Advies gevraagd: welke band te kiezen?

Gestart door konniekip, 21-01-2013 23:55:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

konniekip

Ik ben op zoek naar meer comfort, heb capri's ouwe t5-r met michelin pilot exalto 205/45 R 17 extra load op een verlaagde wagen..
De banden geven totaal geen comfort en het stuitert alle kanten op... Op welke banden krijg ik meer comfort zonder de verlaging op te geven?
Zou 215/45 passen?

kulk

Breder is toch niet comfortabeler?

R.Bijl

Volgens mij moet je van 45 naar 50 maar dan wordt de band een stuk hoger en dat gaat wellicht aanlopen, je krijgt ook een tellerafwijking...
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Sbv

16" erop zetten anders.
215-45 gaat wel passen op een niet verlaagde, maar op een verlaagde ?

Rob850turbo

16 inch maakt de auto veel confortabeler

konniekip

ik ga eens een andere band nemen dan de michelin om mee te beginnen...

standaard voor de titans was 205/45 toch?

rifwachter

Maar een T-5R koop je toch niet voor max. comfort?

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Jan_D.

Lijkt mij ook niet!
Kleine ribbels voel je altijd met 17 inch, met 16 inch minder, maar dan wordt het ook allemaal wat "zompiger". Je wilt toch dat die auto strak stuurt, neem ik aan?
Zelf vond ik de Bridgestone Potenza's veel prettiger dan de Pirelli P-zero waarvan ik ook een paar setjes heb versleten.

Luc

Ik rij op 215/45R17, met originele R-veren (2cm lager dan een standaard 850) eronder. Niet te klagen over comfort, voorheen had ik 205/55R16 als winterset, vond ik veel te zacht.
Rij op Falken HS449 in de winter en Goodyear Eagle F1 Assymetrical II in de zomer.
Ik denk dat 16 inch je gaat tegenvallen, zou het eerder zoeken in andere schokbrekers en eventueel veren.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

konniekip

ik zal het toch met mijn 17" moeten doen, dat het harder rijdt dan onze audi a4 met 195/55 realiseer ik me goed.

Zou het niet leuk zijn om voor 205/45 en achter 215/50 te nemen? Heb je achter een bredere en dikkere band. Dit is volgens mij voor de looks ook leuk. Heeft iemand daar wel eens mee geexpirementeerd?

Jan_D.

Een iets bredere band achter zal er best wel aardig uit zien. Nooit geprobeerd overigens, ik heb altijd de gewone maat P-zero's en later de Bridgestones gekocht. Het zou kunnen dat de auto achter wat minder stabiel wordt in bochten als je een wat bredere band gaat monteren op een velg die voor de smallere 205 bedoeld is. De wangen van de band krijgen namelijk iets meer ruimte.
Misschien is het eenvoudiger om te kijken of er iemand is die een 16 inch setje zomerbanden een paar dagen aan je wil uitlenen. Dan weet je hoe dat aanvoelt.
Oja, en bij 215 breed als reservewiel kan volgens mij de vloerklep van de estate niet meer goed dicht! Waarschijnlijk is dat bij een sedan (matje achterin) geen punt.

Luc

Ik zou het met Jan eens zijn. Probeer eens 16 inch, dan ben je vrij gauw genezen denk ik zelf.
Bredere banden achter ziet er geheid stoer uit, maar tis vragen om onderstuur. Als je achterbanden meer grip hebben dan je voorbanden (bij een voorwielaangedreven auto, zoals de jouwe), wil de achteras met al zn extra grip, rechtuit, terwijl de voorwielen juist de bocht om willen.
Heeft niks met aandrijving te maken, de achteras stuurt een auto.

Gewoon dezelfde bandenmaat voor en achter. 215/45 kan best. Loopt soms aan bij maximaal insturen, maar that's it.
Is natuurlijk alleen mijn mening, geen bindend advies.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Midicijnman

't Is een beetje hetzelfde als vrouwen op naaldhakken: het ziet er fantastisch uit, maar het loopt voor geen meter... ;D

Op 16 inch met banden met een wat zachtere compound rijd je echt stukken comfortabeler. Zeker als je op 55 in plaats van 50 gaat rijden. Het scheelt je ook nog een behoorlijke bak geld want 205/55R16 is veel goedkoper dan die 17 inch banden.