maken...

s©ub@

het zou toch al een bestaand en bekend goedje kunnen zijn...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!


BobaFett

Citaat van: Jur op 20-10-2004 12:21:13
Link 1

Link 2



Interessante materie..... maar of het nou echt helpt...
Is dat die 7 cent meerprijs waard ??

s©ub@

vraag dat denkweb maar eens boba...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartRas

Het helpt het millieu, bijna geen zwavel meer. Het geeft een iets betere verbranding bij hogedruk inspuitdiesels diesels. Maar bij voorkamer diesels is er geen prestatie verbetering. GTL is zeg maar een omgekeerd kraakproces, je maakt van korte C-ketens langere zodat het kookpunt hoger komt te liggen en het vloeibaar blijft bij kamer temp. Op deze manier kan je van aardgas zelf stookolie maken!
there is no substitute for PK's

M a r c

Citaat van: s©ub@ op 20-10-2004 11:30:14
kan iemand eens op zoek gaan wat dat GTL nu precies inhoud? want volgens mij is dat niet veel anders als een aditie op de diesel, net zoiets als injector-cleaner enzo...

zou mooi zijn als je het in elke diesel kon mikken ;D

Zit dat ook niet in de Slick50-achtige producten?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Volgens mij is Slick 50 een toevoeging van Teflon of iets dergelijks.
GTL is zoals Bart schrijft een chemisch proces waarmee de structuur van de chemische samenstelling enigszins wordt veranderd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

dus niet met een additie te behalen???
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!